Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Chiens méchants !".. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vlaanderen De Leeuw is na de beurs in Genk weer even onder handen genomen.

Na de witte grondverf van Revell was het nu tijd voor een preshade om mee te starten. Hiervan heb ik geen foto omdat ik in het vuur van de spuitwerken natuurlijk alles vergeet ! Een preshade, voor de beginners, is het leggen van schaduwwerking over ofwel de primer dan wel een lichte basiskleur. Dit gebeurt dmv. de airbrush met een donkere kleur geladen.

Daarna volgde er een tamelijk donkere grijze, door menging van matzwart, matwit en lederbruin, losjes in een mist over de leeuw gedrapeerd.

Na droging van de mistlaag heb ik mijn airbrush geladen met een lichtere grijze door enkel wit aan de vorige grijze toe te voegen. Deze laag heb ik van boven naar beneden gericht gespoten, zodat de opliggende delen deze verfmist meenamen, en de minder bereikbare delen gespaard bleven en alzo donkerder bleven (zoals onder de haarlokken van de borstharen).

Een echt lichte grijze (opnieuw een toevoeging van wit !) heb ik dan ondermeer bovenop de leeuwenkop gelegd, iets minder op de knietjes en heel spaarzaam op de staart.
Dit deed ik omdat het beeld meer licht vangt bovenop dan onderaan en dit de ruimtelijkheid ten goede komt zonder dat daarvoor ingewikkelde technieken nodig zijn !

Ik denk dat zometeen de foto dit duidelijk maakt...

34-1.jpg

Geen modelbouwwijsheid van mijn kant, maar enkel een beschrijving van hoe ik het zelf doe.

Morgen meer ! Nu wordt het alsmaar leuker !
 
Laatst bewerkt:
Jawadde,

De beschildering is weer om duimen en vingers af te likken !!!!! :O:O

Ziet er geweldig uit Guy :)

"Wet Sellery"
 
Prachtige foto van een prachtig werkstuk.
Dit is niet meer just echt,... dit is echt.
Ga door, ga door, we love it... enne thx voor de telkens weer schitterende uitleg Guy.

Heligroeten,

Nick
 
echt prachtig gewoonweg, bij het zien van zulke kunstwerken valt mn mond gewoonweg open.
 
Hey GUnit, :)

Inderdaad, een pracht stuk, ik val in herhaling vrees ik.:nowink::wacko:;)

Mooie uitleg van je spuittechniek, ik vermoed dan dat je de pre-schaduw op omgekeerde wijze hebt gespoten dan deze van de oplichting, ik bedoel dan van onder naar boven gespoten zodat de onderliggende delen / dieptes, meer schaduw hebt gegeven (miljar, is me dat een uuitleg jong). :unsure::8;):nowink:

Het wordt dan een betonnen leo, heel goed en schoon gedaan.
 
Ik vind het geven van wat uitleg onmisbaar op een forum mannen.
Geheimen van de smid horen in mijn topics niet thuis.

Inderdaad Swaken, de shading heb ik gedaan op die plekken die normaliter ook meer in de schaduw liggen.
Van onder naar boven spuiten, daar geleek het op ja.
 
Ik heb een nieuwe update van m'n werkwijze.

Nu heb ik met een oude tandenborstel verf naar m'n leeuwtje gespetterd. Dit heb ik weliswaar heel voorzichtig gedaan, omdat ik geen opvallende druppels wou. Ook heb ik dit met een achttal verschillende tonen grijs gedaan.

35-1.jpg

Dit is dan het resultaat na de bewerking :

36-1.jpg

Straks volgt nog een volgende fase met foto en wat uitleg.

Goeie zondag verder ! GUnit.
 
p.r.a.c.h.t.i.g PRACHTIG
niet te doen maat echt kunst werkje
en dan nog zo klein je staat er nu pas bij stil
 
Deze spetter techniek deden wij vroeger op de kleuter school met een zeefje, Verf op de tandenborstel, en spetteren maar. Via mallen kreeg je de mooiste tekening. ;) Leuk om dit zo te zien.

Wel even een vraagje in verband met de verwering. Vaak gaat er toch al snel tussen allerlei kiertjes mos en groene/bruine/zwarte aanslag zitten. Ga je dit ook nog doen?? Zou wel mooi bij het tijdsbeeld passen denk ik.
 
G,

Ik heb nog het nodige leeswerk op het forum om weer een beetje te weten waar iedereen mee bezig. Wat je hier laat zien is super. Ik vind het knap dat ik het kan typen met mijne bek op het toetsenbord.

Groet,

Swa
 
Brava, Guy!

ik mag het eigenlijk niet vragen omdat het leeuwke perfect is zo, maar doe het voor de volledigheid,...

komen er nog kleine beschadigingen in die een beschadigd betongevoel kunnen verhogen?

denk aan putjes in het beton.

maar doe het vooral niet :D kan er verder niks op zeggen dan dat het schitterend is!

René
 
Replies worden gewoontegetrouw in dank ontvangen jongens !

Eerst een paar vraagjes beantwoorden.

Rik : ik heb me ondertussen op de laatste fase van de afwerking gestort en heb onderstaande foto als "uitvalsbasis" gebruikt.
Eerst had ik iets meer donkere verwering ter hoogte van de dieper gelegen delen, omdat ik waarschijnlijk perfect hetzelfde voor ogen had als u. Maar omdat het me net iets te druk/zinderend werd, heb ik het wat teruggeschroefd tot wat het nu is. Ik denk wel dat het goed uitgepakt is.

Rene : ik ga het houden bij wat het nu is, ik ben al heel blij dat het een betonnen exemplaar geworden is, uitgaande van twee worsten Milliput (lol).

Zoals gezegd, de referentiefoto als leidraad voor de kleurschakeringen :

37.jpg

Mijn eigen Leoke, op z'n paaltje (dat weldra aan de beurt komt) :

38.jpg

Nu ga ik 'm laten drogen/uitharden.

Als hij definitief z'n plek inneemt, moet het natuurlijk nog een geheel vormen met de paal, het toevoegen van wat mosgroei en groene aanslag wil ik dan gebruiken als verbinding.

Nu is de andere paal aan de beurt, dit wordt andere koek !

Groetjes GUnit.
 
Als ik dat allemaal zie.....:O
Te koop hier in Dudzele, een ganse uitzet voor een modelbouwer met tools en al, ik sluit mijn kraam !!!:laugh:

Guy jongen, mooi !
 
Koekie : normaal niet nee, nooit geweest, lol.

Famo : als ik in uw topics ga kijken zie ik evengoed knappe dingen gebeuren, dus ik zou uw spullen toch nog maar wat bijhouden én gebruiken !

Scotty : thx mate !

Iedereen met interesse voor sculpteren mag op post blijven want iets vergelijkbaars wil ik gaan fabriceren :

doaks_ggr_obj_03_02.jpg

Het kleine paaltje in de muur heeft eveneens een tablet en daarop zou zo'n vaas wel leuk staan denk ik. Tenminste, ik zie dit al voor me, van die ijzeren, lekker geroeste bloemen erin...

Nu eerst goed nadenken over de werkwijze. En natuurlijk hou ik mijn collega's op de hoogte !
 
Nu met jou basis waar je op vanuit bent gegaan zie ik ineens waar de schoen wringt.

Kijk eens naar de kop. Die is donkerder dan de onderkant. Waarschijnlijk door de slag van de regen. Dan word het steeds iets lichter.

Maar dat is heel kritisch gekeken hoor. Ziet er gewoon wel heel goed uit. En ik heb dit dus nog niet laten zien he... :O
 
Ha Rik, ja die kop is inderdaad donkerder, maar dat aspect heb ik willen vermijden omdat ik mijn diepte dan zou verliezen, zowel in de expressie zelf, als in het totaalbeeld van het beestje. Ik hou het hoogste punt graag licht omdat dit het beeldje visueel verhoogt.
Tx !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan