Hoofdsponsor

Bouwverslag Ecureuil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vervolg ...

Hallo allemaal,

Al een eeuwigheid geleden dat ik nog iets gepost heb.
Wat valt er te vertellen:

Door mijn ongelooflijke onhandigheid heb ik deze zomer een kortsluiting gemaakt bij het uithalen van de 6S Lipo batterijen.
Gevolg: mijn ontvanger (14 kanaals) en ALLE servo's erdoor. :worried::worried::worried:
Ik was er zelf van overtuigd dat de Kontronik JIVE regelaar er ook door ging zijn, evenals de Helicommand X-Treme.
Je kan wel begrijpen dat ik even ben moeten gaan zitten toen dit gebeurde :huh:

Enfin, na deze bittere pil heb ik besloten van de aandrijving in mijn Vario Kobold training helikopter te plaatsen om zo het geheel te testen.
De Kobold was nog met een thermische methanol motor uitgerust.
Ik heb er ook voor gekozen om een tandriemoverbrenging te gebruiken ipv de gebruikelijke tandwielen.
Hier een foto:

attachment.jpg


Zo heb ik de JIVE uitvoerig getest deze nazomer, en ik moet zeggen: de conversie naar elektrisch is een goeie stap geweest.
De heli vliegt stukken beter dan met de thermische motor (had ik steeds afstel problemen mee), heeft meer kracht en is fluisterstil !!! :laugh:

Het enige waar ik een enorme hekel aan heb is die "knets" wanneer je de 12S batterij met de ESC verbind !!!!
Daarna moet je nog een hele hoop prutsen aan de heli voor die vliegklaar is, en dit met een "gewapende" ESC.
Dit is niet zonder gevaar, hé !

Op JetPower 2012 in DUitsland wees Ronny (STRATUS) mij op de Safety Power Switch van Emcotec.
Speciaal hiervoor gemaakt ! Fantastisch !:P

We hebben ons zo'n SPS aangeschaft, alle servo's opnieuw besteld en van de gelegenheid gebruik gemaakt om een nieuwe motor voor de ecureuil te kopen: een Kontronik PYRO 700-45

Dit alles is nu ingebouwd, natuurlijk ook met de riemoverbrenging:

attachment.jpg

Alles dient nog mooi weg gewerkt te worden natuurlijk ! Maar dat komt later wel ...

attachment.jpg

Ik heb er ook voor gekozen om EC5 connectoren te gebruiken op de batterijen. Een héél stuk veiliger dan de losse connectoren !
Mij gaan ze geen 2e keer liggen hebben !:laugh:

Wordt vervolgd ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan