Hoofdsponsor

1/250 "Japans slagschip Yamato" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dirk, heel goed dat je hier geen breeuwnaden aangemaakt hebt. Daar is de schaal te klein voor. Als je straks lakt zie je genoeg van de latjes.

Mooi gelegd. En de plankjes ook nog eens netjes in verband. Just keep on goin.

En niet vergeten he, lekker blijven plakken. :P
 
:D je vliegt er noggal tegen dirk ;) ziet er wel knap uit hoor.
ik hoop volgende week ook weer stilletjes te starten mijn griep is bijna over 8)

nog ff over de beplanking welk materiaal is dit en wat zijn de maten van de latjes want ze zien er heel fijn en tog mooi gelijk uit.8)
 
Update 21/10/2009


Voila, ik heb een paar onderdelen goed passend gemaakt en dan in de eerste laag primer gezet zoals op de foto's te zien is.
1_IMG_4029.jpg

Dit zijn kleine steuntjes die het grote achterdek zullen helpen ondersteunen, deze ook eerst klein beetje opgeschuurd en dan ook laagje primer.
1_IMG_4030.jpg

Dan ook al op het schip zelf een paar punten in de primer gestoken en straks in de grijze eindkleur, omdat ik er straks moeilijker bij kan eenmaal het dek er op ligt.
1_IMG_4033.jpg


1_IMG_4034.jpg

En dan ook nog beetje verder gedaan met beplanken van het dek.
Jammer van de keur verschillen, maar in werkelijkheid zijn ook niet alle planken dezelfde kleur en in het vervolg kun je natuurlijk eerst de plankjes separeren donker en bleker inderdaad.
Ook heb ik hier en daar een kiertje tussen de planken, deze zal ik nog proberen op te vullen met spietjes van die zelfde fineer.
1_IMG_4031.jpg


(* 5 uur aan gewerkt, totaal 79 uur )
 
Laatst bewerkt:
Dat kleurverschil maakt het juist mooier.
En die kiertjes, dat komt wel goed.

Erik.
 
Dit ziet er toch al goed uit. Het kleur verschil vind ik juist altijd mooi, Zo probeer ik zelfs de latjes er op uit te zoeken met een dek. Dan krijg je de kleuren zo´n beetje om en om. Dan kun je mooi het verband zien. Maar het lukt niet altijd. Let wel, na het schrapen en lakken is dit verschil veel kleiner.

Verder ben je goed bezig. Dat verband houd je goed zo, mooi strak.
 
Heb nog een beetje verder gedaan met het spuiten van de primer laag op het geschut en heb ook nog het achterste dek een primer laag gegeven.
Als alles naar mijn zin is en is goedgekeurd zal ik dan verder gaan met het spuiten van de eerste onderdelen in de lak, en natuurlijk komen de foto's dan terug boven.

(* 3 uur aan gewerkt, totaal 82 uur )
 
8) dan wachten we geduldig af tot de verf hard is :D
 
1_IMG_4031.JPG

Dit is toch juist de charme van een houten dek,prachtig dit soort subtiele kleurverschillen.Hout is nu eenmaal levend materiaal.lekker zo laten...Het origineel had dit ook,is alleen helaas vaak niet goed terug te zien inde foto`s daarvan.

Ron.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
update 29-10-2009

Voila, een paar foto's van het spuiten, de eerste foto is dus de accomodatie van het schip waar ook de commandotoren en sommige geschutsdelen op komen te staan.Deze heb ik dus al een eerste keer in de primer gezet.
1_IMG_4062.jpg

Dan de commandotoren en de radar die je ziet liggen in de primer gezet.
1_IMG_4061.jpg

En dan heb ik hier al een stukje van het geschut in de lak gespoten met Vallejo 866 Grijs, dit is om te zien als deze pigment me aanstaat, het lijkt er wel op, ik heb een paar foto's genome met en zonder flits, maar ben niet zeker als je goed het verschil kunt zien tussen de lak en primer omdat het met kunstlicht is genomen, altijd beter daglicht, zal er morgen proberen aan te denken.
1_IMG_4058.jpg


1_IMG_4059.jpg


1_IMG_4060.jpg


(* 2 uur aan gewerkt, totaal 84 uur )
 
Laatst bewerkt:
8) de opbouw kan bijna beginnen dirk het ziet er goed uit hoor ook je dek vind ik knap beplankt ;)
 
1_IMG_4061.jpg

Heel indrukwekkend om te zien.Dit geeft mij de kriebels om het te gaan weatheren...Een ideale omgeving.
Mooi omlaag lopende roest strepen...Aahhh.....hier kun je je op los laten.....Heerlijk.:P

Ron.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet nog niet zeker als ik ga weatheren, zal nog zien, maar je kan er inderdaad iets leuks van maken, alleen jammer dat er geen echte mooie foto's van dit schip in het echt bestaan, zodat je de weathering goed zou kunnen zien of volgen.
 
hallo pantani
dit ziet er weer goed uit zeer induk wekkend al die canonnen

wat het weatheren betreft het is goed te doen daar heb je geen fotos voor nodig van dit schip je kunt bij soort gelijke schepen kijken hoe dat er uit ziet het princiepe is makkelijk te bedenken waar water langs stroomd is roest waar water vaak blijft liggen en waar veel werking door touw en kettingen is veel sneller roest en dus meer roest.
 
Dat ziet er echt zeer imposant uit. Ik schrijf misschien niet veel in dit draadje, maar ik volg het wel in stilte en bewondering.
 
mooi, mooi, het leven komt stillaan in de toren, en het dek vind ik echt héél knap hoor met die verschillende kleurtjes;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan