Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Friese Tjalk/ s***sje
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 28

Discussie: Friese Tjalk/ s***sje

Standaard Friese Tjalk/ s***sje

Hallo Allemaal

Wij hebben deze week een bouwpakket gekocht van een Friese Tjalk.
    En wilden jullie ook dit bouwverslag niet onthouden.
    Normaal bouwen wij bijna altijd scratch alleen soms willen we ook nog wel eens een bouw pakket doen.
    En gezien we al een serie s***sjes hebben gebouwd die op het oudere type lijken wilden we ook deze Friese Tjalk graag in onze collectie.
    De s***sjes die je nu nog vaak in de wedstrijden ziet zijn vaak van deze friese Tjalk afgeleid.

Dit is de eerste vordering van de bouw van deze Friese Tjalk.

Gr ron
    Laatst gewijzigd door pantani; 01-03-10 om 01:45

helifool
    Gast

Standaard

Veel plezier er mee.

'T ziet er een eenvoudige doos uit (zeker voor een scratchbouwer).

Maar best wel een leuk bootje.

Doet me er overigens aan denken dat ik hier nog een Bensersiel staan heb die ik moet afwerken.

So much tot do and so little time ...

Groeten

Jos

Standaard

mooi mooi is het ook op schaal van het dio ron ?

Standaard

Tjonge, dat ziet er toch wel heel goed uit man. Ik ga je zeker volgen, houd je haar wel recht zo?
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Hallo rik,dirk en Jos

De schaal van deze tjalk is 1:36 zou wel bij de dio passen denk alleen dat ik mijn dio dan weer groter moet maken.
    Ik bouw alle modellen ook de botters op deze manier en die blijven ook recht en ga er dan ook vanuit dat deze recht zal blijven.
    Ik bouw altijd beide kanten gelijk op zodat de spanning gelijk blijft.
    En het is inderdaad makkelijker dan scratch,alleen heb je hier veel minder eigen inbreng en ben je afhankelijk van hoe een ander het bedacht heeft hoe ze gebouwd moet gaan worden.
    En toch kunnen wij het natuurlijk niet laten om onze eigen inbreng te hebben op deze boot en niet overal de bouwwijze te volgen zoals de beschrijving luidt ook zullen we bepaalde onderdelen zelf maken zodat ze nog dichter op de werkelijkheid komt.

Gr ron

kurt
    Gast

Standaard

mooie kit, veel plezier met de bouw

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Mooi bootje, ik heb deze kit ook eens in m'n handen gehad in de winkel.
    Veel plezier ermee!

Standaard

Ziet er alweer een leuk projekt uit om te volgen.
    Wat betreft de "geringe" eigen inbreng, ik weet zeker dat je als scratchbuilder ongetwijfeld veel meer zal van jezelf zal inbrengen als wat meneer Billing in gedachten had
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

Hallo allemaal

Dit is leuk werk niet zagen maar spantjes uitdrukken in elkaar plakken en alleen hier en daar met een mesje randjes weg snijden, misschien wat schuren en dan kunnen de huid latjes erop als de lijm droog is kunnen de blokjes balsa op de hoeken die moeten dan rond geschuurd worden. Om deze blokken te kunnen plaatsen moet ik eerst de huid latjes langs de spanten afsnijden tot nog toe vind ik dit model goed geschikt voor een beginner ook als je nog nooit een model hebt gemaakt, kun je dit model tot een goed einde brengen de enige basis wat je nodig hebt is geduld .en als je verstand gebruikt moet het lukken .het eerste wat je moet doen voor je gaat bouwen is de tekening goed bekijken en de bouw beschrijving goed doornemen
    Het enige wat ik mis is de nummers op de spanten maar die kun je er zelf opzetten met een potloot.

gr ron

Laatst gewijzigd door pantani; 01-03-10 om 01:46

kurt
    Gast

Standaard

gaat goed vooruit

Standaard

is het dubbel beplankt ron ? omdat je de voor en achterboeg niet gedaan hebt vermoed ik dat je daar een blokje in maakt.

Standaard

nee Dirk het is niet dubbel en ja er komen blokjes zo ver ben ik nu

gr ron
    Laatst gewijzigd door mijn-kotter; 04-10-09 om 17:41

Standaard

dat was snel

nu maak je me natuurlijk wel nieuwschierig naar het vervolg

Standaard

ja dirk dit is een wedstrijds***sje

Nu even serieus dit is een hele fijne bouwdoos zo als ik al eerder schreef hij is echt ideaal voor beginners.
    Alles past of is passend te maken.
    Het enige moeilijke wat ik kon vinden is de blokjes voor en achter in model schaven dit is iets wat je aan moet voelen en menig een zou hiermee de fout in kunnen gaan.
    Ik gebruik UHU hard die droogt snel (alleen ik raad het een ander niet aan om zo snel te bouwen en zeker niet als je begint )

Gr ron
    Laatst gewijzigd door pantani; 01-03-10 om 01:47

Standaard

hallo allemaal

ik heb de s***sje in de grond verf gezet,en de verf moet nu eerst drogen voor ik verder kan.
    Als ie droog is ga ik hem nog een keer helemaal schuren en dan nog tweemaal in de grondverf zetten zodat ie strak wordt.

Op deze foto is goed te zien dat de neus nog niet helemaal strak is.

gr ron
    Laatst gewijzigd door pantani; 01-03-10 om 01:47

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. RC Skûtsje [DONE]
    By mijn-kotter in forum RC Schepen
    Reacties: 173
    Laatste bericht: 02-05-10, 20:10
  2. Bemanning skûtsje 1:14 [DONE]
    By mijn-kotter in forum Volledige figuren
    Reacties: 47
    Laatste bericht: 25-01-10, 01:23