Hoofdsponsor

1/35 KV1 (Trumpeter) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gelukkig dat "tita" dit draadje nog ens bovenhaalt. Had het anders nooit ontdekt. (merci daarvoor)
Dit is wel een hele prachtige KV geworden. profi "Koekie"
 
Heeft precies flink tegen zijn tanden gekregen.

Prachtig model dat je hier aflevert !

Groeten Rik
 
Prachtig beest! Dat is voor mij een geslaagde KV met de juiste verwering, proficiat!

Groeten vanuit Schoten,

Erwin.
 
jawadde idd. deze nog niet gezien. ziet er zeer knap uit koekie. mss eens een how to hoe jullie militair bouwers die verwering toch doen. wil binnenkort mij ook eens aan een tank wagen maar heb geen enkel benul hoe ik die verwering moet aanpakken.

knap gedaan

groeten jonas.
 
Koekie, hoe heb jij die kleurnuantes gekregen?

KV11-3515Klein.jpg
 
Mijn complimenten vriend dit is echt schitterend werk wat je hier laat zien,en ik maar denken dat je alleen maar wargames deed...;)
 
Met olieverfkes, Gunit beschrijft de techniek ook bij z'n Comet.

Ik zet kleine toefjes olieverf van verschillende kleuren op het model en werk die dan in mekaar met een vochtig penseel.
Werk paneel per paneel of kant per kant, en gebruik aan de bovenkanten en in het midden lichtere kleuren (geel, rood, groen) en naar onderen toe donkerder (groen, blauw, bruin)

Is al een ouder model hoor, denk een jaar of zo geleden gebouwd, zitten nog veel foutjes in.
Wacht maar tot G z'n Comet afwerkt.
 
Deze gaat heel snel vooruit, wel prachtig. De licht metalen schijn is deze aangebracht met een "Drybrushje"?

Grtz Bart.
 
Zoals ik hiervoor al schreef: hij is al een jaartje af hoor, is alleen terug bovengekomen door een post van iemand.

Ik veronderstel dat je de schijn op het groen bedoeld, die krijg je door de olieverf te gebruiken en komt wat harder over door het fotograferen.
Als je de metaalchips bedoeld, die zijn met een fijn penseel gedaan met zilver acrylverf.
Als je de metaalglans bedoeld op bvb de tracks, die is dan weer gedaan met een zacht potlood.
 
Merci Koekie. Ik heb dat niet in olieverf, misschien probeer ik het eens met acryl. Erg mooi gedaan ;)
 
Ik vrees dat dat niet zal lukkun Michel.
Met olieverf kan je nog uren werken, acryl is direct droog...Niet doen, lukt echt niet.
 
Ik zal het eerst eens testen op een stukje afval. Ik heb op een DVD van MIG gezien dat als je acryl mengt met pure acryl retarder het net werk als olieverf. Maar je hebt een punt dat het sneller droogt.

Ik ga eens uitkijken naar een klein goedkoop olieverf setje.
 
Ook mee oppassen,koop gewoon een aantal tubes van bvb Windsor &Newton of Talens.
Je doet er je hele modelbouwleven mee dus is het z'n centen waard.

Je hoeft ook geen tientallen kleuren aan te schaffen, rood, blauw, geel, en een paar bruintinten zoals, raw umber, burnt sienna, en yellow ocre.
Daar kom al een heel eind mee.
 
Sorry dat ik hier wat off topic ga maar ik heb net een setje gevonden in de kast van m'n moeder en dat is olieverf dat je met water kan verdunnen. Dat zou moeten lukken of ook niet?
 
Testen, zou ik zeggen.
Ik heb ze nog niet gebruikt, maar het schijnt ongeveer dezelfde resultaten te geven als echte olieverf.
 
ok, ik laat het je weten of het lukt
 
Bedankt voor de info, ik gebruik ook olieverven, de metaalschijn doe ik met een mixje van Raw Umber en Silver. Maar soms is de schijn te fel en mpet ik dan weer bij werken.

Grzt Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan