Hoofdsponsor

1/144 Saturn V 1/96 & 1/144 van revell en airfix .... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uh modelengeneer , de tweede trap uit 143 delen inclu bedrading en etch delen.....

Het bouwen gaat zijn gangetje ,de tussendraagring van de eerste en tweede is 80 % klaar alleen nog wat binnen details , verder ben ik bezig met de hardware kasten, die boren voor kleine 0,3 mm draadjes en die dan plaasten op de tweede trap ring bij de motoren , verder heb ik een adapter ring uit stryreen gemaakt zoals op de eerste foto aangegeven .
Daar kunnen de bedradingen onder door lopen of ervover , ik heb me een nieuw gereedschapje aan aangeschaft , de revolver pons , ik moet zeggen handig en die had ik me eerder moeten aanschaffen .
Verder is erop de binnenste ring ook een ring aan gebracht en de aansluitingen aan de buitenkant van photoetch deeltjes ....
Als alles erop zit gaat er eerst een lichte laag primer erop en laat die goed drogen voor de witte laag erop gaat en daarna alle details en bedradingen ....... ect ... in de tussen tijd gaat het bouwen aan de motoren apart verder ....

uu%7E2.jpg

Afbeelding_120%7E1.jpg

Afbeelding_121%7E1.jpg

Afbeelding_122.jpg

Afbeelding_124%7E0.jpg

Afbeelding_118%7E2.jpg

Afbeelding_133%7E1.jpg

Afbeelding_125%7E0.jpg

Afbeelding_126%7E1.jpg

Afbeelding_127.jpg

Afbeelding_128%7E1.jpg

Afbeelding_129%7E1.jpg

Afbeelding_131.jpg

rt.jpg

er.jpg

Tot zover .....
 
Weer zo'n prachtige update ^^

Heel knap, en die ring met al die gaatjes is een echt juweeltje.

Waar vind ge zo'n revolver pons ?

Groeten

"Wet Sellery"
 
He pascal ,

Je kunt um kopen bij de auto onderdelen handelaar , men gebruikt um ook om gaten in koppakkingen bij te ponsen , of leder onderdelen , voor schoenen ... erg handig ..
 
de tweede stage ring is in de primer en daarna wit en het center een iron kleur . verder block verdeling op de ring aan gebracht en de ring verdikkingen ....en klein gedeelte details , alleen seperation rockets kunnen pas bevesigt worden als de ring sheet er tussen zit .
Ik zit nog te wachten op de bedrading , die komt morgen binnen komen en kan het peuteren beginnen ...
De motoren zijn 90 % klaar er zijn daar ook extra details op aangebracht ........

Afbeelding_138%7E0.jpg

Afbeelding_139%7E1.jpg

op.jpg

Afbeelding_141%7E1.jpg

Afbeelding_142%7E1.jpg

Afbeelding_143_%282%29.jpg

Afbeelding_146%7E2.jpg

Afbeelding_154%7E0.jpg

Afbeelding_155%7E0.jpg

Afbeelding_152%7E1.jpg

Afbeelding_151%7E2.jpg

Afbeelding_147%7E1.jpg

Afbeelding_149%7E1.jpg

Afbeelding_150%7E2.jpg

Afbeelding_153%7E1.jpg


Tot zover wieder ....................
 
voordegene die de lauch of the space shuttle mission sts 129 willen volgen hier link : nog 2uur 49 minuten ..... te gaan ...


sts129_patch03.jpg


NASA - NASA TV
 
Wat een gedrevenheid die je in je project stopt Jadefalconguard. Dit is niet mijn cup of tea maar ik vind dit niettemin erg boeiend om te bekijken. Je werkt heel nauwgezet zo te zien.
 
Hey GUnit...klein foutje, 't is Bubblegum zijn werk :): Ik bevind me in hetzelfde bootje van jouw, neit dadelijk mijn pakkie an, maar wel mooi om te zien
 
Dankje luitjes maaaaaaar ,


Het 0,35 mm drad was binnen vandaag en ik kan weer verder , eerst heb ik van de kleinste nietjes die er te krijgen waren elk er een afgehaalt met het mesje en die u vorm weer doormidden geknipt , dan naar elkaar toe vouwen en je hebt een milescuul klem voor een draadje .
De kleur aan draden is rood en blauw sommige enkel aan kleur ander gecombineert , in iedergeval bij twee kleuren tegelijk deze uiteinde in de boormachine en even laten draaien voor het samenvlechten .
Daarna de bedrading gaan plaasten in de hardware kastjes , boren en rond plaasten maar ....
zoals op de laaste foto van de echte saturn v moet het worden , dus ik kan wel even vooruit .....

Afbeelding_174%7E1.jpg

Afbeelding_175%7E0.jpg

Afbeelding_176%7E1.jpg

Afbeelding_177%7E0.jpg

Afbeelding_156%7E0.jpg

Afbeelding_157%7E0.jpg

Afbeelding_158%7E0.jpg

Afbeelding_159%7E2.jpg

Afbeelding_161.jpg

Afbeelding_162%7E0.jpg

Afbeelding_163.jpg

Afbeelding_165%7E1.jpg

Afbeelding_167%7E0.jpg

Afbeelding_168%7E0.jpg

Picture-039.jpg

Tot over ik weet niet hoeveel draadjes .....
 
{mod}

Bubble, eventjes je dubbele post verwijderd.

[mod]

Verder Bubble.

Ik heb even je halve topic door zitten spitten op de bekabeling, maar toch vind ik dat je niet de kleuren om elkaar heen moet draaien. Waarom, kijk eens goed. Nergens zie je de bekabeling omelkaar heen gedraaid. Ze liggen zelfs heel strak naast elkaar en in mooie lijnen naast elkaar. Zo ook de kleuren, ik heb nergens deze kleuren gedraaid zien zitten.

Mijn mening. Deze echt ook naast elkaar neerleggen. Geeft ook een mooier effect omdat het toch volgbaar moet zijn voor technici. Anders komen ook hun er niet meer zomaar uit. Dit is eigenlijk een eerste wet in de techniek netjes en strak werken.

Zo zeker als het stroomkabels zijn bijvoorbeeld. Die wil je echt niet voor gevoelige instrumenten twisten en oprollen enzo. Dit geeft een spoel effect. En daardoor is je stroom niet voorspelbaar. Dus ook met dit in gedachte genomen klopt het in mijn ogen niet dat je ze rond elkaar draait. Verder kan ik dit dan ook echt niet terug vinden zoals je dat gedaan hebt. Dat terwijl je de rest zo perfect tot in het kleinste detail uitwerkt. Moet dit toch ook kunnen. ;)

Let wel is alleen en enkel als verbeter punt geschreven he. :P

Blijf je zeker volgen.
 
Ik ga akkoord met het punt van Rik. Verder veel succes met de bedrading.
 
klopt modelengeneer en sharp eye ,

Maar het is handiger voor het plaatsen , als de klem eromheen en niet strak vast zit draaien we het draadje gewoon terug en liggen ze weer zo goed las naast elkaar .
het is makkelijker on die zeer dunne draadjes te plaatsen anders springen ze alle kanten op ....., alleen op de op de ring zijn enkele bundels , maar dat is in het echt ook ....
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi, ik verwacht elk moment dat die motoren echt tot leven beginnen te komen...
 
Dankje Dancooper ,

Het bedraden gaat zijn gangetje , elke dag doe ik een vierde , nog een vierde en dan is het klaar qua bedraden , maar gisteren was de plank binnen gekomen en heb ik de eerst trap en ring geplaats .
De meeste zullen wel denken horizontaal , ja want ik stop er zoveel in als ie dan inelkaar wordt gemonteerd zie je niks meer van de details ....
dus hij komt zo te liggen als op het kennedy space center , maar dan wel met alle ringen ertussen ......

Afbeelding_182%7E0.jpg Afbeelding_183%7E1.jpg

Afbeelding_184%7E1.jpg

Afbeelding_185.jpg

Afbeelding_186%7E1.jpg

Afbeelding_188%7E0.jpg

Afbeelding_189%7E0.jpg

Tot zover ....
 
Holy Frack...dat ding is reusachtig. Zou het geen idee zijn om de verschillende trappen op de kar te plaatsen waarmee ze normaal vervoeren ? Als dat al gebeurde :unsure:

Die koperen buisjes springen nogal in het oog en doen je klassewerk geen eer aan. :dry:

Alternatief zou je mss ook met acrylbuisjes kunnen werken, zijn doorzichtig.

Suc6 verder, een klasse resultaat
 
wow ziet er weer knap uit . en had heel wat bijlees werk te doen:wub: ik kan dan ook niet anders dan te zeggen dat het een absolute prachtige bouw is die je hier laat zien.
 
Dankje luitjes ,

Wat je aan gaf Jadefalconguard , heb ik geprobeert en vrij duur zijn die acryl buisje en ik moet zeggen ik vond het zelfs niet mooi , ook om dat al je het lijmt er witte plekken op komen ....die erin trekken ...

Ik heb messing genomen voor de sfeer en wat er later nog op komt aan extra toegevoede onderdelen , dan snap je het geheel .... ......
je / jullie mag /mogen al vast gissen wat dat wordt .
 
Het bedraden is op 75 % klaar , ik was bijna het heat shield van de tweede trap vergeten ,die maak ik nu eerst klaar en plaats die en dan de conectoren van resin die naar de motoren lopen, die klaar maken en monteren en dan de laatste draden .... erop ..... dan verder met de tankdop en de tweede trap is bijna klaar .

Afbeelding_191%7E0.jpg

Afbeelding_192%7E1.jpg

Afbeelding_193%7E1.jpg

Afbeelding_198%7E0.jpg

Afbeelding_200%7E0.jpg

Afbeelding_201%7E1.jpg

Afbeelding_202%7E2.jpg

Afbeelding_203%7E0.jpg

Afbeelding_204%7E1.jpg

Afbeelding_205%7E1.jpg

Afbeelding_206%7E0.jpg

Tot zover .....................
 
Dit is weerom een kunstwerk op zich, Bubble.
Maar die elektrische draden, die doen het hem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan