Hoofdsponsor

Bouwverslag EV05 'Princess Olayinka' (ex HD21) [DONE]

  • Onderwerp starter Droopy'ke
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zojuist de eindfoto's bekeken, moest er een aangepaste achtergrond gemaakt zijn zou je zweren dat het een echte boot is. :ohmy: ze ziet er geweldig uit. Wat die lier betrefd niet getreurd "TIJD BRENGT RAAD" laat het effe bezinken en het komt achteraf wel goed. Nogmaals een dikke proficiat Applaus Applaus
 
Hoi Luc,

ik moet wel even een traantje wegpinken als ik je zo hoor.:(:(
Maar ik zou het zonden vinden dat je het niet zeevaardig zou maken.
Ook al doen je winchen het niet.-nono-
Dan kun je hem misschien tonen je deze kant uit komt (stadsparkfeesten)?!cute
Ik vind eigenlijk dat zonde om hem op de kast te laten staan ook al heb je voor jezelf gefaald.>(
Wij rc bouwers zijn toch het meeste blij als het op het water ligt en vaart!!!!!!!!!!!!!!

1_1239708150NNVaargroep_de_Kempen_b__11_.jpg
Ben gisteren naar de openingsvaardag geweest bij de kollega van vaargroep de Kempen in Eersel.:-D

Mijn weser was ook niet af!! Goed dat ik hem meegenomen heb.cute
Maar wel zeevaardig maar goed ook zijn oudere broer was er ook. Volledig en originele met de kleuren en werken de waterkannonen. De bovenste 360 gr. verstelbaar.
Ik ga hem ook naar de stadsparkfeesten proberen te halen!!
Maar in ieder geval succes met je andere projecten.
 
Iedereen van harte bedankt voor de lovende woorden betreffende de EV05.

Wat dat tandwiel betreft, tja, daar weet ik nog geen oplossing voor.
Ja, er is er ééntje maar daarvoor moet ik het gehele boeltje uitbreken en dat ziet Droop nu eens helemaal niet meer zitten. :nowink:
Ik ga me nu volledig toeleggen op m'n volgende projecten en de kotter enkele maanden aan de kant laten staan. Tijd brengt raad, niet? ;)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



@ John: ik zal de Olayinka meebrengen naar de stadsparkfeesten maar varen zal ze niet doen.
Eer ik een model aan het publiek toon moet het volledig operationeel zijn.
Nu ja, niet getreurd, mijn goeie ouwe getrouwe zeesleper Christel II zal dan in haar plaats het ruime sop kiezen.

Deze dus:

ChristelII005.png



Droop
 
He Droop,

Pragtich resultaat geworden, dat laatste komt ook wel in orde. Die problemen heb je met mecaniek, zat (zit) er heel mijn leven in en weet hoe murfy kan toeslaan, dat is ook de rede dat bij mij alles gemakkelijk uit het schip te halen is :). Herstellen in het schip zal mooilijk zijn wat zo een asje dwars door tandwiel en as moet zeer nauwkeurig gebeuren anders heb ie kans dat je as en tandwiel beschadigd en dat zo zonde zijn.
Op naar je volgende project blijf je zeker volgenApplausApplausApplaus
 
Hoi iedereen,


Alhoewel er aan dit project een einde was gekomen, wou ik er toch nog een klein stukje aanbreien.

Sinds de bezoeken van mijn goede vriend Murphy heb ik alle mogelijke scenario's zitten uitdokteren.
Ik ben tot het eindbesluit gekomen dat ik de winch uit de EV05 ga halen. Inderdaad, terug grote werkzaamheden.
Het gewicht van de winch ga ik dan vervangen door loodblokken die volledig op de bodem van het ruim zullen geplaatst worden (wat uiteraard de stabiliteit ten goede zal komen).
De winch ga ik dan repareren en later gebruiken in... ... ... ... ... . Maar laten we dat nog eventjes geheim houden, hihihihihi. :P
Het komt er in ieder geval op neer dat in de toekomst de winch een héél ander doel zal gaan dienen.


Dus, het ziet er naar uit dat de Princess toch nog het zilte nat zal kunnen opzoeken, zij het dan met de netten aan boord. Maar dat mag de pret niet drukken. ;)


Met jullie goedvinden wordt dit dan nog maar eens vervolgd.:)





Droop (die vindt dat het in z'n scheepswerf nu wel érg druk aan het worden is. :8 )
 
Hoi Luc,

ik wist het wel, boten horen op het water en niet in de kast!!!!!!!!!:laugh::laugh:
 
Hey Droop, d'as heel goed nieuws ^^

Maar als ge de winch gaat uitbreken, is er terug plaats voor een ander mechanisme om de bomen en netten te bedienen ?
Misschien kunt ge eens aan Ron van "mijn kotter'n" vragen wat hij gebruikt bij zijn schepen ?
Aangezien de hele constructie werkend gemaakt is, is het misschien met een ander mechanisme te bedienen ?

Groeten, Pascal
 
Luc;
Wanneer je de winch eruit kan krijgen,dan kun je toch zonder problemen de problemen oplossen.Jammer dat je deze kotter niet zou laten vissen.
Ik heb ze dit al een paar keer zien doen,dit werkte toch allemaal redelijk makkelijk.

Grtz...

Marc
 
@ Pascal & Marc:

De winch zal gerepareerd worden maar zal niet meer in de Olayinka worden ingebouwd, jongens.
Ook van enig ander mechanisme doe ik afstand.
Dat gedoe ben ik echt meer dan zat. :wub:

Maar zoals ik reeds zei heb ik met die winch héél andere (rc) plannen. ;)




Droop
 
luc,
kom nu niet af dat ge de winch op uw hr ms gemert gaat gebruiken,
je kunt er meschien het veegtuig mee buiten en binnen boord zetten
groetjes,ronny
 
krijg je geen garantie van greko,die heeft de lier toch voor u gemaakt.
 
@ Ronny: de winch zal dienst gaan doen op een héél ander rc-project, maatje.
Maar wat dat zal zijn hou ik nog eventjes onder voorbehoud maar ik kan wel al verklappen dat het ook een boot zal zijn. :D


@ Greef: Hans heeft inderdaad de winch voor mij gemaakt maar als hij eenmaal uit de kotter zal zijn, dan kan ik die wel zelf repareren hoor. Anders is het weer zo'n gehol naar de post enz. ;)




Droop
 
Man man man, ik zeg ga eens kijken naar dit draadje, want al een tijdje geen nieuws meer gezien, maar tot men verbazing is die mooie boot afgewerkt, ewel droop je mag er zeker trots op zijn het is gewoon prachtig, vele schippers, vissers, zouden deze wel willen denk ik, weet ik wel zeker, dus, sorry voor het late zien van dit mooie project en nogmaals men dikke complimenten met dit mooie afgewerkte project Droop ApplausApplausApplausApplausApplaus
 
Hoi Dirk,

De schipper van de EV05 laat je hartelijk danken voor de lovende woorden. ^^^^




Droop
 
Droop man, ik heb net het topic van Pantani bekeken (Amerigo V.), en die blies me al uit m'n schoenen. Nu kom ik hier bij jou terecht en ik mag opnieuw mijn schoenen gaan zoeken ! Wat een boot is dit geworden. Dikke proficiat, dit is toch nogal eens modelbouwen hoor ! GUnit.
 
Hartelijk dank GUnit, strakskes ga ik hier nog blozen. :$^^



Droop (die maar geen tijd vind om aan die winch verder te werken :8 ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan