Hoofdsponsor

1/72 The way of the Future Ares 1 1/72 [F]

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Hallo bouwers ,

Hier een begin stukje van komend bouw van mijn gedeeltelijke Scratch building van de Ares 1 raket , de opvolger van de space shuttle die over een paar jaar stop en met pensioen gaat .
Sommige denken dat ik even zou stoppen maar deze lag er nog en wou het jullie niet onthouden ......
Nasa is nu al volop bezig met het eerste test raket die op 30 augustus jl zijn hoogste punt haalde qua afbouw en nu komende maanden voor rolout test en passingen aan het platvorm voor komende aanpassingen en voor komend jaar staat er een test vlucht op het programma .
voor mijn Ares 1 gebruik ik onder andere delen van de 1/72 space shuttle kit en andere matriaal onderdelen en een kit capsule van de Orion en pas die aan ....

naamloos%7E5.jpg


ares1-2.jpg
ares1.jpg


Hier een kort impressie van maanden bouwen in een versnelt filmje uitvoering tot de Arest 1 Zijn hoogste punt haalde ......

YouTube - TIME LAPSE CAMERA CAPTURES NASA ARES I-X ROCKET BUILDUP

...........
 
:laugh: wat een tempo presies kleine chineesjes :laugh:

mooi filmpje
 
Ik heb een stuk van een booster ( SRB ) van de shuttle 1/72 kit afgezaagt en die netjes geschuurt .
verder gelijk ernaast een 1/44 resin versie ook even hoog opgebouwt , deze gaan allebij in de primer en dan verder opbouwen ....

Afbeelding_058%7E3.jpg


Afbeelding_059%7E2.jpg


Afbeelding_060%7E1.jpg


Afbeelding_061%7E3.jpg


Tot zover ....................................
 
Heeft toch niet de charme van een SPace Shuttle vind ik persoonlijk. Je werk daarentegen ziet er weer schitterend uit.
 
Dankje Jadefalconguard


maar me stuk aluminium was binnen en ik heb de booster uitlaat mantel erom heen gelegt .
Nu komt het aan op het bekleden van de buiten mantel , zoals ringen een lang naat op de zijkant en menig details ...

Afbeelding_062%7E2.jpg
Afbeelding_063%7E2.jpg


Afbeelding_064%7E1.jpg


Tot zover ...............
 
Ziet er toch weer goed uit man. Bijn scratschbouw. :P

Ben dan ook zeer benieuwd naar het vervolg met de details. :)
 
Dankje luitjes ,

De 1/144 versie qua bouw gaat vrij vlot , de voet heb ik half klaar , de opduw raket is in de witte verf en die krijgt nu een licht wash en dan de details , het bovenste gedeelte staat nu ook in de verf en is nog niet droog , en dan komt ie er bovenop gemonteerd .
Ik heb de raket nu in een schuine lanceer uitstraling geplaat dmv van een pennehouder pin schuif systeem .....

Afbeelding_062%7E3.jpg
Afbeelding_063%7E3.jpg


Afbeelding_064%7E2.jpg


Tot zover .............
 
Vandaag flink bezig geweest met de 1/72 Ares 1-X , eerst een goede voet gemaakt met schroefdraad pin , om um goed te kunnen plaatsen voor het spuiten en bewerken .
Nu eerste details verdikkingen te hebben aan gebracht is er een spuitbus primer over heen de 70 cm gejaagt , die goed laten drogen en toen de boel licht opgeschuurt en toen weer verdikkingsdetails aangebracht voor de tweede ronde primer .
Toen licht schuuren weer en toen 2 keer een spuitbus wit erover .... dit goed laten drogen en toen toen begonnen de kleur details vanaf onder bij de hoofdmotor .....

ares_1x_rocket_226in.jpg
Afbeelding_065%7E1.jpg


Afbeelding_067%7E1.jpg
Afbeelding_068%7E2.jpg


Afbeelding_069%7E1.jpg
Afbeelding_070%7E1.jpg


Afbeelding_071%7E0.jpg


Tot zover .....................
 
Hoi Bubblegum,

ik moet toegeven het is niet mijn ding,
maar vind het mooi om dit hier zo te zien.
En volg dit groot project met grootse ogen!!!!
 
dankje luitjes ,

Het verdikken met details naar juiste industrielook gaat lekker , de details komen er nu allemaal op, bij de grote versie heb ik ook de kromming van de ares 1-X aangbracht en de details de ringen op de schaal 1/144 .....
voor de 1/72 versie had ik geen decals maar ik gebruik de 1/144 en vergroot die , ik heb decal papier uit de brouwersshop beteldt en die zullen van de week binnen komen .
het is nu daarop wachten en ga ik verder met de saturn V engine,s waar veel werk in zit .......

Afbeelding_062_%282%29.jpg
Afbeelding_063_%282%29.jpg


Afbeelding_066%7E1.jpg
Afbeelding_067_%282%29%7E0.jpg


Afbeelding_064_%282%29.jpg


Afbeelding_065_%282%29%7E0.jpg


Tot zover ....................
 
De Ares 1 schaal 1/144 is klaar , alleen wachten op het type plaatje en dan kan de vitrinekap erover .
Het weer was niet al te best voor foto,s , maar als de 1/72 klaar is en het weer is beter weer zet ik um nog eens op de foto .
maar wat de resin kit betreft , voor my altans een easy one , een nadeel de versie moet echt voorzien worden van een metalen pin van onder na boven anders breekt ie en kun je um zeer recht maken . .
verder loopt dit model al flink achter en heb er zelf onderdelen bij gemaakt zoals afduw rocket,s en wat hardware details .
Wat prijs betreft zo,n euro 100,- vond ik um te prijzig qua simpelheid en qua onderdelen ..... ( zeer weinig, 56 stuks )
De kwaliteit van het resin liet op sommige delen flink de wensen over , ( veel luchtbellen , niet mooi uit de vorm gekomen en zelfs sommige delen gaten , waar dus flink wat aan moest gebeuren qua vullen ....


Afbeelding_081%7E1.jpg


Afbeelding_069_%282%29.jpg
Afbeelding_070_%282%29.jpg


Afbeelding_071_%282%29.jpg
Afbeelding_072%7E1.jpg


Afbeelding_074%7E1.jpg
Afbeelding_075%7E0.jpg


Afbeelding_076%7E0.jpg
Afbeelding_078%7E0.jpg


Afbeelding_080%7E1.jpg



Afbeelding_083%7E1.jpg


Tot zover ..............
 
Ziet er wel erg goed uit man....

Dan moet ik wel zeggen dat je veel betaald hebt voor de uitvergrote sigaar..... :O meer dan 100 euro.....

En volgens mij, kun je deze makkelijk zelf maken van kunststof buizen enzo....

Volgt toch nog de vraag aan je, hoe je dit model zo mooi recht gekregen hebt. De vorige post laat je twee delen zien, nu in elkaar, is dit nog niet zo makkelijk om dit recht te krijgen, je kunt er geen lat tegenaan leggen om te zien of het recht zit. :$
 
De gaten in de sectie,s iets groter maken zo,n 0,5 mm en dan de stang erin met lijm en dan het model rollen op de sectie die gelijk is aan diameter over de lengte en kontrolleren met een kleinere waterpas .
 
Voor de liefhebbers , de nieuwe ares 1-X is naar het lanceerplaats gereden voor testvlucht op 27 ocktober , ik moet zeggen wat een joekel tegen over de space shuttle ......

NASA - NASA TV
 
Maar het voormonteren kon beginnen, de contra voet was er en nu eerst alles op elkaar gestapelt .
Best wel hoog 170 cm , nu ga ik eerst de capsule bevestigen en daarna de mantel weer bekleden ...... voor ie in de primer kan ..

Afbeelding_148%7E0.jpg


Afbeelding_150%7E1.jpg


Afbeelding_151%7E1.jpg


Afbeelding_152%7E0.jpg


Afbeelding_155.jpg


Tot zover ............
 
Voor degene die geintreseert is in de lanceering van de ares 1 test vlucht ...

hier link : NASA - NASA TV

lancerings tijd staat gepland om 15 .44 uur ned tijd ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan