Hoofdsponsor

1/72 F-22 Raptor (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
Deze was eerst bedoeld om in de Buck Danny groepsbouw terecht te komen maar bij nader inzien ga ik hem realistisch bouwen. Dit hypermoderne toestel doet een rilling over mijn rug lopen telkens ik er een filmpje van zie, ongelooflijk wat dit ding kan. Check de filmpjes maar eens op u-buis.

Nu de kit; zoals het bij de nieuwe serie van Revell hoort is er niks aan te merken bij het bekijken van de spreus. Weinig flash, gietnaden zijn minimaal, sinkholes praktisch onbestaand of op onbelangrijke plaatsen. Behalve in het bommenruim dan, daar zitten ze tussen de details :8

F22Raptor001.jpg

Ik ben gisteren al begonnen met de bouw en zat eerst een beetje in dubio of ik nu wel of niet eens een PE-setje zou aanschaffen om dit model te verfraaien. Ik heb hier een Wing Masters tijdschrift liggen waar deze F-22 gebouwd werd met een Eduard PE-set en dat ziet er toch lekker uit. Heu.... toch maar niet, liever zelf prutsen :laugh:

Zoals bij bijna elk vliegtuigkitje begint het bij het salon voor de piloot:

Na het toevoegen van een beetje ijzer- en koperdraad en wat plakband de zetel wat realistischer gemaakt. Who needs PE when you've got fantasy? :laugh:
F22Raptor014.jpg

Ook de cockpitkuip kreeg wat detaillering, hier voorziet Eduard bvb. een gerivetteerd omlijstingske maar niets wat met een beetje plasticcard en een naald ook niet kan.
F22Raptor017.jpg

Ook de wielbakken moesten er aan geloven, dit aan de hand van het eerder vernoemde tijdschrift. Beter goed gepikt dan slecht bedacht of zoiets :ph34r:
F22Raptor013.jpg

Straks nog wat detail in het bommenruim aanbrengen en de eerste kleursapjes kunnen vloeien.

Tenkjoeverriemeutsj foor rieding dis ;)
 
veel plezier en succes met de bouw van deze mooie kit, al ben je al héél goed gestart;)
 
Wauw, één van mijn favoriete jagers...
'k Heb die hier in twee versies liggen.
Dezelfde van de jouwe, de 1/72 versie van Revell dus en onlangs heb ik de nieuwe van Academi op 1/48 gekocht.
't Spreekt dus vanzelf da'k jouw bouw van heel dichtbij ga volgen.

Heligroeten,

Nick
 
Ik volg deze, was van plan om een 1/48e maken van deze fighter!
 
*insert krachtterm* wat een gefriemel, maar het resultaat mag er zijn vind ik zelf. In hetzelfde boekske staat namelijk ook een bouwverslag van de 1/48 academy kit en laat ik deze nu als voorbeeld gebruikt hebben om wat meer detail in het bommenruim te leggen. Mijn rolleke koperdraad is nu wel op :8

F22Raptor022.jpg

Straks ga ik nog een poging wagen om de cockpit wat extra te detailleren. Revell voorziet hier enkel een paar decals en dat gaat me toch wat te plat worden :laugh:
 
Dat ziet er al aardig uit.
Mooi werk hou ik in het oog.

Mark
 
En da's op 1/72 ??? Of hou je ons voor de gek, dat het in werkelijkheid 1:32 is ?

Sterk hoor, heel erg sterk, dit zal ik met argusogen volgen.

ps : is dit projekt ook alweer niet afgevoerd net als de Comanche, wegens te duur ?
 
Ziet er knap uit met al die zelfgemaakte details Tomas ^^

@ dancooper : gelukkig is dit prachtige vliegtuig niet afgevoerd, het is volop in produktie en sinds 2004 in gebruik.

"Wet Sellery"
 
Weet er niemand linken naar foto's en filmkes waar deze beauties operationeel te zien zijn?

Heligroeten,

Nick
 
Merci jongens, ik heb wel pijn aan mijn ogen nu zenne :wacko: :laugh:
Cockpit alvast bijgewerkt met plasticard en "koperdraadknopjes", de stofzuiger gaat weer content zijn met al die stukjes die rondgevlogen hebben. Er moet nog wat detail bijgevoegd worden en dan ga ik de schermpjes aanpakken.

F22Raptor032.jpg

En speciaal voor Nick deze link naar video-google ;) F-22 Raptor Video - Pilot Major "Max" Moga describes each maneuver he performed
 
Niet meer normaal dit niveau van detailleren, chapeau !
 
Hey, :)

Inderdaad, prachtig detailwerk.:O:O;)
Ik gebruik ook de "boekskes" om mijn modellen te detailleren, verfijnen,..
Daar dienen ze toch voor hé.:unsure::wub:;)
 
En we gaan verder met details, natuurlijk weer met koperdraad :laugh:

De luchtslangen voor het drukpak heb ik gemaakt door fijne stukjes draad op een naald te rollen, vervolgens door deze rolletjes een stukje dikkere koperdraad gestoken en vastgemaakt met een beetje secondelijm. Nog een stukje tape op het einde en viola:
F22Raptor034.jpg

Deze zitten nog los om het schilderen achteraf wat makkelijker te houden. Let ook even op de toegevoegde armsteun links en de kaarthouder rechts ;)
 
Ziet er fantastisch uit. Ik kan niet wachten om het eindresultaat te zien.
 
OK, dan gooi ik nu officieel mijn 'ik bouw ook af en toe een vliegtuigje met updateset'-kap over de haag :wacko::ph34r: Ik durf gewoon geen foto'kes meer plaatsen nu....schitterend !
 
Zotteke :8 :laugh: Dit is gewoon prutsen eerste klas hoor; proberen om met wat fantasie iets wat er op trekt neer te zetten.

Maar toch bedankt, het streelt ;) :laugh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan