Hoofdsponsor

1/72 F-22 Raptor (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Veel succes met de verhuis inderdaad en heb je daar een mooie hobby ruimte??
 
Bedankt mannen.
Ik schat dat ik er zo'n 3 op 4 ter beschikking ga hebben, misschien zelfs wat meer als ik mijn goesting doordrijf; ruimte genoeg voor wat prutsen met plastiek denk ik zo. En verwarmd, héél belangrijk ! :laugh:
Foto's van mijn werkplek zullen ter zijner tijd volgen, momenteel is het de tafel in de eetkamer, niet echt spectaculair en bovendien gevaarlijk vanwege rondstormende huismoeders :8 :laugh:
 
Bedankt ! :) Dit projectje moet nu jammer genoeg even in de ijskast, we hebben een nieuwe woning gevonden en de verhuis plus al de bijhorigheden zitten eraan te komen. Even geen modelbouw voor mij dus.

Ah nee hé :@ Zo gaat da niet ze manneke. Ik stel voor dat je wat kameraden optrommelt en die de verhuis laat doen. Zodoende kan jij dit model afwerken :):

Effe ernstig, hopelijk verhuisd alles perfect zonder veel schade.
 
Heel mooi scratchwerk op een heel leuke kist!
Kan niet anders dan mooi model worden :D
 
Zo, een maand verder, een verhuis later en we vliegen er weer in ^^

En direkt goed ook, eerst nog wat verder gedaan met het opleuken van de canopy. Zoals ik in een vorige post al vermelde zit er een stuk op de canopy dat redelijk prominent aanwezig is. Dit ben ik nu aan het scratchen en heeft me al een hoop bloed zweet en tranen bezorgd :laugh: Na verscheidene pogingen heb ik hopelijk nu iets gevonden dat zal lukken om in de buurt van het reële stuk te komen.

Op deze foto is het stuk te zien wat ik bedoel. Redelijk in your face, niet? En toch is dit niet voorzien in de kit :dry:
F22Raptor095.jpg

De bevestigingspunten
F22Raptor093.jpg

Het begin van nog wat schuurwerk
F22Raptor094.jpg

Dit is trouwens al versie nummer 4 :8

Terwijl één en ander lag te drogen ben ik dan maar met de moed der wanhoop begonnen aan het scratchen van de landingspoot die moeder de vrouw zo voorzichtig heeft kwijtgespeeld.

Men neme een stukje plastiek en een ijzerdraad om de vorm te bepalen
F22Raptor096.jpg

Beetje verwarmen, plooien en plakken...
F22Raptor097.jpg

... en wat schuren begint er vorm in te komen
F22Raptor098.jpg
Links zie je trouwens het stuk wat moet nagemaakt worden.
 
Gisteren heeft het niet veel gescheeld of deze vogel was even een echt vliegtuig geworden, richting de muur wel te verstaan :8 Ik wou net even verder gaan met het landingsgestel toen ik zag dat één van de wielpoten in een andere hoek stond. Bleken er twee pinnetjes gebroken te zijn en natuurlijk was dit niet zo eenvoudig te herstellen aangezien de wielbakken langs de binnenzijde aangebracht moeten worden. Eénmaal de romp dicht past het niet meer. Maarja, beetje schuren en wat extra lijm houden de boel nu aan elkaar, hopelijk houdt het ook anders zal het dio waar deze inkomt nog erger worden dan wat ik al van plan was :laugh:

Ben ook even verder gegaan met de voorste landingspoot maar hier is toch nog wat schuurwerk aan. Niet eenvoudig om de vorm in de juiste hoek te schuren, ik ben al twee keer opnieuw begonnen.
 
Na wat geschuur begon er wat vorm in te komen
F22Raptor102.jpg

Wat verf, lijm en gepruts later
F22Raptor109.jpg

Dat de band zo plat staat is de bedoeling, later zal blijken waarom. Ik heb een leuk dio in gedachten voor deze vogel :)

Ook de canopy begint vorm te krijgen
F22Raptor100.jpg

Ondertussen ben ik verder gegaan met de rest van de bouw maar aangezien dit gewoon standaard plakspul was heb ik hier geen foto's van. Als ik morgen op tijd terug ben van 't werk zal ik foto's nemen.
 
Een beetje later maar alsnog een foto van de huidige toestand
F22Raptor110.jpg

ik ben momenteel nog bezig met het kleuren van de uitlaten; beetje experimenteren :laugh:
 
Mooie Raptor! Ik ben onder de indruk van je scratch-werk. Zeker voor 1/72!ApplausApplaus
Hoe vind je de kit op zich meevallen qua pasvorm?
 
Knap werk, inderdaad, deze gaat enkele bouwniveau's omhoog door het eigen werk !
 
Dank u, dank u :$ Hopelijk blijft het na het verven ook nog een sjiek modelleke, mijn borsteltechniek laat me soms in de steek :8

B-art; de pasvorm is eigenlijk bijna perfect, enkel bij de inlaten en wanneer de bommenruimtes geplaatst worden is het uitkijken. De luikjes en de wielpoten zijn wel ontzettend fragiel, heb deze ondertussen al een keer of vier mogen herdoen :laugh:

De uitlaten heb ik behandeld met een beproefde methode, namelijk klodderen met verf en hopen dat het op iets gaat trekken.:8
Eerst heb ik ze een laagje alu gegeven, vervolgens zelf een mengeling transparant gemaakt met alu, roest en vernis. hierover een laagje transparant rood en dan nog een laagje transparant blauw.

F22Raptor122.jpg

Het blauw zal nog wat moeten afgezwakt worden maar dat komt wel goed.

En dan nu, in exlusieve premiere, de kleur die ik deze vogel ga geven. Aangezien er copyright op de foto zit die ik ga gebruiken moeten jullie het hier mee doen. :laugh:
 
Hey,:)

Tomas jong, dat ziet er goed man, ik volg in stilte.;)
 
Thanx ^^

Het heeft wat geduurd; maar ben eindelijk begonnen met het eerste laklaagje van deze vogel. 't Is te zeggen, het uiteindelijke kleurtje dan. Eerst een lichte grijze laag geschilderd om als primer te dienen. Vervolgens aan de slag met drie kleurtjes.
F22Raptor225.jpg

Mengerdemeng
F22Raptor226.jpg

Klodderdeklodder
F22Raptor227.jpg

Dit ligt nu te drogen om straks aan de grootste uitdaging te beginnen. De lijnen schilderen :wacko: het zijn er veel, héél veel....
 
De onderkant heeft ondertussen het standaard kleurtje gekregen omdat bibi zo slim was om te proberen de lijnen freehand te schilderen :8 :laugh:

Voor de bovenkant de tape dus maar bovengehaald, maar wat een werkje is me dat. Ik ben vandaag twee uur bezig geweest en zit nog niet in de helft met afplakken :ph34r:

Voorlopig resultaat
F22Raptor240.jpg
 
Ben benieuwd naar de eindresultaten...Dit grijs lijkt me vrij groen, dus ben benieuwd naar de volgende stappen... nog veel plezier met het plakken van de tape :):
 
ja, dat plakken gaat me nog wat uren kosten :8 Wat dat groen betreft, dit is de bedoeling. Deze vogel heeft een appelblauwzeegroen kleurtje en, nee, ik heb dit niet verzonnen. Blijkbaar is dat de kleur van de naakte panelen, volgens de uitleg op het hollands forum. Waar of niet, ik vind het super om te doen :laugh:
 
En 8 uur spelen met tape geeft dit als resultaat, lijkt wel uit die fantastische sci-fi film Tron te komen :laugh:

F22Raptor250.jpg

Beetje kleurtjes gemengd en voorzichtig tussen de tape laten vloeien

F22Raptor252.jpg

Dan het verlossende moment, de tape verwijderen

F22Raptor254.jpg

Hier en daar is het een beetje uitgelopen maar dat is ondertussen al hersteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan