Hoofdsponsor

Bouwverslag EV05 'Princess Olayinka' (ex HD21) [DONE]

  • Onderwerp starter Droopy'ke
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad Rik, alles wordt rc-uitgevoerd.
Van het kleinste lampje te laten branden tot het bedienen van de bomen én netten, alles zal via de zendapparatuur gebeuren.

Ik heb net m'n laatste grote bestelling geplaatst: messing railingen, messing patrijspoorten, hijsblokken, dekstralers, navigatieverlichting, signaallampen, anodes enz.

Er komt schot in de zaak. ;)

Nu nog eens kijken waar ik een goeie geluidsmodule op de kop kan tikken. Yep, de HD21 zal met een dieseltje worden uitgerust. :)

Straks wordt m'n rommelkastje nog te klein.


Droop
 
assecoires

Deze week heb ik nog een bestelling binnen gekregen:

1_HD21_027.jpg
Patrijspoorten, takels, scepters, deklichten, navigatieverlichting enz. enz: al deze zaken zullen ooit het gehele zicht van m'n kotter gaan uitmaken.


1_HD21_026.jpg
Een close-uppe'ke van één van de messing patrijspoorten + het glas. Prachtig niet?

Mijn onderdelenkastje begint nu al stilletjesaan uit z'n voegen te barsen want ondertussen heb ik al ontelbare bestellingen i.v.m. dit schip geleverd gekregen.

Nu nog de styrene en binnenkort kan ik aan de slag met deze full-rc-kotter.



Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja zien er inderdaad mooie spullen uit, iets voor onze sponsor om het aan te schaffen en te verkopen, ik denk dat je het bij hem ook kan krijgen maar ben niet zeker.
 
Wie weet zal onze sponser daar ook iets mee gaan doen. Of hij doet dit al. Dan zal dit zich wel wijzen. Maar die winkel, ik heb even zitten kijken, ziet er goed uit. Moest daar dan anders maar eens gaan snuffelen. ;)
 
HD21013.png


luc ,eventjes een vraagje over de boegschroef.
Deze is 7.2v= mag men de motor gewoon rechtstreeks hangen op een batterij van 7.2v= van een schroefboormachine van Bosch of mag er ook nog een lichtdimmer(je weet wel zon'n dimmer om de lichten in de living te dimmen)tussen zodat de motor niet direct op volle toeren gaat draaien.Dit omdat ik nog moet uitproberen over de boegschroef de vernauwing van 30mm naar 10mm aankan en wat de voorstuwingskracht dan is.
 
Als het goed is kun je of moet je er zelfs een vaarregelaar tussen plaatsen.
Deze zorgt ervoor dat als het ware gas kunt geven.
 
ja maar ik heb nog geen vaarregelaar ofiets dergelijks maar eendimmer heb ik wel dus ik dacht daarmee eventjes het toerental te regelen ivm de proef die ik wil doen.
 
Ik heb geen ervaring in het aansluiten van een dimmer op een 7.2 volt electromoter. Het is in ieder geval het proberen waard maar waarom de test niet met een gepaste snelheidsregelaar uitvoeren?
Die heb je zowiezo nodig en is dus geen verloren uitgave. ;)


Droop
 
newbie,
ik kan er ook voledig naast zitten he,
maar is het niet zo dat een dimmer 220 volt ingang geeft?
en de spoel die er in zit deze lage spanning niet verwerkt.
is voor my nu ook een vraag.
maar zoals luc het zegt,wacht tot ge een degelyke vaarregelaar bezit,ben je tenminste zeker.
groetjes,ronny
 
zit zo'n regelaar bij de navy zender(wel de servo's) of moet men dit apart kopen en zoja welke raad je aan.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Luc (newbie),

bij een zender zit normaal geen regelaar bij om dat een regelaar alleen tussen een motor geplaatst wordt.
Je kunt niet een willekeurige regelaar er tussen zetten je zult rekening met een paar zaken.

Zoals:
- de voltage V
( de spanning van je accu)
- de stroom verbruik A
(het verbuik van de motor)
- de toestaand waarin regelaar zich bevind
( daar bedoel ik mee in dit geval is het beste dat je een waterbestendige regelaar aanschaft)

Dus het is een hele investering is maar het is wel een belangrijke, tenslotte zonder motor is het nogal mogelijk!!
Ik hoop dat je er iets aan heb.
 
bedankt john,:D

Als ik de boegschroef heb ,dan ga ik maar eens naar Baillien in Antwerpen.Naar het schijnt is dat ne grote dus hij zal wel weten wat ik nodig heb voor de boegschroef.Hier in Limburg weet geen enkele winkel iets af van boten.
baillien zal mij graag zien komen, zender,vaarregelaar,accu's met lader.

luc/droop sorry voor het vervuilen van je topic:(
 
Zo jongens,

Ik ga straks aan het Meteor-projekt beginnen en dan zal het de beurt zijn aan deze rc- HD21.


Dus, nog eventjes geduld please.


Droop
 
Ik ga straks aan het Meteor-projekt beginnen

kan mij niet herineren wat het is ,en vindt er niets over.verdacht

Misschien een beetje uitleg als je eens tijd hebt.

Bedankt.
 
De eerste stappen

Zo manneke's, ik ben nu zachtjesaan begonnen met me te installeren voor de bouw van de HD21.

Zo'n groot projekt (1200mm) kan ik onmogelijk op de keukentafel gaan maken en daarom heb ik een deel van de garage in beslag genomen.

Zodoende ben ik nu volop bezig met alles te installeren en dit wil dus zeggen dat ik (vroeger dan verwacht) aan de bouw van deze Nederlandse kottter kan beginnen.

Hier alvast een paar foto's van mijn werkzaamheden:

1_DSCN7831.jpg
We hadden hier nog zo'n lange BBQ tafel staan en die heb ik dan maar in beslag genomen ('t is toch geen weer om te BBQ'en :D ). Het casco van de 1200 mm lange HD21 ligt al klaar.


1_DSCN7832.jpg
Het leuke is nu dat ik m'n plannen kan ophangen en zo een overzicht heb op de situatie.


1_DSCN7833.jpg
Nog meer plannen... ... . :D


1_DSCN7834.jpg
Het alegemeen overzicht van de HD21. Maar eer ik zover zal zijn gevorderd zal er nog heel wat werk moeten worden verzet. Maar kom: het begin is er.


1_DSCN7836.jpg
En hier is het accu-oplaadstation van m'n vloot.


1_DSCN7835.jpg
Aan accu's geen gebrek. De HD21 zal zeker geen tekort hebben aan de benodige elektra. :D:D

Morgen ga ik alvast verder met de inrichting van het droogdok (zaagmachine, airbrush enz. enz. enz.).



Ziezo, dit zal al heel gauw worden vervolgd.


081.png


Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus je kon niet meer wachten he!:D

Nou ruimte zat zo te zien, dit gaat weer een mooi project van jou kant worden.
Documentatie heb je genoeg zie ik, laat het verslag met de foto's maar komen.

Veel succes met de bouw.

Mvg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan