Hoofdsponsor

1/36 Friese Tjalk/ skutsje

  • Onderwerp starter mijn-kotter
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Netjes gebouwd hoor!
Weer eens iets anders.
 
Jazeker,dit is een apart en mooi project.
Alleen(smaakkwestie)steekt de groene kleur wat,maar dat is niets.

En ik kan het ook waarderen dat je met zo weinig mogelijke aankopen(bijv.de grondverf)toch dit soort resultaten kunt behalen.Dat is scratchen:sleep:

Mooi werk.

Ron.
 
Dank voor de complimenten en inderdaad valt er over de groene kleur wat te zeggen.
Wij hebben hier ook een bruin skutsje thuis en wij vinden dat het skutsje op zich beter uit komt in de groene kleur.
Vooral tijdens de wedstrijden zomers vinden wij en dat is persoonlijk de groene skutsjes mooier op het water.
Bruin maakt het skutsje lomper en minder fraai.

Wij proberen altijd met zoweinig mogelijk middelen een goed eind resultaat te halen.


Ook ons rc skutsje zal de groene kleur gaan dragen..
 
Als ik de kleur zo zie kan ik niets anders schrijven dan dat de kleur echt wel klopt. Tenminste zoals ik ze in friesland heb zien liggen, en ook de schaal modellen in het scutsje museum. ;)

Verder zou ik alleen wel de lak iets gladder afwerken, let wel het is een schaal model. Een bobbel of een buts moet dan wel op schaal zijn. En dat is vaak moeilijk om na te bootsen. ;) Maar dat is wel voor mij persoonlijk moet ik zeggen..
 
Het ziet er mooi uit - zou wel willen dat ik het zo mooi kon !


Ik zal straks de zelfde kit proberen te bouwen. De laatste keer was ik niet in staat de blokjes mooi rond te krijgen.

Heeft U nog advies daarvoor - eerst met beitel(tje) en dan met de hand schuren ?

Ik kan me niet goed voorstellen hoe de kromming moet; er zijn 2 profielen (dek lijn en boeg lijn) te volgen, maar hoe brij je die aan elkaar?

Sorry voor alle vragen !

boris
 
hallo boris

ik heb die blokjes heerst de langs ronding van het dek de blokjes gesneden en toen langs de kiel en dan schuren tot je tevreden bent rustig aan en veel kijken.
Succes met de bouw van jou schip
 
Zeer bedankt; dat geeft me net het duwtje dat ik nodig had.

P.s. ik heb vroeger op het Sneker meer in Sneek week de skutsjes nog wel zien zeilen - een mooi gezicht en ik ben het ook eens met de kleur groen !

Nogmaals bedankt.
B.
 
Graag gedaan boris als je nog vragen heb kunje die altijd stelen daar is het forum voor

Ja en mooi gezicht hoe ze varen




[mod] Wegens geen activiteit slotje er op gezet. Bij vervolg kan dit er weer af.[/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan