Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Sneeuw! (maar dan hoé ...). [DONE]
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Sneeuw! (maar dan hoé ...). [DONE]

Smile Sneeuw! (maar dan hoé ...). [DONE]

Beloofd is beloofd.

De weg van dit:

naar:

De weg is niet zo hobbelig.
    Ik heb vanmorgen redelijk vlug een voorbeeldje voor jullie gemaakt om wat kerstgevoel in diorama's te brengen.
    Hier gaat het dus om het concept, niet om een geraffineerd einddiorama van me

Grondje. Heb er wat zeeschuim en een wortel in gestoken.

In zijn totaliteit donkerder aangezet, zeker de takken meenemen, dit verhoogt het dramatische effect van sneeuw.

De tools!
    -Natriumbicarbonaat. Het is een zuiveringszout dat je bij een drogist kan bestellen. Let erop dat ze je niet afschepen met tabletten, het is ook een bestanddeel in een medicijn.

-houtlijm (jawel)

-bakje water dat je 50/50 aanmengt met houtlijm

-wat bredere kwast

Het begin...is altijd lastig.
    Gewoon de kwast aanzetten met de vloeistof, mag wat dikker.
    Wel leuk om erop te letten dat je niet elke vierkante centimeter insmeert, zo behoud je wat contrast die de sneeuw echter doet lijken.

Op de natte substantie rijkelijk strooien. Het zout trekt in de laag en hecht zich.

Het zal je opvallen wanneer je wat dikkere druppels aanzet het zout wat gaat opbollen, dat is een leuk effect, zeker op een tak.

Wanneer je ook bomen in je vignet hebt is het handig de grond eronder eerst te bestrijken met lijm, wanneer je strooit op de takjes gaat er zo minder verloren.

Voor een 'rijp'- effect kan je ook met blanke lak een tak bewerken, het zout hecht zich dan op meerdere plekken die bij normale sneeuwval niet logisch zouden zijn.

OK, ik weet het, verkeerde keus mannetje, maar laat hem denken dat de sneeuw erg vroeg valt dit jaar...

Sneeuw kan veel sfeer brengen in een vignet. Sneeuw kan je bevuilen met bloed, gelig spul, motorolie...
    Maar het is ook durven, de angst om je fraaie Tiger lokaal te besprenkelen met houtlijm kan ondermijnend zijn.

Ik vind resultaten tellen.

kille groet,

René

kurt
    Gast

Standaard

mooie uitleg, bedankt om die met ons te delen

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Rene, wat een prachtige inbreng heb je hier maat.
    Het maken van een sneeuwdiorama is vooralsnog niet aan mij besteed geweest wegens een ongelooflijke passie voor Normandië diorama's.
    Maar als ik zie hoe leuk dit is, krijg ik zin om een Marder III uit de kast te halen en hem in zo'n tafereeltje te plaatsen. Je voorbeelddiorama ziet er levensecht uit, de hand van de meester is hier aan het werk !

Zeer bedankt ook voor je leerzame bijdrage, wedden dat hier binnenkort, met de winter voor de deur, enkele winterse sfeertjes zullen te zien zijn in al even interessante topics !

Standaard

Kurt,
    bedankt.

Guy,

het lijkt echt meer dan het is.

maar ik wil menigeen waarschuwen, sneeuwdiorama's..mits subtiel gemaakt..zijn erg verslavend.
    Vooral met fotografie krijg je goede effecten doordat het meestal mooi reflecteert met bijverlichting.
    Je moet houden van de grauwheid, die als geen ander bij een sneeuwdio naar voren komt.

Anderzijds ontspring je de dans qua ingewikkelde cammopatronen omdat dat niet efficiënt is in de witte sneew.
    Witte uniformen zijn echter ook een uitdaging, alleen op een ander vlak.

Ook kan je overwegen een minder geslaagd voertuig gewoon in de rijp te zetten.

Hoop alleen dat je je Willkommendiorama niet gaat versneeuwen
    ondanks dat ik weet dat dat een magistraal effect zou geven.

volgens mij krijgen we een mooie kerst, Guy

René

Standaard

rené bedankt dat je dit moois met ons wilt delen.

het is een heel goede how to waar menig modelbouwer iets aan gaat hebben. tog zeker de nieuwelingen zoals ik lusten hier wel pap van

Standaard

Zeer mooi tutorial hoor, van harte bedankt om het met het forum te delen, we zijn er zeer blij mee

Standaard

Rene, dat is erg mooi uitgelegd zo. Mooie stap voor stap uitleg. Daar kunnen we wat mee.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Ik kan niet anders dan mijn voorgangers bijtreden

Zeer duidelijk gebracht, en als "voorbeeldje" zeer mooi...

Hmmmm, als ik nu eens wat meer tijd had hé...

Grtz,
    Beyond

Soortgelijke discussies

1. Diorama's (civiel en militair) - sneeuw!
    By Reneduret in forum Afgewerkte projecten zonder bouwverslag
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 28-10-09, 20:52

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten