Hoofdsponsor

1/60 Xebec Cazador

Status
Niet open voor verdere reacties.
krijgt ge niet een mooier effect als ge met waterverf verft? dan komt de structuur van het hout terug dacht ik..
 
krijgt ge niet een mooier effect als ge met waterverf verft? dan komt de structuur van het hout terug dacht ik..

De binnenkant is inderdaad niet zo heel erg mooi, maar dat heeft niets met de tubeverf (acryll overigens) te maken, maar wel met het feit dat het praktisch onmogelijk is om te schuren. Van de binnenkant wordt overigens nog een flink deel bedekt door de lattenbodem en nog wat stukken.
De houtstruktuur is best nog wel zichtbaar aan de buitenkant van de romp.
 
voor je laptop bestaan er spuitbussen met lucht onder druk.. (je kan dus ook een compressortje gebruiken..) waarmee je hem kan schoonspuiten (stof en zo)

verder gebruik je best doekjes met speciale producten die je in de handel vindt... of mediamarkt..
 
voor je laptop bestaan er spuitbussen met lucht onder druk.. (je kan dus ook een compressortje gebruiken..) waarmee je hem kan schoonspuiten (stof en zo)

verder gebruik je best doekjes met speciale producten die je in de handel vindt... of mediamarkt..

Van harte dank voor de tip, Aeri, iemand had me al eens Swiffer doekjes aangeraden, maar dat lijkt me nogal een vet residu achter te laten. Ondertussen heb ik wel al ontdekt dat er in de draagtas een opblinkdoekje (zoals bij de opticien) zat, maar echt effectief tegen de vlekken werkt dit uiteraard ook niet (vlekken afkomstig van het werken terwijl ik met een serieuze valling zat (yekkes)).
Ach vonden ze maar flaptops uit die je effetjes in de vaatwas kon zetten... overigens keyboards die vaatwas bestendig zijn bestaan al.
 
die doekjes zijn voor vuile vingers van je scherm te vegen, meer niet...
 
Wat ik wellicht nog niet heb vermeld, is dat de valse kiel van het schip zelf serieus banaan is, zowel op het vertikale, als het horizontale vlak. Terwijl ik al diverse methoden aan het bedenken was om heel het ding stevig in z'n juiste vorm vast te houden tijdens de bouw, dacht ik dat het nooit kwaad kon, om het probleempje eens bij Occre zelf aan te kaarten.
Dus vrijdag eens een mailtje gestuurd (ik had de tekst in het nederlands in een online vertaler getypt omdat mijn spaans nog steeds niet zo denderend is, enfin toch niet voor serieuze toepassingen ;) ), en vandaag kreeg ik het volgende mailtje als antwoord :

Dear modeller,
Thank you for trusting in our brand and acquiring one of our models.
I can assure you that we will send you the parts that you requested
to your home address as soon as possible.
We send our best regards,
Customer Attention
OcCre
 
En nu maar afwachten wat je opgestuurd gaat krijgen, want je weet het maar nooit met die online vertalers :8
 
He, he, he, ben het met Wim eens. Een valse kiel is in het spaans toch echt iets heel anders. Straks krijg je een secreet (is ook vals) thuis gestuurd. Dan zijn ze daar blij dat ze er van af zijn. :D

Maar goed. Volgende keer gewoon in het engels toch. Zo doe ik dat ook altijd naar andere landen en bedrijven. Dit is een goede manier om toch te communiceren.
 
Haha, inderdaad, maar gelukkig ken ik het woordje voor kiel wel hoor :-D (quilla) Al heb ik het nog liever als er nog "te" voor staat :dry:
 
Nog een kleine update bij een klein bootje :wub:

Er is een plankenvloertje in gelegd met balkjes van 2x2. Het bankje bij de voorsteven is een voorgesneden stukje notenhouten triplex, echter ook daar heb ik om de 2mm een diepe voor ingesneden om plankjes te simuleren.
Het bankje langs achteren ligt er voorlopig nog los in, omdat ook nog behandeld moet worden.

P1030719.jpg

Vervelende periode om foto's te nemen overigens ; met flits is het over belicht, en zonder is het nogal duister :angry:
 
ziet er zeker niet slecht uit dany . mischien moet je eens op een witte achtergrond proberen te trekken.
 
Ziet er inderdaad goed uit.
Zelf gebruik ik een velletje printerpapier om een witte onder- of achtergrond te maken.
 
Wow, wat een service van Occre. Vorige maandag (of dinsdag) een mailtje ontvangen dat ze zo spoedig mogelijk het defecte stuk zouden vervangen (de valse kiel, stuk nr 1) ... vandaag een pakje ontvangen uit het zonnige Spanje : het volledige blad waar stuk nr 1 in zit, volledig, dat wil dus ook zeggen nog eens alle spanten en andere stukken. Uiteraard hadden ze iets nodig om het blad te beschermen tijdens z'n reis, en wat hebben ze daarvoor gebruikt ? Aan de ene kant een blad balsahout van 10mm (mooi meegenomen :0 ), en aan de andere kant nog eens het triplex blad met het valse dek en nog een deel andere stukken. Met andere woorden, voor dat ene stuk dat vervangen moest worden, hebben ze kostenloos alle nodige stukken opgestuurd om een tweede romp te maken :D
 
:laugh: van spanje zeg je mischien zit sinterklaas daar voor iets tussen dany je moet wel heel braaf geweest zijn dit jaar :laugh:

mooie servis moet ik zeggen ;)
 
Bon, ik wilde eigenlijk een beetje meer foto's leveren, maar aangezien ik mijn up-download limit bereikt heb gaat het verrekte langzaam, dus zal ik het voorlopig bij de enige gefinishishtte (of hoe je het ook moet gaan spellen zo'n angelsaxische leenwoord)... enfin (uiteindelijk, in het nederlands) een fotootje van hoe de sloep er momenteel uit ziet :

P1030733.jpg
 
Die sloep ziet er keurig uit, dat belooft wat voor de rest van de bouw.
 
Dany,

als niet-houtsnuiver kan ik alleen maar zeggen dat dit er zeer strak en knap uitziet.
Ik zit al vol ongeduld te wachten op de rest van de pics.
 
heel knap de groot meester aan het werk 8)
heb dan ook geen enkele opmerking, zeer strak sloepje ;)
 
Effe muggenziften.

1_P1030733.jpg

Ik heb hier wat lijnen getrokken. De rode iets uit de lijn om duidelijk te maken waar de hartlijn ligt van de sloep. Dan de groene pijl om te laten zien dat de achterste band dus niet helemaal goed is gefineerd. De lijn is daar weg. Kijk maar en zie de gele lijn. Misschien beter te zien op de originele foto.


Verder wel erg strak. De dolboarden, is dit een upgrade? Of zat dit bij de kit zelf?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan