Hoofdsponsor

1/250 "Japans slagschip Yamato" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dirk, de nagelijltjes niet zo ver proberen in te slaan. Anders krijg je ze er straks misschien niet meer uit, dat zou jammer zijn. Want dat is toch lastig hoor. Maar dat merk je later pas. ;)

Verder ziet het er weer mooi uit.

Hehe :D
Jawel Rik ik krijg ze er nog uit, heb hetzelfde gedaan met vorig schip en met men scherp tangetje krijg ik ze er makkelijk uit, maar bedankt om mee te denken ;)
 
Dat ziet er keurig uit Dirk!
Ik zie dat de beplanking niet doorloopt over de achtersteven. Komt er hierdoor geen knik in de romp? Of komt er nog een tweede beplankingslaag die wel helemaal doorloopt?

Groeten, Rinie
 
Dat ziet er keurig uit Dirk!
Ik zie dat de beplanking niet doorloopt over de achtersteven. Komt er hierdoor geen knik in de romp? Of komt er nog een tweede beplankingslaag die wel helemaal doorloopt?

Groeten, Rinie

Dit moet nog volledig opgeschuurd worden en dan bewerkt met plamuur, dus heb er wel nog een beetje werk aan,en er komt geen fineer laag meer op, dit is de enige laag, maar dan wel goed schuren en plamuren, dus des te beter je de beplanking doet, des te minder plamuur en schuur werk.

Maar ik zie het helemaal zitten ;)
 
Hallo dirk

Je vroeg je af wat voor rood je voor het onderwater schip ging gebruiken
wij gebruiken daar altijd ijzermenie metaal roodbruin voor dit is de kleur die het dichts bij de werkelijkheid komt althans voor onze schepen.

Voor de rest een keurig stuk werk wat je neer hebt gezet.

gr ron
 
Hallo dirk

Je vroeg je af wat voor rood je voor het onderwater schip ging gebruiken
wij gebruiken daar altijd ijzermenie metaal roodbruin voor dit is de kleur die het dichts bij de werkelijkheid komt althans voor onze schepen.

Voor de rest een keurig stuk werk wat je neer hebt gezet.

gr ron

Bedankt Ron, maar met welke kleur komt dit dan ongeveer overeen in zeg maar Vallejo of Aqua Revell??
Want met deze verven zou ik het willen doen.

En heeft iemand ervaring met Testors paints????
 
Update 20-09-2009


Zo, nog een paar plankjes bijgezet, en straks nog een paar en als ik zo door doe zou de romp in de loop van komende week klaar moeten geraken met beplanken.
1_IMG_3871.jpg

En hier het achtersteven.
1_IMG_3872.jpg

(* 2 uur aan gewerkt, totaal 25 uur )
 
Laatst bewerkt:
Hallo dirk

verf van revell dan zou ik 331sm en 37matt mengen :$

ps het ziet er al goed uit8)

gr ron
 
Motip heeft de juiste kleur als rode primer, zal daar morgen even een foto van nemen voor je. Ik heb deze ook onder de Zwarte Zee gespoten.....
 
Motip heeft de juiste kleur als rode primer, zal daar morgen even een foto van nemen voor je. Ik heb deze ook onder de Zwarte Zee gespoten.....

Ok Rik bedankt hoor.

Update 21-09-2009

Terug wat verder beplankt en ook nog wat verder gedaan met voetplaat van de commandotoren, wat een werk.
Ik weet niet hoe mensen zonder schuurbandmachine dit tot een goed eind kunnen krijgen, de stukken passen echt voor geen mm, en met zo'n schuurbandmachine is het makkelijk om de stukken er tegen te houden en vlak op het steuntafeltje te zetten, dan ben je altijd loodrecht.
Hoe men dit bekomt met alleen een vijl en schuurpapier, hmmm raadsel, het is soms echt veel die moet bijgeschuurd worden, dit is dus een serieus minpunt die deze kit van mij krijgt, zal ik ook vermelden in de recensie van dit schip als het klaar is.

Foto's volgen deze middag.


(* 2 uur aan gewerkt, totaal 27 uur )
 
Update 21-09-2009


Zo, hier zie je dan de voet van de commandopost in wording, al veel stukken samen gelijmd en geplamuurd en geschuurd.
Je ziet daar nog een paar onderdelen klaar liggen en op de volgende foto is dit ook samen gelijmd.
1_IMG_3873.jpg

Straks nog wat plamuren en schuren en op naar de volgende stukken die er op moeten gemonteerd worden, is een leuk werkje deze toren bouwen, bestaat uit zeer veel delen en ik weet niet echt hoeveel.
1_IMG_3875.jpg


Dan de beplanking.
De achtersteven beplanken heeft me een probleem gebracht die ik heb opgelost met pen en gat maar dan met een messing staafje.
Als ik deze plank wilde lijmen en omdat ik geen spant heb zitten op de plaats waar de plank tegen de bodem komt, heb ik zoals te zien is op de volgende 4 foto's uitgelegd word, een gaatje geboord in de bodemplaat en in de plank, dan een messing stukje van 1.5mm dik op 1.5 cm lang in de plank gelijmd met snel drogende lijm en zo dan de plank gemonteerd, kijk naar de volgende foto's:

1.Hier dus het gat in de bodemplaat.
1_IMG_3876.jpg

2.Hier het gat + het staafje in de plank.
1_IMG_3877.jpg

3.Hier een dry fit van het plankje.
1_IMG_3878.jpg

4.En hier is hij mooi met lijm op zen plaats gelijmd.
1_IMG_3879.jpg

Nu is het dus veel steviger dan dat het gewoon los tegen deze bodemplaat aan zou zitten.


Dan bovenaanzicht van het achtersteven.
1_IMG_3881.jpg

Aan de binnenkant heb ik ook voor de zekerheid terug een extra versteviging aangebracht namelijk veel hout zaagsel en lijm tot een dikke pap gemengd en zo op de binnenkant van de planken gelijmd, sterk zal het in alle geval wel zijn.
1_IMG_3882.jpg

En dan ook nog een paar plankjes aan de boeg gemonteerd.
1_IMG_3874.jpg


Zo, tot zover deze update, straks ga ik terug verder, eerst patatjes schillen voor mijn dierbaren die straks thuis komen van werk en school.


(* 2 uur aan gewerkt, totaal 29 uur )
 
Laatst bewerkt:
mooie oplossing dirk dat zal er niet meer afkomen 8)
 
Ziet er inderdaad heel stevig uit zo, gaat goed vooruit ;)

De toren uit metaal is wel een groot nadeel voor wie deze RC wil maken...
 
Hmmm, zou niet echt mijn keuze zijn, maar ja,,,,, zo werkt een kit. Niet altijd mijn keuze. Zo heb ik dat zo hier en daar ook met de Marseille, dan moet je wel....

Verder ziet het er wel goed uit. Maar waarom verjong je het hout niet?

En natuurlijk de beloofde foto...

1_210920091757.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verjongen heeft niet echt veel zin hier, er komt plamuur op en je zal de hout structuur toch niet meer zien, dus waarom moeilijk doen zoals je zelf al zei :)
Gewoon zo goed als mogelijk bekleden die romp, maar nu ik er aan denk had ik beter verjongd :wacko:, dat was dan ook terug een training sessie geweest voor het verjongen, maar ja, zal voor ander schip zijn, Bounty ;)

En bedankt voor foto Rik, ik zal eens zien om er om te gaan.
 
Rik, kijk hier eens naar, je moet maar op de kleurtjes klikken dan zie je de achtergrond verkleuren en zie je het kleur echt goed, ik zou voor het rode de Ral 3003 of 3004 nemen en het grijs voor de bovenbouw zou ik 7021 nemen, wat denk je??

RAL kleuren - RAL colours
 
Hoi Dirk,

ik heb een de tijd gehad om even als met een vlucht te bekijken.Je gaat er als een trein van door, het ziet er net hoor!:D
Ik blijf zeker op geregelde tijd een kijken.;)
Ga zo door man.Applaus
 
3003 is het zeker niet....

3004 komt in de buurt, maar 3009 is perfect. ;)

Ik zal eens kijken of ik een foto van de kleur kan maken morgen op een wit en grijs vlak. Kun je zien hoe deze er uit komt te zien.
 
30_3.jpg

Dit is de motip primer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dit ken ik nog van uw verslag van uw mooie schip :)

Nu eens kijken als ik deze verf kan laten maken Acryl bij de gamma, zou geen probleem mogen worden, een liter Ral 3009 en een liter Ral 7021 en ik kan een tijdje verder denk ik.
 
Ja dit ken ik nog van uw verslag van uw mooie schip :)

Nu eens kijken als ik deze verf kan laten maken Acryl bij de gamma, zou geen probleem mogen worden, een liter Ral 3009 en een liter Ral 7021 en ik kan een tijdje verder denk ik.

Ben je van plan om hem op 1/1 te bouwen misschien???? :O
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan