Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
grondje Duits figuur 1/16. [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 28

Discussie: grondje Duits figuur 1/16. [DONE]

Standaard grondje Duits figuur 1/16. [DONE]

Beste mensen,

vind het leuk om eens over de grens te gaan en als Nederlander een vers projectje onder jullie aandacht te brengen. Mede dankzij Guy dat ik nu weet heb van jullie site.

Startte een poos geleden met de ombouw van een Dragon 1/16 figuur.
    Zo zag hij eruit:

Thans staat hij er zo bij:

maar daar gaat het eigenlijk niet om. Vond het wel dermate leuk om te sculpten dat ik binnenkort met fimoklei aan de slag ga en wat spulletjes die ik zelf nagiet.
    Iets voor de figurenrubriek dus.

Om de camouflage goed tot zijn recht te laten komen had ik een bosrijke omgeving voor ogen.
    Met dit doel denk ik dan al snel aan een boom en zijdelingse begroeïng.

Ik mag graag gieten, de meeste mallen voorzie ik van magnetronfolie die ik losjes aan de zijkanten aanduw.
    Wanneer je met gips of rotband giet krijg je een leuk rotseffect aan de zijwanden kado.

Eens in de zoveel tijd ga ik wandelen in de duinen en tref er vaker wortels van de wilde roos.
    die is lekker grillig en in het mulle duinzand goed los te trekken, zeker wanneer er een tractor huis hield om een pad aan te leggen bijvoorbeeld.

De keuze is reuze, zou je zeggen

in mijn dio's bedien ik me van een verticale fixatie/wapening van de boompjes. Nu horizontaal om de boom 0,0% frictie te geven. De wortel raakt zo goed verzonken en kan geen kant op, best fijn als je straks met strooisels aan de slag gaat.
    Het geheel wordt uiteindelijk op een fraai rond plankje geplaatst en het is beter dat het geheel er in éen keer op gelijmd kan worden.

de verankering met satéprikkers.

het gietsel

het gietsel ontdaan van zijn huls

voor een aardige oneffenheid in de grond geniet kattengrind mijn voorkeur, je kan het fijnmalen en met lagen houtlijm strooien, wegblazen, nog eens lijmen en strooien

na talloze strooisels het geheel met blanke lak gesealed.
    Werk trouwens met een draaischijf van een scrabblespel, werkt prima

de pinnen geplaatst in het mannetje en gaatjes gemaakt in grondje zodat de voet mooi aansloot op de plek waar ik hem verzonk.

Het geheel afgewerkt met schoolbordverf, de boom ook bewerkt met lak.

nu begint een proces waarbij ik zonder gaatjes te boren de wortel modeleer met twijgjes zeeschuim.
    Als ik een globaal beeld heb van de kruinen boor ik kleine gaatjes en zet de takjes vast met een beetje houtlijm.

Plaatselijk de takken bewerkt met blanke lak en bestrooid met Italiaanse kruiden ( oregano, tijm)
    Daarna weer afgelakt om te fixeren en de lelijkste blaadjes verwijderd.

mijn laatste stappen waren het aanbrengen van een klimopje die je nu even lastig ziet en de grashalmen.
    Ik vind het wel leuk als het figuur ietwat verscholen is.
    Daarnaast ga ik de halmen nog fixeren, diepteverschil aanbrengen mbv kleur en wat eenheid mbt de grond zien te krijgen.

groeten,

René

Standaard

wel hoedje af rene
    prima zo echt wel tof
    ik werk ook graag met wat ik vind in de natuur
    het kan allemeel zonder al de toestanden die ze te koop aan bieden
    zeker weten
    ten einde iedereen goed te bedienen is het noodzaak bestellingen te plaatsen via een pb
    http://www.what-ever.be/

kortijkse steenweg 367 9800 Deinze open van 10 tot 18 zondag en maandag gesloten
    nieuw afhaal punt te oostende zandvoord straat 151 8400 oostende op afspraak

kurt
    Gast

Standaard

schitterend rené, gewoon prachtig, knap werk

Banned

Standaard

René,

Eerst en vooral: Welkom op ons forum.

Wat een entree zeg! Knap, héél knap wat je hier toont. Ik kan bijna niet wachten tot je een volgend projectje showed hier.

Standaard

Dominiek, scotty en Kurt,

dat kan.
    zal heel stout een plaatje uit mijn oude doos laten zien.
    Puur om te illustreren dat ik een bomenfreak ben

maar daarna ga ik voor jullie verder met het grondje met de grashalmen...

Ha! heb voor mezelf het gevoel dat ik allemaal deuntjes op mijn gitaar tover nu...

terwijl ik eigenlijk verder moet met het grondje,..
    kom aan, 't is weekend. Even bijkomen.

René

Standaard

inderdaad mooie bomen en een goede uitleg hoe het moet dat heb ik graag daar leer je teminste iets van

ziet er prachtig uit hoor.
    en welkom op het forum er zitten immers genoeg noorderburen hier ,dus ééntje meer kan heus geen kwaad

Standaard

Hallo, en welkom hoor.
    Het beste u ook eens voorstellen "Even voorstellen"

Wat een mooie entree, dit is zeer mooi gedaan, hopelijk snel en nieuw project dat we van de start kunnen volgen, dan kunnen we er allen veel van leren

Standaard

En terug zo'n mooie verschijningen, we hebben er een krak bij mensen, men complimenten hoor, ook al ben ik geen figuren kenner.

Standaard

doe mijn best heej.....

Standaard

Schitterend.
    En een mooie how-to.

Erik.

P.S. Welkom op het forum.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

Welkom op het forum Reneduret,
    Zeer mooie intrede, met prachtige vignettes die je hier tentoonstelt.

Ben zeer benieuwd naar je volgende topic, maar zal wel enkele weekjes moeten wachten...

Tot dan

Grtz,
    Beyond

Standaard

Dat ziet er toch zeer goed uit moet ik zeggen, al ben ik zelf met figuren toch een andere style gewend. maar ja dat is style he, dat is persoonlijk, schitterend om dit even te mogen aanschouwen. Ben zeer benieuwd naar de rest....
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard Daar is ie !

Hoi Rene, ik ben blij dat je gehoor gegeven hebt aan mijn wens om je bij ons te zien verschijnen.

Je binnenkomer is alvast eentje om van te genieten.
    De boom ziet er heel goed uit, zelfs een beetje spijtig vind ik het dat je van de mooie stam zo weinig meer ziet. Maar daar staat dan weer een leuke kruin tegenover.

Het figuurtje is knap geschilderd, zo'n camo produceren is niet iedereen gegeven.

GUnit.

Smile Patron!!!

Ha Guy,

't is inderdaad een volle kruin geworden.

't moest ook wel omdat ik juni '44 (de bocage) aan wilde houden.
    Het állerliefst had ik de ingestoken twijgjes met sneeuw behandeld, maar dat is een volgend project.

Sneeuw is gewoon helemaal mijn ding ....

zal eens even de halmkes sprayen zo..

groetjes,
    René

Standaard

mijn vorderingen van vandaag..

groeten,

René

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. grondje Tiger [DONE]
    By Reneduret in forum Diorama's
    Reacties: 13