Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Bouwverslag Ecureuil - Pagina 2
Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 121

Discussie: Bouwverslag Ecureuil

Standaard

Hiep hoy Dirk,

Joe en zijn team zijn enkele weken technisch werkloos geweest wegens gebrek aan een vitaal onderdeel om de mini-Titan verder om te bouwen tot Whisky Cobra...
    Nu toevallig ontdek ik vandaag dat het onderdeel gisteren in Liedekerke is aangekomen. Als onze heligoeroe het morgen niet vergeet mee te brengen kunnen we hier opnieuw aan de slag.
    Verder ben ik bezig met een Alouette II-dummy turbine te fabriceren voor op de Francis zijn in aanbouw zijnde Leeuwerik.

Foto's van dit alles worden de komende dagen weer gepost.

Heligroeten,

Nick

Standaard

Zo, we zijn aan de romp begonnen

1e taak = uitlsijpen van ramen en deuren in de romp en uitslijpen van de deuren

Tegen mijn verwachtingen in laat het materiaal zich goed bewerken. Slijpen ging als door boter, schuren valt ook reuze mee.

Alleen de deuren vind ik ongelooflijk dik en zwaar. Dat zal wel zijn rede hebben zeker ...
    Die gaan mij wel nog kopzorgen bezorgen. Zoals je in volgende foto kan zien, sluit oa. de linker voodeur niet goed aan.

Volgende stap = houten frame klaarmaken
    Laatst gewijzigd door DDV; 26-03-10 om 18:44

Standaard

Een mooie start Dirk.
    Laat je maar goed gaan... zodat er volgend seizoen een schitterende heli door het zwerk at Airfield 34 vliegt.

Heligroeten,

Nick

Standaard

heb je al die ramen en dueren er moeten uitsnijden of moesten ze gewoon er uit geduuwt worden want het is zeker wel goed gelukt .

ja de duer ofwel de duer dunner schuren of wat plamuur op de romp zou ik denken om het mooi vloeénd te maken.
    je zult het beter weten dan ik peins ik dus laat ik je maar rustig doen . maar ga je zeker volgen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door amazone Bekijk bericht
    heb je al die ramen en dueren er moeten uitsnijden of moesten ze gewoon er uit geduuwt worden want het is zeker wel goed gelukt .
    Ja amozone. Alles is uitgesneden.
    Werkwijze: Eerst alles mooi aftekenen op juiste afstand,
    dan uitslijpen met de Dremel en daarna fijn afwerken met schuurpapier ...
    ben je wel even aan bezig

Standaard

dat is dan wel heel netjes gedaan mag ik zeggen .
    petje af hoor .

Standaard

Toch een prachtige vormen hé, die eekhoorn (mooier dan de meeste yankee heli's, vind ikzelf :p ).

Maar aan het begin van dit draadje noemde jezelf toch een beginner dacht it ? Ik hoop dat dit meer met het bouwen dan wel het vliegen betrekking heeft ? Want anders zou ik toch adviseren om er nog een toestel bij te halen om mee te vliegen hoor.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las", OL49 Poolse Stoomloc
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Ik zou het liefst iets zinnigs willen kunnen schrijven in ieder aangemaakt topic, op iedere sectie van ons forum, want overal steken modelbouwers hun hart en ziel in hun project, maar...

Als ik hier nu 'ns verstand van had !!!

Ik weet het, het is wat off topic, maar toch...
    Als kind ging ik regelmatig kijken naar het RC vliegveld net over de grens hier bij ons. Genieten telkens weer, met de wens later ook zo'n vliegtuig, helicopter of voor mijn part vliegende heks of verkeersbord te kunnen vliegen. Het is er niet van gekomen, drempelvrees ! Te veel toestellen zien crashen en dat soms binnen 5 minuten na het opstijgen van het spiksplinternieuwe bouwsel.

Terug on topic : ik wou dat ik dit kon !

Vriendelijke groeten van GUnit.

Standaard

@dancooper
    Geen zorgen, ik heb nog een T-Rex 500 (elektrisch) waar ik mee oefen. En verder uuuuuren achter de simulator doorbrengen, hé.
    Ik ben al een tijdje bezig met vliegen, en dat lukt redelijk ... al ben ik ook al iets te overmoedig geweest en deze T-Rex de grond ingeboord

@GUnit
    Ik vind die schaalheli's gewoon de max !
    En vooral geïnspireerd door Blue Bird, HeliTempel en andere draadjes op dit forum heb ik gewoon de knoop doorgehakt.
    Dit is dan ook mijn eerste schaalheli.
    Ik weet niet hoe het zal eindigen, maar ik voel mij gesteund door bovengenoemden... anders had ik er nog steeds niet aan begonnen, denk ik ...

Standaard

OK, weer wat verder gewerkt.

Nu de deuren uitgeslepen zijn, komt het houten frame aan bod.
    Dit dient als drager van de mechaniek.
    Het hout is 1e klas triplex. Licht en toch stevig.
    Alle vormen zijn uitgesneden met Laser, en hangen nog op sommige puntjes vast.
    Dit doorsnijden en dan voorzichtig het geheel uitdrukken.
    Gaat heel gemakkelijk.

Het frame dient in elkaar gelijmd te worden. Dit ahv epoxy lijm: 2 componenten die je moet samenvoegen.
    Ik ben wel verschoten van de dikte van het papje. Als test heb ik 2 houten blokjes aan de onderkant verlijmd... viel toch wat tegen
    Ik zal nog wat moeten oefenen naar dosering.
    Hoewel het een dikke brij is, vloeit het blijkbaar toch gemakkelijk open onder druk ...

Verder de dragers van het landingsgestel gemonteerd, en voorzien van markering, zodanig dat ik achteraf eenvoudig de gaten in de romp kan maken waar de ski-dragers door moeten.

Wat betreft het landingsgestel uit de kit: dit vind ik ongelooflijk lelijk met die dikke plasieken klamps waar de ski's door moeten. Komt in de verste verte niet overeen met de echte bevestigingen. Bij de echte heli is dit een metalen bevestiging die mooi overloopt op de ski's en daar met 3 bouten gefixeerd is. (Zie 1e foto van dit draadje)
    Dit zou ik willen namaken... maar dat wordt nog een moeilijke klus ....
    Iemand enige suggestie ?

Greetings,

DDV
    Laatst gewijzigd door DDV; 26-03-10 om 18:46

Standaard

Hallo allemaal ! Al het beste voor 2010 !

We hebben niet stilgezeten.
    Volgende stappen zijn er intussen genomen:

- inbouwen van het houten draagframe
    - plaatsen van het onderstel
    - aanbouwen van de staart
    - plaatsen van de grote stabilo in de staart

Enkele impressies:

't is redelijk gelukt om alles ongeveer waterpas te krijgen.
    De romp week toch serieus af kwa vorm ten opzichte van de vorm van het houten frame.
    Schuren, schaven en veel herpassen was de enige (tijdrovende) oplossing

De stabilo in de staart is ook redelijk goed gelukt, al zeg ik het zelf.

What's next ?
    Wel, het inbouwen van de mechaniek, met vooral extra aandacht voor het staartgedeelte.

Blue Bird gaat het graag horen: ik heb uiteindelijk toch beslist om mijn Kobold te behouden.
    Het kriebelt te veel om te vliegen, en eer dat deze Ecureuil klaar zal zijn ...
    Ik ga er een gloednieuwe mechaniek in plaatsen.
    En ... nu komt het .... ELEKTRISCH aandrijven !!!

Wordt vervolgd ...

Groeten,

DDV
    Laatst gewijzigd door DDV; 26-03-10 om 18:48

Standaard

redelijk goed gelukt zegt men dan het is gewoon klasse .

en je bent al goed opgeschoten

Standaard

Hey hey Dirk,

je beslissing om je eekhoorn elektrisch aan te drijven ipv er een blauwe rook spuwende nitro in te steken kan ik alleen maar toejuigen.

Je bouwwerk begint vorm te krijgen. Goed te zien dat er deze winter in RC-schaalheliland her en der naarstig wordt gebouwd. Zo te zien zal het Belgium RC-heli-Varioteam misschien uitbreiden met een schitterende machine.

Heligroeten en blijven bouwen,

Nick

Tempel
    Gast

Standaard

Beste Dirk,

ik wil hier ook wel eens mijn haak inslaan!
    Ik wens je vol goede moed om dit tot een prachtig resultaat te laten komen. En als er vragen zijn je weet me te vinden hé, gelijk wanneer!
    Schaalland zal trots zijn op deze nieuwe machine, dat weet ik zeker.

Guy

Standaard

Hey mannen, merci voor de support !

een kleine update ...

We zijn in afwachting van de nieuwe mechaniek met het interieur begonnen.
    Er zijn veel foto's van het interieur te vinden op het net, maar daarmee heb je de juiste maten nog niet, hé.

Ik heb de mogelijkheid gehad om detailfoto's van een echte Ecureuil te maken, en ook alles rustig kunnen opmeten.
    Nogmaals hartelijk dank, mijnheer Degroote

Dit is natuurlijk goud waard !
    Niet alleen voor het interieur, maar zeker ook voor de plaatsing van de klinknagels in de staart . ( miljaar, wat zijn er dat veel )

Met deze bagage op zak hebben we de echte afmetingen factor 6,6 verkleind en uitgetekend in een tekenpakket.
    En ziehier: een eerste test in karton past wonderbaarlijk goed

Zo zijn de console en de stoelen uitgewerkt, alsook de rechter luchtinlaat.
    Volgende stap: alles uitsnijden in PVC en aluminium, lijmen en schilderen.

Wordt vervolgd ...

Groeten,

DDV
    Laatst gewijzigd door DDV; 26-03-10 om 18:49

Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Bouwverslag SC-28 Lummetje [DONE]
    By mijn-kotter in forum RC Schepen
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 24-08-08, 14:25

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op: