Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Andere schaal F-16A & F-16AM Tigermeets (1/144) [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 26

Discussie: F-16A & F-16AM Tigermeets (1/144) [DONE]

Standaard F-16A & F-16AM Tigermeets (1/144) [DONE]

terwijl mijn Gnat op de wachtafel staat tot ik een nieuwe tube plamuur in huis heb, dacht ik tussenin te beginnen met een nieuw project

nadat ik op het nieuws gisteravond beelden heb gezien van de jaarlijkse NATO Tigermeet in Kleine Brogel, kreeg ik ineens de zin om een paar Tigers te bouwen, ik had immers al de Tigermeet F-16's liggen van 1991 (Dragon, 1/144) en 1998 (revell 1/48 + minikit) en ik wilde ze graag nog aanvullen met andere.

dus seze morgen bij kruitvat 2 F-16 gekocht van revell (ik weet, de 1/144 F-16's zijn echt bagger, maar er lagen eenmaal geen revell F-16C's of Dragon kits).

de eerste F-16, de F-16A, komt in de Tigerpaint van 1985 te staan, deze is nog redelijk makkelijk en ik verwacht niet te veel problemen hiermee

voor wat betreft de 2de F-16, die een MLU zal zijn, weet ik het nog niet echt, maar ik ben erg onder de indruk van de nieuwe 2009 Tigerpaint, dus wie weet misschien

hier een foto van de 2 kits die ik heb gekocht.

voor de MLU versie, ben ik al begonnen, te beginnen met de verlenging op de staart

tot de volgende update
    TIGER, TIGER, TIGER!!!
    Laatst gewijzigd door Nils; 16-09-09 om 21:47

Boseau
    Gast

Standaard

Ga jij ook kijken naar the real deal Nils?

Standaard

jazeker, deze zondag ga ik naar Sanicole om de deelnemers van de Tigermeet in actie te zien, dus verwacht maar foto's en video ervan als ik terug kom

UPDATE:

de eerste F-16A, voor de '85 tigermeet, zit al grotendeels in elkaar, motor-uitlaat en landingsgestel worden nu klaar gemaakt om geschilderd te worden.

voor de '85 tiger ga ik deze (met uitzondering van de serienummers en de finflash) volledig met de hand schilderen.

voor de 2de tiger denk ik te gaan voor de 2003 versie, maken van de decals hiervoor is momenteel gaande
    deze tiger storte helaas neer in december 2003, waarbij de piloot om het leven kwam

Laatst gewijzigd door Nils; 15-09-09 om 17:42

Standaard

UPDATE:

Tiger #1 begint al goed te komen, deze zit al voor een groot del inde verf en de eerste laag geel is al aangebracht, morgen krijgt het een 2de laag, de staart moet ook nog geschilderd worden, maar daar wacht ik mee tot de vleugels volledig klaar zijn.

op de vleugeluiteinden zal ik 2 sidewinder raketten plaatsen, om te tonen dat deze tijger ook nog tanden heeft

verder zijn het landingsgestel, wielen en uitlaat ook in de verf gezet, het wit zou nog een 2de laag moeten hebben

ik ben ook al begonnen met het ontwerpen van de decals voor beide tigers, voor Tiger #2 heb ik enkele profiles gedownload en zal op basis hiervan de staart ontwerpen.

om het op juiste maat te maken, zal ik de staart van de Tiger #2 in de scanner steken omdat ik dan precies op maat kan maken, deze techniek heeft al gewerkt op 1/72, dus ik ga nu proberen om nog kleiner te gaan

EDIT:
    vanwege dat ik nu goed gemotiveerd ben, overweeg ik zelfs om morgen in de kruitvat er nog een 3de F-16 bij te halen, en er de nieuwe 2009 tiger van te maken. het is echt moeilijk om dit men de hand te schilderen, maar ik heb een nieuw pak met fijne penceeltjes gekocht en ik hou wel van een uitdaging
    Laatst gewijzigd door Nils; 15-09-09 om 18:08

Standaard

man man man, dat is klein hoor, ik vind 1:72 al te klein
    Je gaat wel als een speer te werk Nils

Standaard

laatste update voor vandaag,

terwijl de onderdelen voor Tigers 1 & 2 aan het drogen zijn, ben ik beginnen zoeken naar andere onderdelen en wapens voor de tigers, voor de 2003 tigermeet heb ik een centerline tank gevonden van een Dragon F-16A en 2 AIM-120 AMRAAM's.

ook heb ik al voor de 3de tiger (de nieuwe 2009 Blackbird tiger) 2 betere externe tanks gevonden van dezelfde dagon kit, hoewel er van 1 tank de helft ontbrak, heb ik er nog een nieuwe kunnen scratchen .

de decals zijn al klaar voor 2 F-16's, die voor de 3de ga ik nog mee wachten tot ik meer en betere foto's heb ervan, dus hopelijk kan ik er enkele nemen/vinden op Sanicole
    van de eerte decals heb ik al een test-druk gedaan op normaal papier, en de eerste resultaten zijn al veelbelovend want ze passen perfect

morgen doe ik verder en hoop ik naar huis te komen met de 3de viper .

Standaard

UPDATE:

deze morgen moest ik oostende zijn om enkele inkopen te doen, heb toen daar ook in de kruitvat nog 2 F-16's gekocht met mn overtollig kleingeld

dus de 3de Tiger kan nu ook gemaakt worden, wat ik met de 4de F-16 ga doen weet ik nog niet, misschien een operationele gevechtsjager of nog een Tiger, we zien wel, maar voorlopig heb ik al mn handen vol met de eerste 3

Banned

Standaard

Handen vol zegt hij, aan zo'n kleine dingen?
    Maar het belangrijkste is dat je er fun aan hebt.

Standaard 1/144 F-16A/B Tigermeet quartet

UPDATE:

van de 4 F-16's die ik nu aan het bouwen (waarvan 3 hier te zien) zit er 1 2-zits model tussen, deze heb ik kunnen ombouwen met de canopy van een 1/144 Tornado IDS.
    de 2-zitter komt ook met een special tail, maar welke dat wordt, dat blijft een verassing.

Tiger #1 is bijna klaar, de 2de laag geel op de rug is al aangebracht, morgen zou hij normaal zn strepen krijgen.

hier nog een shot van de onderdelen van de 2-zitter, de staart van de 2de tiger en de staart van de 3de tiger (ongeschilderd).

het ontwerpen van de decals heeft jammergenoeg vertraging opgelopen, grotendeels omdat ik geen goede foto's kan vinden van de nieuwe 2009 tiger zn brandstof-tanks. voor de belettering "31 Tigers" ging ik de text vanuit foto's halen, maar de foto's op mil.be ervan zijn veel te klein en ze zouden te onduidelijk zijn moest ik deze gebruiken, daarom ga ik wachten tot na Sanicole, dan zullen er genoeg foto's van dit toestel de ronde doen

voor de start van Tiger #3 (de 2009 tiger) ga ik wachten tot de andere afgewerkt zijn, omdat deze laatste nogal erg moeilijk ga zijn om te schilderen

Standaard

UPDATE:

deze morgen al mn eerste tegenslag gehad , toen ik de decals afdrukte, waren ze veel te klein afgedrukt, het probleem bleek te liggen bij de instellingen, had namelijk het verkeerde formaat ingegeven
    dusja, 2de keer goede keer, en inderdaad gelukt :lol:
    de zwarte delen op de foto zijn van de 4de verassings F-16.

al bij al weer vooruitgang, Tiger #1 is klaar om zn strepen te krijgen en Tiger #2 wacht op zn decals, decals voor Tiger #3 zijn ook al klaar, dus de bouw van Tiger #3 zal ook straks beginnen.

Standaard

je gaat als een speer maar het ziet er wel erg netjes uit nils

Standaard

Bedankt voor de complimenten
    en ik heb nog een update en nog een kleine verassing,

eerst de update,

de eerste 2 Tigers (de 1985 en de 2003) zijn volledig klaar, die staan nu te drogen, voor de '85 tiger ben ik heel de namiddag bezig geweest om de strepen er zo correct mogelijk op te schilderen, dat was nog het minste van mijn zorgen, momentel heb ik echt pijn aan mn ogen omdat ik de decals voor deze Tiger echt heel dicht heb moeten afknippen, omdat het papier wit was en niet doorzichtig.
    met de 2003 tiger heb ik vrijwel geen problemen gehad

en nu wat betreft de 2de verassing, de eeste is de special tail op de 2-zitter. met dat ik al een paar Tigers heb in 1/144, ga ik ze op een prachtige manier presenteren, hoe, dat zie je aan het eind van de bouw B)

ik ga straks (als mn ogen beter zijn) beginnen met de bouw van Tiger #3, de nieuwe Tigermeet F-16AM.

alle afgewerkte F-16's zal je te zien krijgen aan het eind van de bouw, dus mogelijk na Sanicole, omdat ik daar nog iets wil halen om de presentatie echt geslaagd te maken.

Standaard

mischien een vergroot glas aanschaffen nils want je ogen kun je echt niet missen hoor.

ik ben wel heeeeeeeeeel beniewt nu

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door amazone Bekijk bericht
    mischien een vergroot glas aanschaffen nils want je ogen kun je echt niet missen hoor.

ik ben wel heeeeeeeeeel beniewt nu
    ik heb een vergrootglas liggen, maar het is nogal moeilijk om met zoiets te werken, omdat je niet echt een goed dieptezicht kan hebben.

UPDATE:

de Werken aan Tiger #3 zijn begonnen, de staart is al klaar, alleen moeten er een paar plekjes met licht grijs worden ingevuld.
    voor te Tijger strepen zal ik met een fijn penceel de licht-grijze strepen maken, en dan met een kleiner penceeltje (en indien nodig zelfs met een tandenstoker) de zwart/grijze buitenlijnen aanbrengen. het vliegtuig zelf is momenteel geschilderd in zeegrijs/blauw, voor de neus dacht ik aan muisgrijs

de staart op de foto's is nog niet gelijmd

Standaard

een vraag Nils, ga je niets meer doen aan die panel lines en een beetje verweren??

Zou niet mis staan op deze modellen, en de canopy in een beetje oranje ecoline steken en laten uitlekken om die oranje tint te geven zou ook al een verschil maken, zijn maar een paar tips he Nils.

voor de rest ga je inderdaad gelijk een speer door de F-16's

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten