Hoofdsponsor

Bouwverslag Ecureuil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wow, sjieke piloot heb je daar op de kop getikt... goe bezig.
Volgend seizoen wordt een echt action-figures theater op het veld.
'k Zal dus de enige niet meer zijn die met 'poppen' speeld...

In mijn romp zullen er idd. veel gaatjes te zien zijn, ma als je een echte militaire machine bekijkt zie je die beschadigingen ook...
Die militaire toestellen kennen een ruig veldleven, vandaar... dus da doorschuren van mij is een geluk bij een ongeluk. Die beschadigingen zullen er bij mij direct inzitten...

By the way, ook bij civiele uitvoeringen is pré-shading een must. 't Zijn geen glimmende autocarrosserieën hé. Zelfs bij showmachines (ref. de toestellen van eg the Red Arrows) is dit merkbaar. Een beetje verwering moet gewoon.

Heligroeten,

Nick
 
Pilot has arrived!

Mag ik u voorstellen: onze helipiloot !

De vorige kandidaat was voortreffelijk, maar jammer genoeg te groot gebleken.
Deze piloten komen op schaal : 1/4, 1/6 en 1/7
Ik was er steeds van uitgegaan dat mijn heli schaal 1/6 is, totdat ik de piloot schaal 1/6 er in wou plaatsen :huh:
Na een korte check op de site van Vario blijkt: schaal 1/6,6 ...:worried:
'tja, pijnlijke veronderstelling !

Chirurgische ingrepen op de piloot zag ik niet zitten, dus heb dan zijn broer op schaal 1/7 besteld ...
Die ben ik daarnet gaan afhalen. En dat lukt al veel beter !

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De helm moet ik wel nog wit schilderen.
Die is jammer genoeg niet zo mooi als de helm van de piloot schaal 1/6, maar al bij al ben ik toch wel zeer tevreden over de kwaliteit van de kledij en de pop !

Vanmiddag wordt de ecureuil in zijn gele kleur gespoten. Ik ben benieuwd !

Groeten,

DDV
 
Voilà, de eekhoorn staat in zijn gele jasje ! :laugh:

attachment.jpg

attachment.jpg

OK, 't ziet er eerder oranje uit op de foto. Maar da's de fout van de belichting en het kleine fototoestel ...

Nu, ik wou ook eerder naar een warmer geel gaan. En da's vrij goed gelukt als je hem in het buitenlicht ziet.

Volgende stap: de heli afplakken voor het zwarte schilderwerk. Een secuur werkje dat zeker de nodige tijd zal vragen !

Groeten,

DDV
 
Eindelijk ! :wacko::wacko::wacko:

Viel dat even tegen, zeg! Ik dacht dat de heli afplakken mij een 2-tal avondjes tijd zou vragen ...
Ben ik hele avonden aan bezig geweest !!!
Maar 't is gelukt. Hij staat volledig klaar om met de zwarte kleur gespoten te worden.

Een blik op de voorbereidingen:

attachment.jpg

een detail beeld:

attachment.jpg

En zeggen dat het schilderen hoop en al 15 minuten in beslag zal nemen ...:huh:

Wordt vervolgd ...

DDV
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi gespoten en mooi kleur van geel. Het zal een pareltje worden als het zwart erop zit!
 
Helaas... helaas... zie ik op de vorige pagina geen enkele foto ???
Op de pagina's daarvoor is't OK, maar hier... niks... nada...
Hopelijk leest een mod dit en kan hij eens nakijken wat er aan de hand is.

Heligroeten,

Nick
 
Verdorie ! Je hebt gelijk.
Ik heb een ander PC genomen, en ik zie vanaf pag 7 geen enkele foto meer, ook al ben ik ingelogd.

We hebben dat nog al eens voor gehad, maar dat is toen mooi opgelost.
Zou het kunnen dat dit met de Internet browser te maken heeft ?
Ik werk met Mozilla Firefox op mijn vaste PC, en daar ziet er alles goed uit ...

Hopelijk wordt dit snel gefixed !

Groeten,

DDV
 
ik zie alle foto's hoor, anders had ik die reactie niet kunnen schrijven
Ik werk met firefox, met IE heb ik altijd last met dit forum. Dit ook enkel met dit forum, voor de rest heb ik met IE nergens last.
Ik ben er speciaal voor overgestapt naar firefox al vind ik IE gemakkelijker werken...
 
Ik heb het gevonden, denk ik !

Het valt mij op sinds de foto's in een album staan, ze niet meer vertoond worden.

Als ik de VB code bij het album bekijk tov de VB code in de tekst, zie ik dat er een deel ontbreekt ...

VB- code uit tekst:
'IMG]http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=15350[/IMG]'

VB-code uit galley:

'IMG]http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=15350&d=1328898909[/IMG]'

Als ik deze nu invoeg verschijnen ze terug ...
Dit is natuurlijk wel een pak werk om alles terug te linken -> heeft de moderator hier geen truukje voor evenals een uitleg waarom ?

Groeten, DDV
 
OK, ik heb wat verder zitten zoeken: zo lukt het wel
met de cursor ergens op de bladzijde staan en met de rechtermuistoets op "vernieuwen" / "Refresh" klikken.
Dan komt alles terug !

2e probkleem nu: ik kan geen smileys meer invoegen ...

Wat gebeurd er toch ?

DDV
 
Tataa ... ziehier het resultaat van het spuiten:

attachment.jpg

'k ben wreed content !

Enkele detail shots:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier en daar moeten nog wat retouches uitgevoerd worden, en dan verder doen met de scale-details, hé.
Zoals antennes, pitotbuis (die was ik glad vergeten), etc ...

Daarna wordt de vernis erover gespoten ...

Groeten,

DDV
 
Helaas nog steeds geen foto's meer zichtbaar vanaf pagina 7.
Ook de 'refresh-truuc' met de rechtermuisknop werkt niet.
Als het hier niet meer lukt Dirk is er maar één alternatief... vervoeg het Belgische heliflotielje in de Noordelijke Nederlanden.

Wat hier ook meer dan vervelend is in vergelijking met andere fora is, dat je bij elk bezoek, keer op keer moet inloggen.

Heligroeten,

Nick
 
Strak afgeplakt DVV! Zeer mooi.

Blue bird: Ik zie de foto's perfect en moet ook niet telkens inloggen hoor. Bij het inloggen kan je een vakje aanvinken om ingelogd te blijven.
 
Zo, het is weer even geleden, maar er zijn ondertussen nog een paar details bijgewerkt:

plaatsen van decals:

attachment.jpg

Afwerking van motor gedeelte en plaatsen van rivetten voor de beschermkap van de staart rotor aandrijving:

attachment.jpg

en dit geeft volgende voorlopige eindresultaat:

attachment.jpg

Nu moet hij nog in zijn vernis jasje geraken. Dat zou dit weekend moeten lukken !

De volgende stap: uitlaat in de juiste kleur paintbrushen ...

Wordt vervolgd !

DDV
 
ziet er heel goed uit je zal je niet hoeven inhouden dit jaar als je met al did moois de lucht in gaat of gaat deze heli nog een jaartje op de werkbank moeten doorbrengen ?
 
Hey Amazone,

Neen, het is zeker de bedoeling dat ik er in mei mee zou gaan vliegen.
Zou gaan vliegen, zeg ik, want er heeft zich gisteren bij het spuiten van de vernislaag een probleem voorgedaan ...

Er zijn allemaal kleine kratertjes in de vernislaag zichtbaar, als kleine viseitjes ... :ohmy:

Nog een geluk dat we niet direct op de romp zijn begonnen, maar op de deuren en het staartvlak

Zo zie je maar ... 2 jaar van werk kan in 10 minuten geruïneerd worden ...

Dat betekend dus dat die lak er weer afgeschuurd moet worden en opnieuw gespoten worden, ditmaal met ander type lak en hopen dat het dan wel goed komt !

Balen :tongue: ...

DDV
 
Dat is balen DDV maar dit had je toch wel kunnen voorkomen hé.

Zeker bij zo een spuitwerk als dit spuit je best altijd een paar overschotjes ook in de verf en dan de lak eerst proberen op zo een overschotje.
Is de lak van een ander merk?
 
Is de lak van een ander merk?

Ik veronderstel van wel, maar ben in al dat verfgedoe totaal niet thuis !
De persoon die dit voor mij doet heeft daar anderzijds wel veel ervaring in, en heb zijn aanwijzingen gevolgd.
Als je zijn helis bekijkt: die zijn schitterend gespoten en gelakt. 't Is nochtans dezelfde verf.
Hij vreest dat het aan het ander type verdunner ligt dan diegene die hij normaal gebruikt.

eerst proberen op zo een overschotje

Tja, daar heb je inderdaad een zeer goed punt !!! Je ziet: we moeten nog véél leren, hé ;)
Uiteindelijk komt wel goed, hoop ik ...

Mvg,

DDV
 
Hallo allemaal,

Het is al lang geleden dat ik nog iets gepost heb, maar het is allemaal goed gekomen met de lak perikelen.
Alles een beetje opschuren ... dezelfde lak met een andere verdunner -> prima resultaat !!!

Ondertussen is de heli al present geweest op 2 helimeetings.
Hieronder een filmpje van Laurent uit onze club AMCE Edingen.


En nog enkele fantastische foto's genomen tijdens de Edingen Heli Days 2012.

Geniet maar mee op volgende link !

https://www.dropbox.com/sh/xw0lfhigkl4ti8f/T-9XJ6thyn

Volgende punten staan nog op de ToDo lijst:
- glazen in de deuren
- spuiten uitlaat in verweerde alu kleur
- signalisatie Leds aansluiten
Maar dat is voor na het vliegseizoen ...

Groeten,

DDV
 
Prachtige machine met hopelijk veel vlieg plezier!

Edingen zag er ook zeer leuk uit, jammer dt ik het net gemist heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan