Hoofdsponsor

1/72 F-22 Raptor (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knap werk, voordeel is dat de basis al een beetje goed en gedetailleerd was voor die schaal.
 
Ik heb er geen foto's van maar die kuip was zo goed als leeg hoor, de stoel viel wel mee. Maar ja, als ik het in mijn ster krijg komt er geen einde aan en blijf ik dingen zoeken om toe te voegen :laugh:

Twee avonden nodig gehad om dit te doen:

F22Raptor038.jpg

Rechts het origineel, links mijn versie. Hoe ik daar nog knopjes ga opkrijgen weet ik nog niet maar ze komen er op :laugh:

En om even te tonen dat dit niet van de eerste keer goed ging :8
F22Raptor041.jpg
 
De eerste verfsapjes hebben ook gevloeid. Normaal voorziet het bouwplan hier anthraciet voor zowat alles maar dat vond ik wat ééntonig dus....
Mengerdemeng, een beetje matzwart met staalgrijs voor de kuip, stoelkader en "dashboard". Vervolgens de zit van de stoel matzwart zoals de echte en de schermpjes glanszwart. Nog wat kleine stipjes hier en daar en de avond was weer gevuld :laugh:

F22Raptor053.jpg

F22Raptor052.jpg

F22Raptor050.jpg
 
Dat zeteltje ziet er mooi strak uit, zeker op deze schaal.

En wat ik zie op de pics, TIP VOOR DE BEGINNENDE MODELBOUWER, ik gebruik ook piepschuim om alles vast te zetten.
 
Ziet er heel mooi uit Tomas ^^

Als ge op deze kleine schaal de knopjes rond de MFD's op het instrumentenbord wilt maken, kunt ge van die hele dunne boortjes gebruiken, gaatjes boren, dan stretched sprue met CA in de gaatjes lijmen, en ze op dezelfde lengte schuren ;)

"Wet Sellery"
 
Ziet er goed uit en zoals men voorgangers zeggen voor 1/72 zeer mooi gedaan.

Markske
 
Merci,merci :$ doet elke keer weer plezier om zulke reacties te lezen.

Pascal, ik heb geprobeerd met mijn kleinste boortje maar zelfs dat was niet dun genoeg om dit te verwezenlijken. Het is echt mini-mini prulwerk hoor dit :laugh:

Affijn, de bommenruimtes en wielbakken witgekalkt en de leidingen proberen wat kleur te geven. Zoals je misschien kan zien heb ik de flaps ook chirurgisch verwijdert.
F22Raptor055.jpg

Cockpit op zijn plaats gelijmd, natuurlijk niet zonder even te smossen op het achterste deel :8
F22Raptor059.jpg

F22Raptor061.jpg

Vervolgens deze roofvogel wat meer presence gegeven. Wel niet zonder de nodige zweet- en vloekmomenten. Lastig om een gans vliegtuig met vleugels en al kiervrij in elkaar te plakken. Ook even de flaps in een hangpositie geplakt met een verstevigingsstripje.
F22Raptor062.jpg

F22Raptor063.jpg
 
Opgepast, neem een jatteke kaffee en een koekske want er volgen een paar fotookes.

De PE-set van Eduard voorziet ook wat detail aan de buitenkant. Het gaat hier dan om enkele opliggende delen met rivetten die op de kit nergens te bespeuren zijn.
Revell:
F22Raptor064.jpg

Eduard:
F22Raptor068.jpg

Mmmm, hoe gaan we dit aanpakken? Simpel, een stukje tape, een potlood en we zijn vertrokken.
F22Raptor065.jpg

Dit plakken we dan op een stukje plasticard, nog even wat lijntjes trekken en voila:
F22Raptor066.jpg

Vervolgens nemen we een scherp mes, tas koffie en veel geduld en we krijgen dit:
F22Raptor067.jpg

Nog even deze stappen herhalen tot we acht zulke dingskes hebben, beetje smossen met lijm en we hebben onszelf weer wat euro's aan PE bespaard:
F22Raptor073.jpg

Dit moet nog wat bijgeschuurd worden want het is nog te dik en dan kan ik rivetten aanbrengen.

Ook dit stukje zit in de updateset,
F22Raptor070.jpg

maar met een naald kom je ook al een heel eind:
F22Raptor072.jpg

De kleur is ook al beslist, hij wordt NIET grijs :laugh:

Dank u voor uw wààààààààààndacht.
 
En na een uurtje of twee prikken met een naald :8
F22Raptor080.jpg

F22Raptor077.jpg
 
Een kleine opmerking mss (positief bedoeld want je scratchwerk mag er ZEKER zijn) maar die update sets geven een vertekend beeld van wat je wil maken.

Kijk eens naar de volgende link
F-22A Walk Around

Deze vents liggen niet zozeer op het airframe maar liggen er in, als deze toegaan liggen ze volledig in het frame en niet erop. Tenzij je me ergens een foto kunt bezorgen van waar ze er wel op liggen natuurlijk maar bij mijn weten is Eduard hier wel verkeerd!

Grtz
 
Klopt wat je zegt, deze delen lopen gelijk met de body maar dan gaat natuurlijk het beoogde uitzicht verloren en dat is wat ik nu net wil bereiken. Niet een perfecte replica in 1/72 van een F-22. Let maar op, eens er een koesjke verf opligt zal het een heel ander beeld geven (hoop ik :ph34r:) :laugh:
Het blijft natuurlijk ook styreen en geen PE, dat krijg ik nooit zo dun geschuurd zonder andere delen van de kit mee weg te schuren.
 
Ik blijf volgen Thomas :) ben benieuwd als er wat verf ophangt!
 
De canopy die bij deze kit zit is fijn, welgevormd en zonder naad. Maar ik kon het niet laten om deze nog wat aan te kleden. Een paar uurtjes gefriemel met een boortje, gekledder met lijm en veel gevloek later heb ik iets dat in mijn ogen wel een meerwaarde biedt aan dit project.
F22Raptor086.jpg

Hier komt nog een klein stukje bij dat bij de echte vogel redelijk prominent aanwezig is en dan een likje verf erover om het af te maken.

Ook de cockpitrand heb ik voorzien van wat meer detail aangezien de 1/1 F-22 een klein opstaand randje heeft.
F22Raptor084.jpg

Ik heb ondertussen nog wat doosjes besteld om voor deze vogel een zéér eigenzinnig dio te maken.
 
Bedankt ! :) Dit projectje moet nu jammer genoeg even in de ijskast, we hebben een nieuwe woning gevonden en de verhuis plus al de bijhorigheden zitten eraan te komen. Even geen modelbouw voor mij dus.
 
Bedankt ! :) Dit projectje moet nu jammer genoeg even in de ijskast, we hebben een nieuwe woning gevonden en de verhuis plus al de bijhorigheden zitten eraan te komen. Even geen modelbouw voor mij dus.

Success met de verhuis!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan