Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Rov [!]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 19

Discussie: Rov [!]

Standaard Rov [!]

Remotely Operated Vehicle (ROV)

Dit is dus waar ik ook zal mee gaan werken op het nieuwe schip waar ik naar toe ga in 1 of 2 maand van nu.
    Ik wil dit toestel namelijk ook gaan maken van scrach en daarom zal ik al een paar foto's tonen die ik maakte van toen ik op cursus was in Newcastle om met deze ROV's te leren vliegen, en ja vliegen zeggen ze

Dit zijn dus de work rov's die we ook aan boord zullen hebben + dat wij nog een fallpipe rov zullen hebben om mee te werken.

En hier eentje in opbouw, als ik eenmaal aan boord ben zal ik de tekeningen van deze rov's hebben en kan ik beginnen aan dit project.

Voila, dit wilde ik al met jullie delen.
    Wanneer de start van dit project zal zijn weet ik nog niet.
    Laatst gewijzigd door pantani; 23-04-10 om 13:10

Standaard

ziet er mooi uit dirk maar voor wat dient het juist?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door amazone Bekijk bericht
    ziet er mooi uit dirk maar voor wat dient het juist?
    Een Remotely Operated Vehicle (ROV) is een onderwaterrobot die op afstand (meestal vanaf een boot of platform) kan worden bestuurd.
    Door middel van een verbindingskabel wordt de ROV voorzien van spanning en kunnen de signalen van alle apparatuur en de ROV zelf naar boven worden getransporteerd. Deze kabel noemt men de umbilical of tether. Aan boord van het schip of platform bevindt zich een bedieningscentrum waar de ROV wordt bestuurd en de data wordt gebruikt, verwerkt en geïnterpreteerd. Dit apparaat wordt hoofdzakelijk in de offshore wereld gebruikt, maar er zijn er ook enkele die gebruikt worden voor onderzoek en andere specifieke taken zoals defensie.

Deze info heb ik hier vandaan voor de geinteresseerden onder ons ROV - Wikipedia

Standaard

Geweldig dat ge met zo'n ding gaat vliegen Dirk

Doet mij denken aan al die prachtige beelden die met zo'n toestel gemaakt worden. Lijkt me een heel leuk project om te scratchen.

Groeten, "Wet Sellery"

Standaard

Beelde die kunnen idd erg mooi zijn, maar alles hangt af van zowel het toestel (camera) en verlichting. De verlichting laat vaak ook het opstuivend zandstof zien. Dat ziet er dan als een waas uit, sommige soorten belichting kan dit redelijk doen verdwijnen. Maar dat is technisch geneusel....

Lijkt mij ook een leuk project. Rov´s bestaan in vele soorten en maten. We kennen allemaal wel diegene die bij de Titanic gebruikt zijn. Die waren echt om te filmen. Daarvan bestaan zelfs bouwpakketten. Misschien leuk om dat eens al eerst te proberen. Al zien die er wel wat anders uit....
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

lol rik ik wou juist vragen of ze weer naar de titanic gingen duiken. of mischien gaan ze atlantis zoeken

Standaard

Ja gedimme, Dirk , zou jij nogal één zijn hé.
    Zo'n schoon machine.
    Leer er maar goed mee werken of anders zou Dhr. Denul J. jou wel eens aan die kabel kunnen aansluiten als je zou brokken maken.

If you want to save a few horses, drive a Famo

Loek Huijgens
    Gast

Standaard

hallo Dirk
    hoever staat het project ermee, zowel de model als in het echt.
    groet je conculega.

Standaard

Hier moet ik nog aan beginnen
    Maar zal er eens werk van maken, misschien volgende week eens alles al eens beginnen verschalen

Loek Huijgens
    Gast

Standaard

Ik zie dat jullie een TSM Marine ROV hebben aangeschaft.
    maakt vaak niet uit want de thrusters zijn subatlantic net als de magnums en andere klassen, en sonar en waarschijnlijk andere apparatuur is van tritech.
    Bij SMIT hebben we nu 2 Shilling ROV's aangeschaft, zijn zo' beetje de zelfde klasse als de quantun, ook 150 pk, zal wennen worden na de kleine tigers.
    zijn deze ook DP klasse?
    groet Loek

Standaard

Ja hoor, wij hebben DP2 en op de ROV's zijn idd 2 HPU en transponders + gyro's aanwezig, zal er nog foto's van tonen en tekeningen
    De foto's van hierboven zijn niet de rov's van bij ons aan boord he, foto's volgen

Standaard

dirk , dat zijn prachtige werktuigen waarbij zeker ook wel een prijs kaartje zal aan vast gangen zeker!
    was ook nog niet bij de deur om een cursus te volgen amai zeg.

wordt alvast een leuk niet alledaags project

tom

Standaard

Idd, het prijskaartje is duur
    Maar nu vlieg ik niet veel met deze tuigen daar ik stuurman ben, af en toe neem ik eens over van de ROV operatoren.

Standaard

hoe diep kan een ROV onder water ?

Standaard

Is te zien hoe groot de compensators zijn, de onze tot 2000m
    Ook te zien hoelang de kabels zijn uiteraard

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten