Hoofdsponsor

1/72 MiG-21 : De deserteur [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
ik ga een overloper bouwen uit album nummer 44: De deserteur.
MiG21004.jpg
Het betreft hier een MiG-21 zoals deze te zien is op pagina 31.
MiG21007.jpg

De doos is er ééntje van Revell en zo op het eerste zicht één van de recentere reeksen, dus mooi detail, weinig flash en redelijke tot goede pasvorm. We zullen zien....
MiG21001.jpg
Inhoud van de doos
MiG21002.jpg
 
Weerom een interessante Buck Danny-bouw die wordt opgestart.
Veel plezier bij het bouwen aan dit model uit de Revell-collectie. 'k Ben benieuwd naar je wedervaren...

Heligroeten,

Nick
 
Veel plezier. En weerom een vliegert.... ;) Ze zijn goed vertegenwoordigd.

En natuurlijk veel succes...
 
tomas ga je nu 2 kisten bouwen of van 2 kids 1 maken want dat is me niet helemaal duidelijk ( > houtsnuiver die niets van vliegers afweet :laugh: )

iniedergeval veel plezier met de bouw
 
héhéhé, neenee, deze kit wordt gewoon gebouwd uit de doos. Enige wat ik moet aanpassen zijn de herkenningstekens, de kist in de strip heeft namelijk zowel Russische als USA tekens.
 
het salon voor de piloot
MiG21.jpg
 
ja halo tomas dit is een macro foto heb je dit gevervd of is dat een decal dat er op hangt :O

knap hoor man dat zie ik mij nog niet doen .
 
Het is een decal, bewerkt met een naald en een paar laagjes micro sol om mooi in het reliëf te zakken. Ik zie nu wel dat de stoel nog wat moet bijgewerkt worden maar dit is klein werk. Zoals ik al aangaf is dit een recente kit van Revell en dat merk je echt. Enige flash wat ik tot hiertoe ben tegengekomen zat op het staartdeel rond de vele kleine uitsteekseltjes.
 
Gisteravond de romphelften aan elkaar gekleefd, wielbakken van een kleurtje voorzien en de vleugels geplaatst
MiG21009.jpg
Vandaag ben ik dan verder gegaan met eerst en vooral wat plamuren en schuren en het aanbrengen van wat kleine details. Alsook de banden een plat vlak gegeven en hun eerste kleurtje gegeven.
MiG21012.jpg
MiG21013.jpg
Nu lijkt het alsof er nog een kier zit maar dit zit in de plastic die ze voor deze kit gebruikt hebben. Ik heb dit ook bij de stukjes die uit de sprues komen, je mag schuren wat je wil maar er blijft een "tekening" in de plastic zichtbaar :unsure:
Normaal moest de uitlaat mee tussen romphelften geplakt worden maar dit heb ik bewust niet gedaan. Deze ga ik naderhand plaatsen wanneer het vliegtuig zijn definitieve kleurtje heeft. Ik ken mezelf, anders krijgt dat ding hetzelfde kleurtje als de romp :8 Ik heb natuurlijk eerst getest of de uitlaat er achteraf nog in ging passen ;)
 
Zijn de panel lines hier ook diep, of ga je deze er niet doen uitkomen? Als ik nu naar vliegtuig modellen kijk is dit wat me nu het meest opvalt, omdat ik het een meerwaarde aan het model vind, Droop was daar een meester in.
 
De panellines gaan er uitkomen, wees daar maar zeker van :laugh: Omdat ik deze zoveel mogelijk naar de tekening ga proberen te schilderen mag ik lekker overdrijven met de panellines :D
 
Nu lijkt het alsof er nog een kier zit maar dit zit in de plastic die ze voor deze kit gebruikt hebben. Ik heb dit ook bij de stukjes die uit de sprues komen, je mag schuren wat je wil maar er blijft een "tekening" in de plastic zichtbaar :unsure:

Misschien eerst eens een primerlaagje geven en daarna schuren om te zien wat er nog zichtbaar is/blijft?
 
Nou Tomas, aan dit tempo gaat hij wel zeer snel klaar zijn. Hoe ga je de metaalverf doen ? Alclad ?
 
Ik kijk al uit naar de cartoonachtige uitstraling van je project ! Succes !
 
Dank jullie wel mannen, dit is weer zo'n geval van alles valt in elkaar. Prima kitje :)
Wat de verf betreft ga ik gewoon wat experimenteren met mijn revell potjes. Ik heb een ideetje in mijn hoofd waar ik later nog terug op kom ;)

Resultaat van vandaag:
alles zit erop
MiG21017.jpg
Canopy afgeplakt en eerste kleurlaagje
MiG21022.jpg
eerste kleurtje voor de uitlaat
MiG21020.jpg
 
Hey Tomas,

Dat gaat goed vooruit zeg, ziet er mooi uit ^^

Ik heb een vraag over de boxart van de kit : er staat een foto'tje van een astronaut op, en het figuurtje dat in de cockpit zit draagt een helm voor grote hoogten of een ruimtepak-helm. Staat er in de instructies wat meer uitleg over wie die astronaut is, en wat hij in dat russisch vliegtuig deed ?

Groeten, "Wet Sellery"
 
Er staat een volledige pagina uitleg bij het instructieboekje over de man. Sigmund Jähn, de eerste duitser (DDR) in de ruimte steeg op in de soyuz 31 op 26.08.1978 om vervolgens 189 uur aan boord te blijven van Salyut space station. Hij kwam terug op 3.09.1978. Waarom hij afgebeeld staat als kosmonaut in een Mig weet ik niet, waarschijnlijk vrije interpretatie van de artiest ofzo... :unsure:

Sigmund Jähn - Wikipedia
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan