Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Lord of the Rings moria goblin
Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14

Discussie: moria goblin

siemenraets
    Gast

Standaard moria goblin

nog een figuurtje uit de reeks van LOTR.

het gaat hier over de Moria Goblin. die lelijke schepsels uit de krochten van Moria. dit zijn leuke modelletjes om te schilderen, en ideaal om de technieken zoals wash en highlight onder de knie te krijgen.
    dus hier de foto's:

waarom zijn dit nog leuke modelletjes om te schilderen:
    het zijn orks. ze hebben geen kledingetiquette om zich aan vast te houden. ze zien er allemaal verschillend uit. net zoals hun huid.
    je kunt bv. een oranje en een groene huid nemen, rood shirt, paars met bloedvlekken van hun slachtoffers. laat je fantasie de vrije loop gaan, en je zult een geweldig en kleurrijk leger van Moria Goblins hebben.

ik heb voor de kleuren de basic kleuren genomen, zoals Games Workshop ze aangeeft.
    dus rood shirt, wat bronzige wapenuitrusting met wat roest op, bruin leder en ga zo maar door.

ik zal later, als ik nog eens de tijd neem om een modelletje te schilderen, andere variaties laten zien.

Siemen
    Laatst gewijzigd door ExSerCo; 15-08-08 om 01:21

Banned

Standaard

Dit zijn inderdaad leuke figuurtjes. Veel van je highlights vind ik geslaagd (beter dan je foto's).

Je kunt misschien eens een figuur schilderen en in de verschillende fasen fotograveren en voorzien van de nodige commentaar? Zo krijg je een aantal nieuwe mensen die hier iets van opsteken en misschien ook zin krijgen om te schilderen?

Standaard

Die highlights zien er heel goed uit. Weet u al iets over inkten. Dat is weer zo'n techniek die u echt eens zou moeten proberen. Dan kunt u naast het highlighten ook nog eens een extra schaduw aanbrengen. Het klinkt gek maar daar zijn deze figuren op gemaakt.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

siemenraets
    Gast

Standaard

bedankt allemaal

sorry voor de onduidelijke foto's, maar met dit weer en mijn lap is juist kapot. ik zal nog eens foto's plaatsen met wat meer licht erop, en met beter weer.

dat zal ik ook eens doen, zo stap voor stap mijn figuurtjes laten zien. dhet volgende figuur dat ik schilder zal ik volledig bespreken, stap voor stap, en uitstekend geschikt voor de beginnende schilder (waar beginnen, het hoe en wat van schilderen)

highlighten vind ik mmoi soms, maar mijn inkten vind ik soms zeer ongeslaagd. ik heb dit eens geprobeerd, zie het haar van Legolas, maar deze was helemaal mislukt. misschien als je dit eens zou willen uitleggen, please

Siemen

Standaard

Wanneer u alles stap voor stap in beeld brengt en het geduld hebt om steeds een antwoord af te wachten kan ik u echt wel begeleiden.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

siemenraets
    Gast

Standaard

sorry, maar zo veel geduld heb ik niet denk ik :p maar met die handleiding die excerso gaf, zal het zeker lukken. overigens bedankt daarvoor.

en toen kwam de zon eens even uit hier in Sint-Truiden. en ik dacht: de perfecte tijd om foto's te maken die duidelijker zijn.

dus hier zijn ze:

zo dit zijn ze. iets duidelijk niet waar?

voor iemand begint over die wapenuitrusting. dat is eigenlijk echt niet moeilijk. ik heb ze gedrybusht met het donkerste zilver dat ik heb, om ze een roestig uitzicht te geven. voor meer uitleg over bepaalde schilderstechnieken, zie de link van modelengeneer hierboven ergens

Siemen
    Laatst gewijzigd door ExSerCo; 15-08-08 om 01:22

Banned

Standaard

inderdaad veel betere foto's en het resultaat mag zeker gezien worden.

Doe zo voort zou ik zeggen.

siemenraets
    Gast

Standaard

zal ik zeker doen, bedankt :p

Siemen

Standaard

Ik vind dit allemaal zeer mooi maar ken er geen ballen van, van al deze figuren toestanden :p
    Dus ik kan alleen maar met bewondering deze figuren aanschouwen en voor mij is de kous daar mee af
    Ik kan hier dus geen advies over helpen geven, sorry.

siemenraets
    Gast

Standaard

ik zal binnenkort een stap voor stap schildersessie doen met de nodige info erbij. dan snap je het misschien beter en voor je het weet, schilder je er zelf een

Siemen

Standaard

Wat kost eigenlijk zo'n figuurtje.

M'n zoon(tje) van 10 is een beetje gek van LOTR.
    Heeft nu boek 1 uit(pers. vind ik dit het zwaarste boek met al die liederen).
    Misschien spreekt dit(de figuren)hem wel aan.

Maar ik weet eerst liever de prijs voordat ik hem zoiets laat zien.
    Luc alias "newbie"

Werkbootje van 1820
    Colin archer van billing boats
    Santisima Trinidad (RC)

Banned

Standaard

Ik weet het niet voor LOTR, maar voor een doosje van Warhammer Fantasy met 10 figuurtjes betaal je al snel 20 euro.
    Je kunt er natuurlijk ook zoeken via ebay.

siemenraets
    Gast

Thumbs down

Luc,

dat hangt natuurlijk wel af van wat je wil nemen. ik zal een lijst maken met de prijs erbij en de winkel morgen en die zet ik hier op het forum en ik stuur ze in een PB naar je door.

PS: in Hasselt is een winkel, nl. oberonn op de Kempische steenweg 27. daar ga ik de mijne halen

Siemen

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten