Hoofdsponsor

Eerste figuur [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Churchill

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 apr 2008
Berichten
1.003
Hoi allemaal,

Aangezien ik mij T-70 ik een klein diorama wil zetten zit ik met een groot probleem |:(
Ik heb namelijk nog nooit een figuur geschilderd en ken er dan ook geen Kl****** van
Toch heb ik mijn moed maar eens bij een genomen en ben er maar eens aan begonnen, met dit resultaat.


DSC_0008b.png
DSC_0001b.png

Cheers,
André
 
André,

En dit is een eerste figuur?
Mooi hoor. Kun je misschien eens beschrijven hoe je te werk bent gegaan. Er zijn er hier een paar, incluis mezelf, die een beetje schrik hebben om dit te doen en zodoende enkele figuren in hun stock hebben liggen zonder kleurtje.
 
Man man, voor een eerste figuur, CHAPEAU hoor.
Ik heb al verschillende figuren geschilderd, maar nog maar weinig met zo een mooi resultaat (als ik al zo'n resultaat heb bereikt ???)

Ben benieuwd naar het kostuumpje ;)

Grtz,
Beyond
 
Ja goeiendag, ik sta toch ook versteld hoor, ik dacht eerst dat het een tekening was :wacko:
Prachtig al ken ik niets van figuren.
En zoals Dominiek zijn vraag ben ik ook wel benieuwd hoe je dit gedaan hebt, welke soort verf, verdunning enz.....

Bedankt
 
Bedankt allemaal ;);)

Het gezicht heeft eerst een basis laag gekregen van humbrol (121).
Als dit goed uitgehard is gaan we verder met olieverf.
Als eerste is het volledig gezicht in gesmeerd met burt sienna dit laten ik er zo een 10 minuten dan haal ik het terug af zo dat er precies een roze schijn achter blijft.
Dan ben ik begonnen met het gezicht in te lijnen met ruw umber als dit goed is gedaan kunnen we beginnen met het oplichten (blenden) van het gezicht.
Hier voor heb ik een mengelig gebruikt van wit, napels geel en cadmiumrood.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk gebracht heb :unsure:


Zo vandaag heb ik wat zitten spelen met de houding van het figuur.
Het is bijna goed maar moet nog wel een beetje bij gewerkt.

0007a.png

Zoals jullie zien zijn het eigelijk stukken van drie verschillende figuren.
De stukjes zijn voorlopig nog met blue-tek vastgezet.
De bedoeling van deze ruskie is dat hij al een hele tijd iemand onder schot houd.

0010a.png
0013a.png

Cheers,
Andre
 
Ja hoor, een mooi begin maak je daar.
Als je de rest zo netjes schildert, sla je zeker geen gek figuur... ;)

Eén puntje dat ik wil aanhalen, maar het is mierengezeik, probeer wit en zwart altijd te vermijden bij het schilderen van een figuur.

Gebruik heel licht beige en heel donker bruin of zo.
Wit en zwart zijn heel onnatuurlijke kleuren.

Je ziet het pas als je twee figuren naast elkaar houd, maar zonder wit en zwart worden ze wat zachter en warmer.

Dit is ook maar een raad die ik kreeg van een rasechte figuurschilder in onze club.
Hij schildert al meer dan 30 jaar en heeft al meerdere prijzen gewonnen.

Ik ben benieuwd naar de rest.
 
Bedankt Koekie, ik ga deze tips zeker onthouden ;)
 
Hoever sta je met deze Dreke ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan