Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Real Space Saturn V 1/96 & 1/144 van revell en airfix .... [DONE]
Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 103

Discussie: Saturn V 1/96 & 1/144 van revell en airfix .... [DONE]

Standaard Saturn V 1/96 & 1/144 van revell en airfix .... [DONE]

Hallo Bouwers ,

hier een nieuw topic van de bouw van de Saturn V en wel in 2 uitvoeringen tegelijk, de van revell 1/96 en de nieuwe upgrade airfix 1/144 , deze zijn voor iemand anders , die er niet aan toe kwam en had het al heel lang liggen .

De astronauten reeks is bijna weer klaar en ik kan even geen astronaut meer zien , aan het eind van de week daar het eind resultaat daarvan .
    De eigenaar heeft gisteren de spullen allemaal gebracht , en na in volgorde leggen van bouwonderdelen had ik een start gemaakt van de SM en CM ( service module en commander module ) .
    D eigenaar had al wat gedaan de aan de SM en CM capsule , hij had de contouren op de ontsnapping kap mantel aan gebracht dmv styreen plaatjes en stripjes , ik heb zelf de onderkant eruit gesloopt en er een nieuwe orgineler motor van resin erop geplaats en resterenden photo etch delen erop geplakt en daarna nog een goed geschuurt voor de de eerste filler laag die goed moet drogen voor de volgende lichte schuur beurt .....

Het is de bedoeling om ook een cutaway versie te maken van de saturn V 1/96 en meer hardware details deze keer aan te brengen bij motoren en tussenringen , bv zie dit filmpie maar eens van zo,n F1 saturn V engine Bell :

YouTube - F-1 rocket engine Nov 25 2008 - Stafford Museum.AVI

de airfix zal meer cosmetisch realistisch gebouwd worden en vast aan elkaar zijn en de cm sm is ook van resin die toch echter blijkt te zijn dan de nieuwe upgrade versie van Airfix ...

Tot zover ..........

Standaard

Nou, dat word weer een ontzettend mooie bouw. Daar ben ik al weer zeker van.

Kun je de onderdelen en sprue´s eens fotograferen. Ben toch wel heel benieuwd naar de inhoud van zo´n doos.
    Laatst gewijzigd door ExSerCo; 14-09-09 om 20:38 Reden: Rikske, syntax-error
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Banned

Standaard

Inderdaad weer een mooi project die je hier start.
    Dit zijn zo van die dingen die je niet veel ziet, maar die ik met belangstelling volg.

Standaard

Ik herinner mij dat ik de Saturn V bouwde, ergens in de jaren 70.
    Ik denk dat het de Airfix versie was.
    Het ding was een goeie meter hoog.
    Maar door mijn ongeduld en onkunde ben ik nooit verder geraakt dan de bouw (met veel fouten), schilderen is er nooit van gekomen.

Ik ga hier zeker af en toe eens komen loeren.

Standaard

hallo luitjes,

Hier de onderdelen die in doos zitten van de revell 1/96 , verder twee X doosje aan upgrades....
    De start basis kosten zijn nu op dit moment met de artikelen

revell bouwdoos euro 50 plus minus

real space upgrade Cm 30 euro

new grote saturn v upgrade 109 euro

totaal euro 189,-

Dit wordt de 12de keer dat ik um ga bouwen , de eerste die ik bouwde was in 1983 .

Tot zover ...............

Standaard

Dit wordt de 12de keer dat ik um ga bouwen , de eerste die ik bouwde was in 1983

De 12e keer.

Maar de kit en toebehoren ziet er wel heel erg goed uit. Ben zeer benieuwd naar het vervolg.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Hallo Bouwers ,

Maar vandaag bezig geweest met de motoren van de eerste trap en tweede trap , eerst voorzichtig uit de ramen gehaalt , afbramen , passen schuren , passen en dan aan elkaar lijmen en dan weer naschuren .
    een gedeelte van de leidingen ligt al op de F1 motoren alleen de pompkop moet ernog op , gezien ik meer leidingen erop wil maken wacht ik daar nog mee , eerst alle gaatjes boren en dan zeer dunne messing stangetjes plaatsen en aan elkaar verbinden en dan kan de pompkop erop ...

het eerste plaatje ziet men goed de leidingen .....

Tot zover ...................

Standaard

dat ziet er weer mooi uit en al die lijdingen leggen daar zal wel ff wat tijt insteken het ziet er weer veel belovend uit dus spring ik hier zeker nog eens een paar keer binnen

Standaard

Hallo Bouwers ,

De cm sm heb ik weer uit elkaar gehaalt ,de SM was iets breeder in dia meter dan de coniche schacht waar de Lm maanlander zich in bevindt .
    Verder heb ik ook een start gemaakt met de saturn v van Airfix 1/144 ,eerst alle delen goed nagekeken . er waren toch redelijk wat spuit fouten in het plastick ondanks het een splinternieuwe heruitgave is , Jammer .
    Ik had de resin schacht met SM en CM licht op geschuurt en daarna op de derde trap gemonteerd . toen de tweede trap in elkaar gezet en toen de eerste trap .
    Toen alles eerst goeie schuur beurt en daarna kon de primer erop ,toen weer herhalen en toen kon ie in de verf , 800 ml witte verf op een metertje ..... dit eerst eens goed laten uitdrogen ..........

Tot zover ...........................

Standaard

Vandaag de saturn v 1/144 van airfix in de wash gezet en daarna schoon gemaakt .
    verder had ik een setje F1 engine,s erbij gekregen van de eigenaar , deze waren verschrikkelijk qua uitvoering , he moet een geisoleerde uit voering zijn , maar ik vond het meer een brokje aluminium ...
    Dus vandaag de hele dag zowat aan het slijpen en schuren geweest en daarna nieuwe paint erop en de details en hier het verschil ..... ik hoop dat ie ze mooi vind anders gaan de standaart uit de kit erop ....

In de wash :

F1 engine,s voor en na behandeling :

De echte :

Tot zover .............

Standaard

Nou bouwers ,

De geisoleerde motoren zijn het niet geworden , de eigenaar wou toch liever die uit de doos , dus met de deze aan de gang geweest , eerst flink schuren toen ook op deze 1/144 wat meer 1 mm leidingen geplaats , dan komt het een stuk realer over .... het was toch nogal een gepier , maar ze zijn precies allemaal gelijk geplaats .
    toen een laagje zeer dun putty en dan naschuren en dan kan de primer en lak erop en als laatste meer details .

de bodemplaat is ook gespoten en dan later kunnen daar alle motoren erop .....

tot zover ......................
    Laatst gewijzigd door bubblegum; 22-09-09 om 16:25

Banned

Standaard

Probleem met dit soort kits is: ik kan hier niet over meespreken.
    Wat ik me wel afvraag: welk materiaal heb je gebruikt om die leidingen te maken?

Standaard

ik heb messing rond gebruikt en rond styreen .......

Standaard

Vandaag weer verder gegaan met de motoren , de laaste voor leidingen erop , en toen in de hoofdkleur ...... nu alleen kleine details aan brengen .
    toen de motoren op de reeds voor gewerkte bodemplaat gemonteerd .
    Toen kwam het zwarte block spuiten van de eerste trap , en jawel ik trapte er bijna weer in :twisted: , de tekening van de nieuwe heruitgave was verkeerd ???? dit is echt belachelijk voor woorden dat airfix hier niet bij heeft nagedacht , na 40 jaar nog steeds de verkeerde block verdeling op de tekening .
    op de rechterkant van de tekenigen zie je de verschillen ten opzichte van de foto .
    Maar het afplakken en spuiten ging very easy en het zit er strak op .....
    Morgen ga de cover doppen op de uitlaten ...... en verder met het block spuiten .

Tot zover ..............

Standaard

Vandaag de laatste zwarte block vlakken op de eerst trap gespoten , en rode cover doppen gemaakt en erop geplaats en wat details op bodem plaat ...
    Morgen de 4 schuine schachten op eerste trap een half maantje zilver spuiten en dan de vinnen erop , dan wat beginafplak werk om naar de tweede trap te kunnen overgaan met daar weer block vlakken te spuiten .
    en dan de decals op de eerste trap met laatste details en een laagje blanke lak en de eerste trap is weer klaar ......

Tot zover ............

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Von Braun,s Saturn V - F1 Engine 1/20 [!F]
    By bubblegum in forum Ruimtevaart & Science Fiction
    Reacties: 114
    Laatste bericht: 12-02-13, 23:48
  2. schaal 1/24 of 1/25 - Maserati Bora van Airfix [DONE]
    By ExSerCo in forum Auto's
    Reacties: 125
    Laatste bericht: 02-08-08, 13:46
  3. Vliegend Militair - Airfix 1:72 Lysander