Hoofdsponsor

1/144 Saturn V 1/96 & 1/144 van revell en airfix .... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar de leidingen zijn voor 90 % klaar op de F1 motoren , er moet er nog een op en dan is dat stukje klaar, en kan het schilderen en spuiten beginnen en dan bodemplaat bewerken voor de motoren erop kunnen .......



Afbeelding_096%7E1.jpg

Afbeelding_097%7E0.jpg

Tot zover ........
 
Nou de motoren zijn klaar , alle leidingen erop en toen in de lichte primer en weer schuren , toen de kleuren combo erop en nu laten drogen voor de resterende decals en details .
Ik ben verder gegaan met de bodem plaat waar ze moeten op komen , daar moeten ook nog gaten in voor wat leidingen en dan kan die in het witte paint en daarna de details .
verder ben ben ik met de vinnen gestart de eerste PE roosterjes uitgeknipt en die dan erna erop maken en dan kan daar ook primer over heen ....



Afbeelding_107%7E0.jpg

Afbeelding_108%7E1.jpg Afbeelding_109%7E1.jpg

Afbeelding_110%7E1.jpg Afbeelding_111%7E1.jpg

Afbeelding_112%7E1.jpg Afbeelding_113%7E1.jpg

Afbeelding_114%7E1.jpg

Afbeelding_115%7E1.jpg

Afbeelding_117%7E1.jpg

Afbeelding_119%7E1.jpg

Tot zover ..............
 
Dankje Wouteb .....


Maar de f1 Motoren zijn nu gemonteerd op de bodemplaat die ook nog voorzien van 4 pijpleidingen ......en de nodige details .. daarna de coverdoppen erop ....
Nu verder met de vinnen en PE matriaal zoals aangegeven met de laatste foto met rode pijl .

Afbeelding_135%7E0.jpg

Afbeelding_136.jpg

Afbeelding_137.jpg

Afbeelding_139%7E0.jpg

Afbeelding_140.jpg

Afbeelding_141%7E0.jpg

Afbeelding_142%7E0.jpg

Afbeelding_143%7E0.jpg

Afbeelding_144%7E1.jpg

Afbeelding_145%7E0.jpg

Afbeelding_146%7E1.jpg

oo%7E6.jpg

Tot zover .................
 
8) heel mooi zit met mijn kinebak wagewijd open en heb al een kramp ;) mooi werk ik blijf je zeker op de voet volgen
 
Dankje luitjes ,,,,

Ik ben weer een stukje verder met de eerste trap , enkelen dagen niks gedaan ivm griep, wat bijna weer over is ,
De vinnen hebben nu ook een zwarte zijde , aan de onderkant van de vin wordt het zilver gespoten ( Maar de zilver is op en bij de leverancier ook , dus dat wordt even wachten ....
Verder heb ik all tussenringen in de primer gespoten en daarna in de mat witte paint en dat heeft enkelen dagen goed kunnen drogen .
Nu komen daar de zwarte block verdelingen weer op .
Ik zet de motoren er pas op als de eerste ringen met plastick sheets inelkaar bevestigt zijn , je kunt er dan nog makkelijk bij aan de binnnekant ..... om alles goed haaks te plaatsen en het lijmen gaat ook van binnen ....

Afbeelding_033%7E11.jpg

Afbeelding_034%7E8.jpg

Afbeelding_035%7E10.jpg

Afbeelding_036%7E9.jpg

Tot zover ...............
 
Ziet er goed uit, mooi spuitwerk. Ik zie dat de tussenring op de foto's nog wat afwerking met het mesje moet krijgen, maar dat had je ongetwijfeld al gezien. (Ik zeg het enkel maar omdat ik anders nooit iets kan zeggen buiten dat het er mooi uitziet, en dan voel ik me zo groen achter mijn oren:$)
 
He wouteb ,

Dat op die tussen ring is een bandje met 6mm tamiya tape , om dat deel clean te houden voor de ring sheets die erom heen worden geschoven ....
 
Ok, maar wat zijn de ring sheets? Zijn dat die geblokte stroken met USA op?
 
Ja dat klopt wouteb ,

De ringen hebben na hun afbraam en schuur behandeling een primer laag gehad en dat heeft toen goed gedroogt en daarna de witte paint erop en die weer laten drogen , nu komt het afplakken en de blokverdeling komt erop .
Ik moet zeggen deze sheets zijn zeer mooi zijn en haaks , ik heb ze wel eens scheef gehad ..... verder voor het spuiten de rand afplakken anders wordt het te dik en kan de ring moeilijk eroverheen geschoven worden en zelf schade oplopen ( soort deuken en vouwen ) .... na het alle ringen van de eerste trap opelkaar geschoven zijn nog een witte laag aanbrengen aan de binnenkant voor het doorschijnen tegen te gaan ...

Afbeelding_057%7E9.jpg

Afbeelding_058%7E9.jpg

Afbeelding_059%7E7.jpg

Afbeelding_060%7E7.jpg

Tot zover .....
 
Vandaag flink bezig geweest met de sheets en ringen van de eerste trap , de sheet met de amerikaanse vlaggen , deze was niet in orde en er moesten enkelen Milimeters van af in lengte en breedte ...
Als dit niet goed en naukeurig wordt gedaan staat hij geheid scheef !!!
Als het snijden klaar is en de sheets aan elkaar zijn gelijmt en geborgt met een binnenstrip kan het over de ringen heen schuifen beginnen , dit is een tijdrovend stukje , je moet namelijk zeer voorzichtig zijn anders zoals ik al gaf kunnen er barstjes of knikken in komen , hier lopende bouwers die het voor het eerst doen meestal op stuk , wat ik aan reserve onderdelen wel eens zie op marktplaasten of ebay , deze delen zitten er dan niet meer bij .... dus neem je tijd, beter iets langer dan forceren ...
Na het monteren kon de eerste ring aan vlakken gespoten worden .....

Afbeelding_061%7E7.jpg

Afbeelding_062%7E6.jpg

Afbeelding_063%7E7.jpg

Afbeelding_064%7E6.jpg

Afbeelding_065%7E7.jpg

Afbeelding_066%7E7.jpg

Afbeelding_067%7E7.jpg

Afbeelding_068%7E9.jpg

Afbeelding_069%7E8.jpg

Afbeelding_070%7E4.jpg

Afbeelding_071%7E6.jpg

Afbeelding_072%7E5.jpg

Afbeelding_073%7E3.jpg

Afbeelding_075%7E7.jpg

Tot zover ...........
 
De laatste ring van de eerste trap is ook bijna klaar, op de tank kleur na.
Verder zijn de vinnen klaar , de zilveren ring is gespoten de binnekant en de eerste foto etch delen ( contruktie geraamte vinnen ) is geplaats .
De komende foto,s is de eerste trap klaar en dan naar de tweede trap .....

Afbeelding_077%7E7.jpg

Afbeelding_079%7E6.jpg

Afbeelding_080%7E5.jpg

Afbeelding_081%7E7.jpg

Afbeelding_082%7E7.jpg

Afbeelding_085%7E2.jpg

Afbeelding_086%7E4.jpg

Afbeelding_088%7E5.jpg

Afbeelding_089%7E7.jpg

Afbeelding_090%7E4.jpg

Afbeelding_091%7E9.jpg

Afbeelding_092%7E9.jpg

Afbeelding_094%7E9.jpg

Tot zover ...............
 
De laatste ring waar de Saturn V S-IC Stage LOX tank zich inbevind is bijna klaar , nasa heeft voor deze tank wel drie kleuren gebruikt donker groen , hard geel en bruinachtig rood , ik heb deze keer geel gebruikt en verder zelf de leidingen erin geplaats ... en de details ..

oo%7E1.jpg

Afbeelding_096%7E5.jpg

Afbeelding_095%7E10.jpg

Afbeelding_098%7E9.jpg

Afbeelding_099%7E4.jpg

Tot zover .....
 
Mooi werk Bubble,

Ik zie dat de verfstiften van de Hema het nog prima doen ^^

"Wet Sellery"
 
Ja dankje pascal , ze zijn weer bijna op ,,,,

De eerste trap is voor 96 % klaar alleen de photo etch delen erop ( aansluitpunten ) en de decals en een licht laagje clear coat .... voor ik de laatste ring met de LOX kop erop plaatste heb ik de binnen kant met aluminium folie bekleed om geen doorschijning meer te krijgen ivm het dunne sheet matriaal .
Nu naar de tweede trap en deze komen meer details bij kijken zoals de motoren extra details geven , de hardware kasten op die ring en bedrading ect ect .... maar eerst de motoren in elkaar zetten ......

Afbeelding_102%7E6.jpg

Afbeelding_104%7E5.jpg

Afbeelding_105%7E5.jpg


Afbeelding_108%7E7.jpg

Op naar de tweede trap ::::

585px-Ap6-MSFC-6758331.jpg

6527579.jpg

rocket_park_saturn_06.jpg

6522907.jpg 6520309.jpg

Afbeelding_111%7E5.jpg

Tot zover.....
 
Dat is gewoon museumkwaliteit wat je hier laat zien.
Zo'n afwerking, knap.

Erik.
 
Dank je luitjes voor de complimenten ,

laatste twee dagen alleen bezig geweest met het uitknippen van vele kleine foto etch delen / tjes , en stukken resin uit gezaagt , schuuren , en dit moest rustig anders breken deze tere delen ....
Verder de J-2 motroren inelkaar gezet en anderen onderdelen die daarbij hoorde ook voorbewerkt voor een eerste primer laag .
Morgen eerst een ring uit styreen maken en die plaatsen op de eerste ring van de tweede trap, dan in de hardware kastjes allemaal gaatjes boren , dan plaatsen en dan de boel in de eerste primer laag , alles wat aan etch en resin delen er liggen gaan allemaal met meerdere matrialen op de tweede trap , dus tweede trap zit meer werk in ...... qua details ....
Ook de tussen ring tussen de eerste en tweede trap met in zwart block motief gespoten worden en aan de binnenkant komen ook details .....

Afbeelding_013%7E3.jpg

Afbeelding_001%7E5.jpg

Afbeelding_003%7E4.jpg

Afbeelding_004%7E5.jpg

Afbeelding_002%7E4.jpg

Afbeelding_006%7E3.jpg

Afbeelding_007%7E4.jpg

Afbeelding_008%7E3.jpg

Afbeelding_009%7E4.jpg

Afbeelding_012%7E3.jpg

Afbeelding_012%7E3.jpg

Afbeelding_011%7E3.jpg

Tot zover ......
 
Pfff, dit is niet leuk meer zo he. Ik stop echt met deze hobby. :ohmy:

Man ziet er echt goed uit. Gewoon alles goed en juist. Kan er gewoon niets op aanmerken. Alleen maar volgen.

Uit hoeveel onderdelen zal dit straks gaan bestaan. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan