Hoofdsponsor

1/87 Klein haven aanzicht schaal 1:87 [!]

  • Onderwerp starter mijn-kotter
  • Startdatum
M

mijn-kotter

Guest
Hallo allemaal
Ik ga nog een maquette maken dit keer een zeer kleine schaal voor mijn doen wederom een haven maar dan in schaal 1: 87 weer met botter en de rest wat je kunt bedenken:8

Dit is de botter die ik ga maken

1_IMG_0821.jpg

1_IMG_0815.jpg

1_IMG_0816.jpg

1_IMG_0824.jpg

1_IMG_0814.jpg

gr ron
 
dit is de botter in haar geheel 1_IMG_0813.jpg

en dit is hoe ze moet worden:8
1_50105.jpg

1_50105_3.jpg

1_50105_2.jpg
gr ron
 
hehe mooi he
dit word nog een haven site leve de vischers dedju
 
ben je van plan een muzeum te openen ron ?

gaat het de zelvde haven worden als met je grotere dio of iets geheel anders, en stont hij al in elkaar zoals je hem hier laat zien of heb je dat al zelf gedaan ?
 
Hallo Dirk

Ja ik ben van plan om in de toekomst een eigen educatief centrum /museum te openen dat gericht is op de visserij.
vandaar ook dat wij zoveel schepen (visserij boten) bouwen.
En natuurlijk ook de viskar ,en het scheerbord en als alles mee zit krijgen we binnen kort nog een mosselkorf dit keer een echte.
En zo proberen we allerhande dingen die met de visserij te maken hebben te sparen en dit later als een collectie bij elkaar te brengen.

En ja deze stond al zover in elkaar zoals ik hem laat zien ,en wat ik er bij vergeten was te vertellen ik had bijna ruzie ;)Geintje
Dat ik deze Botter van Antje heb gekregen alvast voor mijn verjaardag.
Omdat wij ook graag een klein diorama wilden hebben van een haven.Ik was deze kleine botter een tijdje terug tegen gekomen op internet.
Alleen konden we er eerst niet achter komen hoe we haar konden bestellen.
En toen waren wij bij de modelshop voor treinen en die had meer spullen van dat merk en hebben we gevraagd of ie ook deze botter kon bestellen en dat wou hij graag doen.

Dit bottertje is heel erg gedetaileerd al hoe klein ze ook is alles zit erop en eraan.
En hoop dat wanneer ze klaar is niet van echt is te onderscheiden al zal dat op deze schaal wel iets moelijker zijn dan de grote exemplaren
Ze is 15 cm lang en 5 cm breed.

Gr ron

 
Weeral een knap project erbij ! Leuk bootje heb je in je bezit, da's al een schot in de roos op zich !
 
dat is mooi ron dat je in deze tijden nog aan zoiets wilt beginnen, ik wens jullie dan ook het aller beste .

wel tof dat je het bootje bij een treinen bouwer hebt kunnen bestellen 8)
 
word een leuk project dat ik met veel aandacht ga volgen;)
 
Hallo

Ook voor dit dio hebben we vandaag al wat dingen gedaan.
We hebben de kleine botter in de verf gezet en vanavond even wezen shoppen voor een ondergrond voor dit dio.

Deze dio zal worden 120 cm bij 60 cm

hier een eerste blik op de botter

1_IMG_0832.jpg

Gr ron
 
Yooo Ron, bootjes zijn nu eigenlijk mijn specialiteit niet , maar het ziet er best leuk uit. succes man8)
 
ik ben even af geweken van het plan,ik heb eerst een kleine dio gemaakt wou eerst wat uit proberen.
En gezien we binnen kort enkele shows hebben is het ook wel handig om wat klein spul te hebben om te laten zien.
Vandaar dat ik nu even deze kleine botter aan de kade laat liggen
1_IMG_0920.jpg
gr ron
 
Beste Ron,

Mag ik even off topic van wal steken ?

Het vergroten van het lettertype is geen probleem zolang je dit niet met een volledige tekst doet. Het kan dus wel om even iets in de verf te zetten, om iets te stipuleren, bij wijze van definitie oid. Net zoals het geven van een andere kleur aan een zin eigenlijk. Dit heeft te maken met de ruimte die zo'n tekst inneemt. Bedankt alvast voor het begrip !

On topic nu, dat wordt toch wel een serieus diorama dan, benieuwd hoe je dit alles verder zal gaan inkleden.

Vriendelijke groeten van GUnit.
 
Hallo GUnit

Ik ben wat dat betreft een computer leek ,alleen als ik een reactie plaats komt mijn scherm automatisch met groot letter type bij reactie.
Ik moet dan al heel wat dingen aanpassen voor ik iets kan plaatsen anders zijn het helemaal koeieletters.
Ik heb ook al bij instellingen gekeken alleen kan daar niks bij vinden.
Mocht je dit probleem voor mij kunnen oplossen dan heel erg graag vind het zelf ook erg lastig en snap het niet was voorheen nooit zo en alleen op deze site doet mijn pc dit .

gr ron

Ik verander het altijd zelf nu un verdana 2
 
Onder het start scherm kun je de layout veranderen, daarin kun je modelbouw aria carbon en funky fresch kiezen. Bij Funky fresch krijg je de oude lay out. Hiermee zul je daar geen last meer hebben van letterkeuze die te groot is.

Anders eens via pb. Dan zal ik je wel leiden naar de juiste oplossing. ;)
 
ik heb de blokken gemaakt en heb de botter op getuigd daarna heb ik het water en de kade geverft wat vinden jullie van het water tot nu toe.
Ik heb er even 50 cent neer gelegt zodat jullie weten wat de vis kost:D
Geintje dan kun je zien hoe groot alles is
1_IMG_0923.jpg

1_IMG_0929.jpg


dit zijn de blokken die ik zelf heb gemaakt van messing en kunststof:wacko:
1_IMG_0924.jpg

gr ron
 
Hoi Ron, dit moet opgelost worden. Hierna vind je nogmaals de uitleg die Rik (modelengeneer) gaf. Heb je dit al geprobeerd ?

Onder het start scherm kun je de layout veranderen, daarin kun je modelbouw aria carbon en funky fresch kiezen. Bij Funky fresch krijg je de oude lay out. Hiermee zul je daar geen last meer hebben van letterkeuze die te groot is.

Anders eens via pb. Dan zal ik je wel leiden naar de juiste oplossing.

Vriendelijke groeten van GUnit.
 
ik weet niet wat ik moet veranderen ik heb de aanpassing gedaan die rik zei ik
hoop dat het nu goed is

gr ron
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zie je nu dat jou beeld totaal is veranderd. De oude versie is terug, En kijk, je letters zijn ook weer mooi normaal zo. :P

Ps. Ik werk ook met deze. Dit omdat deze gewoon duidelijker is. Die andere kan ik ook niet mee overweg. Maar dat is persoonlijk.

Back on topic weer. ;)

Je dio begint toch zeker weer goed vormen aan te nemen. Houd je het scheepje los? Dan kun je deze altijd nog van de ondergrond afnemen en op een andere ondergrond plaatsen. ;)
 
Oke, back on topic !

Ga je nog iets van stevige glans aanbrengen ? Dit zou zeker de diepte ten goede komen denk ik.

Greetz GUnit.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan