Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Chiens méchants !".. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
he G

heel mooi

simba ziet er goed uit op zijn troon:)

grtz

huge
 
Mijn dochter (9 jaar) is komen meekijken over mijn schouder.

reactie : "zeg't em van mijn part dat hij da goe kan. KEIMOOI."


Bij deze dus ...



Groeten


Jos
 
Ziet er goed uit, wat ik wel zie is dat de poten iets wat aan de dikke kant zijn. Kun je daar eens een plaatje van schieten op een andere hoek, ik zie iet, maar kan het niet plaatsen, maar het lijkt er op dat de poten gewoon wat aan de dikke kant zijn.
 
Herptile : we blijven gaan tot het goed zit.

Hugemikus : op z'n troon heeft hij vooralsnog geen recht, er is nog wel wat werk aan de winkel.

Jos : ha, dit is het spul dat mijn kinderen ook altijd zo plezant vinden. 't Is weer eens wat anders dan al dat geweld he.

Rik : jep, de poten zijn zwaar, ik heb verscheidene foto's op m'n werktafel liggen, en ik was in't begin ook verbaasd over die kloeke poten, die grote tenen en knoerten van klauwen. Dit heeft alles te maken met het artistieke gegeven welk de kunstenaar er in stak. Om een voorbeeld te geven, de barokke leeuw ziet er helemaal anders uit dan bijvoorbeeld eentje uit de Art Nouveau, welke veel ranker is.

Ondertussen heb ik gewerkt aan de kont van het beest en ook daar liggen de spierbundels er bijna bovenop. Niets is echter af, alles kan ik nog verder veranderen, wie weet maak ik 'm van voren nog iets prominenter gespierd. Vandaag heb ik zo bijvoorbeeld de voeten van z'n achterpoten erafgehaald, ze pasten niet bij de stijl waarin de rest opgebouwd is.

Zover ben ik ondertussen, al heb ik na het nemen van deze foto nog een kleine correctie gemaakt thv. de symmetrie van de spieren :

HPIM2595.jpg
 
ondertussen krijg ik hier kortsluiting op mijn laptop van al mn kwijl dat erop loopt
 
Hey, :)

Ja jong, in een woord, prachtig. :ph34r::ph34r:8)8):wacko:
Het lijkt me toch dat ge een beetje artistiek zijt aangelegd.
Eentje om te volgen. :8;)
 
De commentaren worden zoals gewoontegetrouw zeer geapprecieerd jongens !

Vandaag heb ik niet alleen buiten mijn rug krom gezet maar ook binnen door de leeuw nog verder te temmen.:)

Eerst heb ik de achterpoten terug aangezet.

Daarna werden er nog wat welvingen van spieren bijgesculpteerd.

Ook de manen werden wat ruiger gemaakt om meer aansluiting te vinden bij de rest van het veranderende uiterlijk.

De ogen werden wat verder in de oogkassen gezet door de wenkbrauwen iets meer "pels" te geven.
Hierdoor wou ik een aristocratisch, koninklijker smoeltje bekomen, mede dankzij de schaduwwerking.

De staart werd eraan genaaid en voorzien van een borstelige top.

Er werd met een heel dun laagje milliput tevens wat nabootsing van stug haar bij de schouders opgezet. Dit heb ik van een foto en ik wou het graag gebruiken omdat dit toch weer wat extra's geeft qua textuur.

1) Foto in kleur :

De manen grondig bewerkt, de schriele basis is gans verdwenen.

20-3.jpg

2) Zwart wit foto's voor alvast wat meer cemtentbeton-effect :

Beetje mindere foto (sorry) van de rug :

21-2.jpg

De rechterzijde van de poes :

22-4.jpg

De linkerkant :

23-1.jpg

Ik moet echter weer melden dat niets 100 % klaar is, ik kan steeds besluiten om nog net wat meer te herbewerken.
Ik ben erg blij dat ik weer met het sculpteren begonnen ben, had er wat schrik van maar nu krijg ik er echt weer schik in, hoewel ik al meermaals een rechtstreekse lijn met de Schepper heb gehad.

Tot later !

:@Mijn rug is killing me ! Het wordt tijd dat mijn terras af geraakt. Dan kan ik met Gyproc beginnen:@:tongue:
 
Laatst bewerkt:
Ik weet hier ook niks meer aan toe te voegen...
 
:O:O:O:O:O:O

Jawadde zeg, de Guy schudt hier effe een leeuw uit zijn mouw ^^ Ziet er echt fantastisch uit man, sommige foto's zijn echt angstaanjagend, net een echte leeuw.

Ik kan alleen maar zeggen dat wij ook heel blij zijn dat ge het sculpturen terug hebt opgepakt, ge zijt een echte kunstenaar Guy ApplausApplaus

"Wet Sellery"
 
yep, dit is meer en beter dan het gewone niveau hoor.
 
ja gunit wat moet men daar nog aan toe voegen :nowink:

slaag uwe rug gai zou ik zeggen :laugh:
 
Ho mannen,

Vandaag heb ik voor mezelf een grote stap in de goede richting kunnen maken, manen en borstharen staan nu zo goed als op punt.

De voorbereiding ervan is denk ik, wel tamelijk goed uitgepakt, over de golvende structuren heen heb ik een dun laagje milliput uitgestreken en bewerkt met een penseeltje. Op deze wijze verdwenen de scherpe randjes en kantjes en werd alles wat zachter. Als ik een bronzen beeldje had willen maken, had ik echter de vorige look behouden. Het beton is ruwer en dit moest zich weerspiegelen in de stijl van het beeld.

30-2.jpg

29.jpg

Groeten van GUnit.

PS Morgen de laatste stage en ik kan beginnen schilderen.
 
Het komt niet veel voor maar even geen woorden..... Ziet er gewoon goed uit.
 
Ik zie dat je leeuwke al gewent is van bovenop kurk te zitten...:P

Mooi hoor, impressionant zelfs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan