Hoofdsponsor

Bouwverslag Ecureuil

Status
Niet open voor verdere reacties.
DDV ...Blij je weer terug in aktie te zien schieten;););)....nu is onze Nick niet meer alleen hé...en het vliegtuig dat je,je hebt aangeschaft top man...als die af is kom je toch ook een demo geven op onze ledendeg hoop ik...sukses man..:D:D
 
@Michel
Neen, aan de skids wordt nog het een en ander aan veranderd ... maar alles op zijn tijd natuurlijk ;)


@ardennenoffensief
Ja, inderdaad. Ik kon de Nick toch moeilijk alleen laten, hé.
Ik doe mijn best, maar 'k moe nog véél leren als ik zijn werk zie :$

Of ik de Mustang klaar zal hebben tegen de ledendag ? ... we zullen zien ...

Merci voor de input mannen !

Groeten,

DDV
 
Kleine update:

Luchtinlaat van de motor is uitgeslepen en schotten zijn geplaatst.
Nu probeer ik via plamuur en veel geschuur een mooie egale ronding erin te krijgen.

DSCN5358.JPG


Details aan de motorkap aangebracht, terwijl de plamuur op de motorinlaat droogt.

DSCN5359.JPG


Groeten,

DDV
 
Dit zijn leuke speeltjes hoor :)
Hoe of waar leer je met zulke dingen juist vliegen? Begin je dan met zo'n klein binnenhuis helikoptertje ofzo en hoe gaat het dan met vliegtuigen, want is een compleet ander soort van vliegkunst neem ik aan??
 
Hey hey Dirk, opnieuw goe bezig zie ik. En hoe!!! Hij groeit gestadig. Mooi om zien.
Maar wat lees ik!!! Ga je er dan toch ne Nitro insteken??? Nie doen man, nie doen. Spaar liever een beetje langer en ga voor elektro zodat je later zonder dat ellendig nitormotorgesnerp en dito rook kan vliegen.

@ Pantani,

leren vliegen doe je heb best onder begeleiding van iemand die kan vliegen en ervaring heeft met anderen te leren vliegen. In veel gevallen is je lid maken van een club ideaal. Je bent dan gelijk ook verzekerd.
Over de aard van het toestel waarmee je het gaat leren bestaan heel wat opinies.
Persoonlijk vind ik dat je het het best leert met een niet al te klein stabiel model. Tegenwoordig is een T-Rex 600 electro van Align de meest aangewezen keuze. Niet al te overdreven duur en de wisselstukken zijn betaalbaar en vlot te verkrijgen.
Verder koop je het best een goede flightsim (Phoenix is actueel de aanrader) om dagelijks op te oefenen.
Leren vliegen met een vast vleugelmodel is idd. compleet anders dan leren vliegen met een heli. Onvergelijkbaar

Heligroeten,

Nick
 
Yep, we zijn weer bezig ...
Ik weet het, uw haar komt ervan recht van diene nitro, hé.:D
Maar ik heb als LIPO een 10 tot 12S met min 5000mAh nodig en dan nog is de vliegtijd bedroevend laag. Kijk maar naar de berekeningen van RBRCH op de nederlandse site ...
Ik zou dus meerder packs moeten aanschaffen :wacko:
Maar geen nood, ik kan in de toekomst nog altijd ombouwen, hé. Want ik ben er mij van bewust dat electro de toekomst is !

@Pantani
I learned it the hard way, maar sluit me aan bij Nick.
Eén suggestie: investeer vooral in een goede simulator, type Phoenix, Realflight, Aerofly. Ik heb het vliegen daarop geleerd en oefen er nog dagelijks op !
Neem daarna een heligoeroe :D onder de arm, want op de sim zijn alle toestellen perfect afgesteld, wat in het echt niet zo eenvoudig is !
Nog een laatste tip: hoe kleiner het toestel, hoe moeilijker
Veel plezier !

Groeten,

Dirk
 
Intussen zijn er weer wat weken voorbij gegaan.
Af en toe vind ik een gaatje om wat verder te bouwen:

Hier zijn we voorbereidingen aan het treffen voor het plaatsen van revetten en gaas:

1_DSCN5363.jpg


de afgewerkte luchtinlaat op de motorkap ziet er dan zo uit:

1_DSCN5361.jpg

en daar ben ik best tevreden mee :D

ondertussen is de staart ook definitief bevestigd op de romp en heb ik de navigatieverlichting aangebracht.

1_DSCN5369.jpg

't begint zo stilaan wat meer op een ecureuil te lijken. ;)

Groeten,

DDV
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wow zeer mooi gedaan. heel mooie lucht inlaat die je gemaakt hebt, maar is dat nu een stoffen netje of van ijzer ? ik vermoed dat het tog tegen wat regen moet kunnen en zo .
 
Je "Eekhoorn" begint er waarlijk op te gelijken. Mooie vooruitgang... nu volhouden want er wacht nog een pak werk, zo te zien.
Je oplossing om de revetten op de goeie plaats te krijgen is briljant gevonden. Eentje om te onhouden en straks toe te passen op de Cobra.
Vraagje... hoe zet je die geprintte strips vast op je romp. Met Pritt, of zijn ze geprint op zelfklevend papier?

Heligroeten,

Nick
 
Zo, met dit slechte weer maar wat verder gedaan: honderden gaatjes geboord :wacko:

De rechterkant van de eekhoorn is grondig aangepakt, en voorzien van de revetten volgens mijn opmetingen op zijn grote broer en de foto's die ik nam.

Enkel prentjes ter illustratie:
1_DSCN5370.jpg

1_DSCN5371.jpg

1_DSCN5374.jpg


De gaatjes zijn geboord, maar de revetten moet ik nog plaatsen.
Maar eerst moet de coatinglaag geschuurd worden (heb ik op het forum geleerd :yeah: ) anders komt het niet goed bij het verven ...

@Blue Bird:
Hey Nick, ik heb zo een strook getekend in Visio, en dan gekopieerd tot mijn blad vol stond. Ik print dit uit op etiketpapier. Dat is iets dikker. De stroken moeten dan gewoon afgesneden worden en geplakt. Supermakkelijk !
Voor ik de gaatjes boor, ga ik elk gaatje in het centerpunt even met een cuttermesje prikken. Dit zorgt ervoor dat mijn boor niet wegloopt. 't is monnikenwerk, maar de revetten staan tenminste mooi op lijn zo.
Als je Visio hebt stuur ik graag dit blad eens door. Ik heb ze op 4mm en op 5mm tussenafstand uitgewerkt. Ik heb uiteindelijk voor de 5mm gekozen, anders wordt het iets te druk...

Ik denk dat ik vannacht ga dromen over gaatjes boren :laugh:

Groeten,

DDV
 
Zo te zien zal er in 2011 in Mark een schitterende Equreuil het levenslicht zien.
Wreed schoon, wat je hier allemaal toont.

Enne... da reveteren... op den duur werkt da terapeutisch...

Ter afsluiting nog een primeur hier in je bouwverslag... in 2011 op Pinksteren organiseert het Belgium Vario Heliteam (Guy, Francis en ikzelf dus) op de tereinen van AMCE in Enghien het Belgisch kampioenschap schaalhelivliegen!!!
Het wordt een tweedaagse. De zaterdag het kampioenschap en op zondag schaalhelimeeting.
Reserveer deze data nu al maar in je agenda en nu ken je ook je deadline hé...

Heligroeten,

Nick
 
:O wie zij daar dat scheepsbouwers gek zijn :laugh:

wat een monikken werk zeg. maar heel mooi gedaan :wow:

en zolang je maar van het voorste gaatje droomd gaat het nog wel :D
 
Wat een werk zal dat wel niet zijn, amai menne frak, maar zal prachtig zijn, is een mooie toevoeging tot het geheel, ben benieuwd naar het resultaat.
 
Een kleine update:

- het staartvlak is afgewerkt

1_DSCN5388.jpg

en nu zijn we bezig aan de staartbuis:

1_DSCN5385.jpg

eindeloos :wacko: Ipv een therapeutische werking, ik denk eerder dat ik achteraf in therapie moet !

't zal even stil zijn nu, ik ben weer voor een week naar het buitenland voor mijn werk, en dan gaat het niet vooruit natuurlijk ...
ik hoop stilletjes op kaboutertjes, want Blue Bird heeft de deadline plots wel dichtbij gebracht :laugh:

Tot later,

DDV
 
Dat ziet er verdamd goed uit, wat een klinknagels man man ge moet er maar goestig in hebben ;)

Cheers,
André
 
Een kleine update:

1e foto van de cockpitconsole. Deze is volledig van scratch gemaakt en ik ben nu bezig ze te voozien van de nodige details.

Er dienen nog een paar zaken aangebracht te worden, maar ik ben er nog niet uit hoe ik dit best fabriceer ...

1_DSCN5393.jpg

Groeten,

DDV
 
dit ziet er in ieder geval heel mooi uit
 
Stapje na stapje wordt dit een prachtige heli.
Je werkt heel gedetailleerd en mega strak. 't Wordt zeker en vast een beauty.
'k Kijk er al naar uit tegen da'k je Work In Progress ne keer live kan aanschouwen.
Hopelijk over een kleine drie maanden, als die ellendige winter weer voorbij is.

Heligroeten en blijf bouwen,

Nick
 
Voila, we zijn weer een stapje verder :)

1_DSCN5394.jpg

Wat is er zoal gedaan ondertussen:
- Montage motorcompartiment. Dit heb ik volledig moeten herbeginnen, want het stond schots en scheef ...
2e keer heb ik het ook eerst zwart gespoten vanbinnen. Nu nog de boorden plamuren en gladschuren.

- landingsgestel: hier heb ik alu profieltjes laten plooien door een goede kennis met een plooibank. Het eindresultaat mag er best zijn, vind ik ... 8)

1_DSCN5399.jpg


- plaatsen van deuren: voor en achterdeur rechter zijde. Pfff ... eer die een beetje pasten ... makkelijk was het niet, maar uiteindelijk toch gelukt :wacko:


1_DSCN5397.jpg


1_DSCN5396.jpg

- tussendoor = revetten, revetten en ... revetten

1_DSCN5398.jpg

Voilà, dit was het zoal. De vordering is traag, maar gestaag ...

Groeten,

DDV
 
Hey, :)

En wat voor een vordering, we zitten hier mee met twee prachtbouwers van heli's, prachtig werk.8)

Vraagje, kun je nog rivetten zien??:$:8;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan