Hoofdsponsor

1/72 MiG-21 : De deserteur [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de uitleg Tomas ^^

Dat een astronaut vliegt met een "gewoon" vliegtuig is heel normaal. Die mannen moeten natuurlijk ook trainen hé ? Dus de reden waarom die Sigmund Freud, euuuhh... Jähn met een Mig 21 staat afgebeeld is dat de astronauten van de Soviet-Unie (cosmonauten) dit toestel gebruikten om te trainen.

Groeten, "Wet Sellery"
 
Tweede laagje alu-verf erover gegoten en toen was het experimenteer tijd ^^
MiG21024.jpg

Mengerdemeng
MiG21023.jpg
Proefstukje, voor de rest moeten jullie nog even geduld hebben :tongue:
MiG21026.jpg
Uitlaatje voorzien van een laagje transparant blauw en een laagje transparant rood
MiG21029.jpg
Er broeit ook een ideetje voor een ondergrondje maar da's voor later. Eerst de schilderwerken afronden, tot morgen lieve kijkbuiskindertjes :)
 
Ben heel benieuwd naar het verloop van dit experiment. ;)

Dus ik hoop natuurlijk wel op de vervolg plaatjes.
 
Tadaaaa ! :laugh:
MiG21033.jpg
Ter vergelijking nog even de referentietekening erbij.
MiG21007.jpg

Dit staat momenteel te drogen, morgen ga ik verder met schaduwen schilderen.
 
ziet er goed uit tomas. kijk al uit naar de volgende update ;)
 
How man...dit is echt 'cartoon' uiterlijk...SChitterend gewoon. Ben beniuewd
 
Hey Tomas,

Knap gedaan zeg :)

Dat blauw geeft een heel mooi effect, lijkt echt zoals op het plaatje. Misschien kunt ge er nog een alu-kleurige wash of mist op zetten, om het blauw terug wat af te zwakken ?

Groeten, "Wet Sellery"
 
Voor het blauwe op de uitlaat moet je eens kijken naar de uitlaat van Blue Bird zijn helikopter hij gebruikte dus een soort houdkleur met koper vermengd en dan nog het blauwe op het uiteinde, we hebben dit zelf mogen live zien op de ledendag en iedereen dacht dat die uitlaat zo verkleurd was dor de hitte maar het was een plastic uitlaat die zo geschilderd was, dus net echt.
Anders ziet het er mooi uit Tomas.
 
Heel speciaal effect hoor Tomas, inderdaad zeer mooi nagedaan als in de strip.
Zelfs de streep met het originele kleur, waar de zon op schijnt in de strip, is terug te vinden op je model. Super ;)

Grtz,
Beyond
 
Hey hey Tomas,

je benadering om een toestel te bouwen zoals het "letterlijk" in de strip is afgedrukt, dus ook met de getekende lichtspiegeling, is wel origineel.
Ik ben benieuwd wat het rezultaat gaat geven.

Heligroeten enne ik blijf het volgen,

Nick
 
Ziet er zo idd goed uit.

Verder de vraag, hoe ziet dit er in andere hoeken uit? Kun je dat ook eens laten zien?
 
Hier zitten toch kunstenaars op het forum ! Dat blauw is zo goed gevonden. Hopelijk kan je deze stijl doortrekken tot de eindstreep.
 
bedankt mannen, ik ga er nog van blozen :$
Pascal; het blauw moet inderdaad nog wat afgezwakt worden hopelijk met een beetje matter maken dat het beter zal zijn.

Pantani; de uitlaat was een oefeningetje voor een volgend project. Deze gaat nog de kleur krijgen uit de strip, iets vuil-grijs-bruin dus :8

Rik; Het blauw is hetzelfde aan de andere kant. het schaduwwerk heb ik wat overdreven om het effect van het cartoon uiterlijk te verkrijgen en trekt dus op niks als je het vanuit een andere hoek bekijkt :laugh: Ik zal straks nog wat foto's vanuit andere hoeken laten zien maar no comment pliezzzzz :laugh:

Werk van de voorbije avonden,
eerste schaduw, YIKES !!!!:ohmy:
MiG21035.jpg
Nog niet klaar hoor ;)


Nummers uit de strip gesneden uit tamiyatape
MiG21038.jpg
en eerste kleurtje gegeven
MiG21039.jpg

Ondertussen de staarttekens, usa tekens op de neus en de panellines gedaan maar nog geen foto's hiervan. Die komen straks of morgen misschien.
 
als of hij recht uit de strip komt gereden 8)
 
Zo goed is het niet hoor :nowink: Ik neem speciaal geen macrofoto's om het stripeffect te behouden.

Na wat gesukkel met de staarttekens en een wielbakdeurtje dat er steeds maar weer afdonderde toch maar besloten om deze stilleksaan af te ronden. Anders zou deze mig wel eens kunnen opstijgen en hard neerkomen :ph34r:
De staarttekens vallen een beetje tegen maar ze passen wel in dit thema vind ik. Ik heb ze uit de losse pols rechtstreeks op het vliegtuig getekend en dan ingeschilderd.
MiG21045.jpg
Speciaal voor Rik ;)
MiG21046.jpg
MiG21049.jpg
Canopytape verwijdert en nog wat bijgekleurd
MiG21051.jpg

Nu nog een leuk ondergrondje fabriceren voor deze en hij kan de kast op :D
 
Zeer geslaagd Tomas.

Als je dit met een witte achtergrond zo zou fotograferen zoals die laatste foto, dan zou men goed moeten kijken om te zien dat dit geen gewone tekening is...

Echt zeer geslaagd.

10/10, Bravo.
Ezeloren af en een bank vooruit :laugh:

;)
Beyond
 
tomas ik vind het erg gewaagt wat je hier doed maar vind dat het er tog goed uitkomt zeker als je kijkt dat het een gb van een strip is. van mij krijg je een dikke vette 10 8)
 
Dank u,dank u; krijg ik nog een kus van de juf ook? :laugh:

Ik heb geprobeerd met een wit blad als achtergrond maar mijn toestel heeft er blijkbaar problemen mee. Drie foto's genomen en alle drie mislukt :unsure:
 
Dank u,dank u; krijg ik nog een kus van de juf ook? :laugh:

Je wil weer overdrijven hé ;)
Trouwens, dat ga je zelf eens moeten vragen hoor....

Ik heb geprobeerd met een wit blad als achtergrond maar mijn toestel heeft er blijkbaar problemen mee. Drie foto's genomen en alle drie mislukt :unsure:

Probeer anders eens zonder flits (met genoeg daglicht natuurlijk)
Of eens je blad lichtjes schuin te plaatsen...
Of anders een ander kleurtje van papier gebruiken?

Grtz,
Beyond
 
Er zijn mensen met gekke ideëen...

Het gekke is dat ze in die gekke ideëen succesvol slagen.

Zeer knap gedaan, doe maar mee aan een wedstrijd, wedden dat je wint voor originaliteit ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan