Hoofdsponsor

1/35 Tiger 1 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verd**e DJs , das goed gedaan jong. Prachtig model. Ge zijt er !!!!!!!
En voor de rest ......afblijven !

PS : één klein vraagtje. Hangde de zimmerit tot onder de fenders ? (muggezifterij é, maar tis omdat ik twijfel !)

Maar tis wel chique é mannen ?
 
.....PS : één klein vraagtje. Hangde de zimmerit tot onder de fenders ? (muggezifterij é, maar tis omdat ik twijfel !)

Om eerlijk te zijn heb ik geen referentiefoto's van de Tiger I, maar ik heb hier wel een foto van een King Tiger (II).
Hierop is heel erg duidelijk te zien dat de zimmerit onder de fenders doorloopt...
Ik ben er mij van bewust dat het op verschillende fora een discussiepunt blijkt te zijn, omdat er ook foto's zijn waarop de zimmerit blijkt te ontbreken onder de fenders...
Mijn inziens zijn beide correct ;)

 
Kan er mij iemand uitleggen wat de "fenders" aan een tank zijn aub?
 
Met veel plezier ExSerCo :)

De fenders zijn een soort spatborden aan de tank

 
Sh*t, dommerik, ik was aan het denken in de richting van fenders op schepen en kon de vergelijking niet maken.


Merci, Beyond.
 
En de plaats waar Famo het over heeft zie je in het groene kadertje.
Op sommige tanks was daar wel/geen zimmerit aanwezig...



Hier dus duidelijk wel (King Tiger)
 
Laatst bewerkt:
Awel Beyond, we zijn blij dadde gij hier op deze aardkloot rondloopt .Al die antwoorden op onze vragen :huh:.....:laugh::laugh:

@ ExCerSo : Waar hangen de fenders van een schip ? ook boven hun tracks ? :laugh::laugh:
 
Op de plaats die Beyond aanduidt, was normaal idd. geen zimmerit te zien, gewoon omdat in principe het product daar na het aanbrengen van de fenders pas op werd gedaan. Enkel de rode primerverf bleef dan verstopt onder de fenders Ik weet aan de andere kant zeker dat deze versie ook perfect kan, die Duitsers hebben dat gewoon express gedaan, om ons verhitte discussies te kunnen laten voeren !

Ik vind deze Tiger machtig gedaan !
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor de complimenten. :D

Eerlijk gezegd Famo heb ik daar nooit bij stilgestaan.

De zimmerit is van Atak en was zo van model dus dacht ik

dat dat wel correct zou zijn. Ga ook nog eens in mijn

referentiemateriaal snuffelen.

Beyond foto's voor gallerij volgen nog we hebben pas nieuwe

camera 12.1 megapixels :D. En moet nog wat experimenteren

met foto's te trekken.-foto- Maar dat zal voor na nieuwjaar

zijn want we vertrekken morgen voor een weekje op reis. ^^^^^^
 
Ik ben enorm onder de indruk, prachtig gedaan die Tiger!
Wat de zimmerit betreft, daar kan je eeuwig over doorbomen, al zijn beide opties juist. Voor treintransport werden de fenders er afgehaald, (en smallere tracks gelegd) en tank en fenders (en heel wat ander materiaal) kwamen soms op andere plaatsen uit. (bv de panzers ten tijde van Market-Garden zijn uiteindelijk niet naar Rusland vertrokken, een deel van hun materiaal wel, of daar fenders bijzaten, geen idee.)
Dus vaak reden er tanks rond zonder fenders, en als er dan veldherstellingen gebeurden, oa aan de zimmerit, kreeg je dan volledig beplakte tanks, die later mss weer fenders kregen.
Veel hing ook af de leveringen, en of de tanks direct naar het front gingen, of naar opleidingseenheden, of eenheden die zich aan het herbewapenen waren. Zoveel variabelen.
En dan nog één variabele die veel (oud-)(beroeps)militairen zeker kennen, de beslissing van de korpscommandanten. En vooral die laatsten (aan beide kanten van't front) zorgen ervoor dat veel modelbouwers nogal eens verbaal de oorlog verderzetten. Al moet ik daar direct bij zeggen dat het op dit forum altijd vredelievend is gebeleven, en dat is dan ook één van de redenen waarom ik hier zo graag terugkom!
 
Prachtige Tiger, heb deze in stilte gevolgd en wat een resultaat ApplausApplaus
 
Heb nog even gesnuffeld in referentiemateriaal en heb nog eentje gevonden met zimmerit onder de fenders ;)



Maar ik denk dat het nadien is aangebracht want de struktuur van de zimmerit is anders onder de fendres tegenover deze erboven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan