Hoofdsponsor

1/60 Xebec Cazador

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dany,

als niet-houtsnuiver kan ik alleen maar zeggen dat dit er zeer strak en knap uitziet.
Ik zit al vol ongeduld te wachten op de rest van de pics.

Ja, Dominiek, zou een keer beginnen tijd worden dat je ook eens wat houtstof begint te snuiven hé :P

Helemaal niet erg hoor Rik, muggenziften is toegestaan :)

Alleen snap ik niet helemaal wat je bedoelt. Als je bedoelt dat de middellijn van het bankje niet in het middel van het sloepje loopt, dan is dat echter niet correct, want, hoewel je op het eerste zicht zou denken dat de foto loodrecht op het sloepje genomen is, is ze toch onder een hoek genomen.
Ik kan het nu helaal niet meer controleren omdat die lijn nu weg gestoken zit onder de helmstok, maar ik ben er behoorlijk zeker van dat ie mooi in het midden loopt.
Oh ja, ps, het bankje is niet gefineerd, maar wel gekerfd.

Wat die dolboorden betreft, die zijn onderdeel van de kit zelf, voorgesneden triplex.
Ondertussen (weleswaar nog geen foto gemaakt), is het roer gemonteerd, en zijn de steuntjes gemonteerd voor de roeiriemen.

Amazone, waar zie jij daar ergens groot meester aan het werk ? Waarschijnlijk zie je ergens een andere foto :dry:
 
Wel Danny, ik moet zeggen dat dit zeer strak werk is, dit ziet er zeer goed uit en ben dan ook benieuwd naar het schip zelf, als dit ook zo mooi word heb je zeker het houtsnuiven in de vingers hoor. ;)
 
Gelieve geen al te hoge verwachtingen te koesteren voor de inferieure bouwkunsten van deze nederige wurm aub.

BTW, Dirk, maat ik zit met een probleemken, of misschien zelfs een reuzeprobleem, zoals je wel weet ben ik ooit, lang geleden eens begonnen met de Amerigo Vespucci, waar ik toen een pauze heb moeten inlassen wegen gebrek aan onderdelen.... ondertussen zijn alle onderdelen natuurlijk wel al lang gearriveerd, maar ik vrees een beetje dat ik het skelet een beetje te lang heb laten op het bijgeleverde statiefje heb laten staan. Met andere woorden, het skelet vertoont een beetje van een banaan-vorm, de kiel licht midscheeps hoger dan kop en kont, iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen ? (behalve dan de hele boel te slopen)
 
Laatst bewerkt:
Gelieve geen al te hoge verwachtingen te koesteren voor de inferieure bouwkunsten van deze nederige wurm aub.

BTW, Dirk, maat ik zit met een probleemken, of misschien zelfs een reuzeprobleem, zoals je wel weet ben ik ooit, lang geleden eens begonnen met de Amerigo Vespucci, waar ik toen een pauze heb moeten inlassen wegen gebrek aan onderdelen.... ondertussen zijn alle onderdelen natuurlijk wel al lang gearriveerd, maar ik vrees een beetje dat ik het skelet een beetje te lang heb laten op het bijgeleverde statiefje heb laten staan. Met andere woorden, het skelet vertoont een beetje van een banaan-vorm, de kiel licht midscheeps hoger dan kop en kont, iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen ? (behalve dan de hele boel te slopen)

Zou het mogelijk zijn Danny om daar een paar foto's van te nemen, dan kunnen we helpen zoeken naar een oplossing, en natuurlijk in een Amerigo Vespucci Verslagje, dat is zo'n mooi schip Danny, het komt allemaal in orde ;)
 
Yep gewoon even een paar plaatjes. Graat van voren zodat de lijn te volgen is. Dan de lengte enz. Zodat we het probleem goed kunnen zien.

Ik heb misschien wel een idee. Met stoom, maar dan moet ik wel zien of dit kan lukken. ;)
 
Foto is niet recht boven de sloep getrokken O-oO



[mod] Wegens geen activiteit slotje er op gezet. Bij vervolg kan dit er weer af.[/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan