Hoofdsponsor

1/144 Saturn V 1/96 & 1/144 van revell en airfix .... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ziet er prachtig uit .

komt ze ook op een lanseerplatform te staan ?
 
Ik heb er een kartonnen versie bij gekregen om te mogen copieren , maar ik maak eerst deze 1/144 af en dan heb ik nog de 1/96 , waar ik nu met de motoren bezig ben en in deze motoren heb ik tot nu toe de meeste extra,s ingepropt ...
 
De derde trap is nu ook gespoten in het zwart ( een ring )en de sm en cm capsule in het ziver en de delen die wit moesten blijven waren zeer fijn en strak afgeplakt .
Nu komt de ontspapingstoren erop van resin en PE matriaal en dan de details .

Afbeelding_259%7E1.jpg Afbeelding_256%7E0.jpg

Afbeelding_260.jpg

Afbeelding_261.jpg

Tot zover ............
 
Bubble,

Het ziet er tot dusver allemaal goed uit.
Wat gebruik jij om je PE te bevestigen (lijm, soldeer,....)?
 
ik gebruik in deze lichte situatie 10 sec lijm , bij zwaarder belast onderdelen soldeer ik het .....
 
De complete derde trap met capsule en ontsnappingstoren is nu af en vedere deatails zijn aangebracht , de komende fotosessie is deze saturn V 1/144 alweer ten einde ........

Afbeelding_003%7E3.jpg Afbeelding_004_%284%29.jpg

Afbeelding_006_%284%29.jpg Afbeelding_005_%284%29.jpg

Tot zover .............
 
Je gaat wel snel man....

Ik doe hier maanden over. Maar ja.... het resultaat is zeer goed weer.

Ga je er ook weer iets van een ondergrondje bij maken.?
 
Ja er is nog een plastick voetje in de bouwdoos , die heb ik zwart gespoten maar er komt geen houten voet onder , want de eigenaar plaats um later op een Lut tower .
voor de degene die niet weten wat een Lut tower is ( Launch Umbilical Tower ) oftewel laceerplatvorm .

saturn-v_launch_tower_96_100_144_lut-large.jpg


Ja het bouwen gaat snel , ik en deze door en door het is al de 13 de 1/144 , maar ik moet zeggen deze heruitgave zat vol fouten , slechte spuit stukken , veel bellen in het plastick en de bouwinstruktie,s vol verkeerde informatie .....en tekeningen decals verkeerd , Airfix mag zich schamen voor deze heruitgave .... en ik adviseer als je er een wilt kopen , kijk um eerst na ...
 
Nou de saturn V 1/144 is klaar , ik heb het voetje toch meer detail gegeven want ik vond um toch een beetje magertjes en zonder houten voetje was ie zeer labiel .
nu verder met zijn grote broer de 1/96 .................


Afbeelding_009%7E3.jpg Afbeelding_010%7E2.jpg

Afbeelding_012_%284%29%7E0.jpg Afbeelding_014_%284%29%7E0.jpg

Afbeelding_015%7E2.jpg

Afbeelding_016_%284%29.jpg

Afbeelding_019%7E3.jpg Afbeelding_020%7E2.jpg

Afbeelding_027%7E2.jpg Afbeelding_026%7E1.jpg

Afbeelding_030%7E2.jpg Afbeelding_031%7E1.jpg

Afbeelding_036%7E2.jpg Afbeelding_037%7E0.jpg

Afbeelding_038%7E1.jpg Afbeelding_040%7E1.jpg


Afbeelding_033_%284%29.jpg

Tot zover .................
 
buble ik denk dat deze jopngen in gent ( wieze) ook op de beurs stond maar die leek presies nog een maatje groter. 8)
 
Wat voor schaal was dat amazone ?

Nu de schaal 1/144 klaar is , ben ik verder gegaan met de motoren van de schaal 1/96 , hier komen nu leidingen extra op en verder heb ik de verkeerde leiding van revell verwijderd .
Op de orginele foto ziet men de aangegeven leidingen , hier ben ik wel even zoet mee .....

jj%7E0.jpg

Afbeelding_044%7E2.jpg

Afbeelding_046%7E2.jpg

Afbeelding_048%7E2.jpg

Afbeelding_049_%284%29.jpg

Afbeelding_050_%283%29.jpg

Afbeelding_051%7E0.jpg

Afbeelding_052%7E1.jpg

Afbeelding_054_%283%29.jpg

Afbeelding_053_%283%29.jpg

Afbeelding_055%7E1.jpg

Afbeelding_056%7E3.jpg

Afbeelding_057%7E1.jpg

Tot zover .................
 
Hey Bubble,

De 1/144 ziet er prachtig uit ^^ Wat een verschil met de originele kit zeg :O

Ben heel benieuwd naar zijn grote broer, maar die kunt ge intussen met uw ogen dicht bouwen denk ik ;)

PS : Welke schaal is de helm op deze foto ? :

Afbeelding_259%7E1.jpg

"Wet Sellery"
 
welke schaal het was weet ik niet maar het ding was makelijk 2 m hoog mischien dat de mannen van gent er iets meer van weten.
 
die pilot helm pascal is een schaal 1/3 , ik ben um aan het afplakken voor een maverick motief .

dat zal dan wel een 1/48 versie zijn Amazone en die heb ik al eens gemaakt , 2.21 meter ( 50 % hard karton 30 % plastick en aluminium onderdelen en je kunt ze nog steeds bestellen $449 Dollar ex verzend , de dame verkoop ze .....

index
 
Laatst bewerkt:
SHERI'S HOT ROCKETS :O:O:O :laugh: dat geloof ik graag. volgens mij zitten er pillen in de onsnappings capsulle :laugh:
 
Het vervolg van de leidingen leggen gaat goed , ik heb nu de leiding gelegd volgens de kleur groen en links en rechs 2 maal stablisatorstangen in de kleur rood ...

Morgen nieuw draad kopen en dan verder ......

oo%7E5.jpg

f.jpg

a.jpg

b.jpg

d.jpg

e.jpg

c.jpg

Tot zover ..........
 
Tot zover ...........

wordt dit weer een mooie om volgen....

Maar, merk ik enkele kleine gietnaadjes, of is dit fotobedrog?
 
ja klopt lichte maar dat gaat ernog af .......
 
Ziet er heel goed uit. Ik zou deze misschien ook nog wel eens ooit willen bouwen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan