Hoofdsponsor

1/35 Oud Hollands vissers dorp

  • Onderwerp starter mijn-kotter
  • Startdatum
Ziet er al heel goed uit Ron, ik blijf dit een heel leuk project vinden!

Groeten, Rinie
 
Zo zie je maar wat een verschil er bestaat tussen Belgie en Nederland hé...

Dus dan trek ik mijn woorden terug, behalve die van dat het een mooi diorama is ;)

Grtz,
Beyond
 
hallo

Hier nog even een foto van een monumentaal pand uit de haven van Harlingen,waar ook nog de oude straat kleuren duidelijk zichtbaar zijn .
Zo heeft het er dus dicenia heen gelegen wat in houd dat friesland ook in het verleden al duidelijk een kleurbeeld in de straten en gebouwen had.
lingen_2C_monumentaal_pand1_foto4_2008-08-02_12_10.jpg

gr ron
 
Mijn besluit staat vast ! Ik wil dit ooit ook eens proberen, een vissersdorpsfeertje en dat met een boot op het droge. Altijd weer dat inspirerende forum he, dorie toch !
 
Hallo Allemaal

Vandaag even weer op de struin geweest.
Toch even weer kijken of er niet wat nieuws of leuks in de handel was om mijn vissersdorp weer verder te maken.
Vorige week de SC-20 afgewerkt voor zover en dan gaan we nu weer verder met ons dorpje.
En het is geluk om weer wat spulletjes te vinden die we konden gebruiken.
zo hebben we een setje gekocht waarmee je kunt verweren en nog een pakketje met een huisje wat we natuurlijk weer helemaal gaan verbouwen.

Hier komt even een overzichtje van de dingen die we gehaald hebben.
1_IMG_0782.jpg 1_IMG_0783.jpg 1_IMG_0784.jpg

gr ron
 
hallo

Hier nog even een vraagje ik heb nu wel dit setje gekocht om mee te verweren ,maar zijn er hier mensen onder ons die me precies kunnen vertellen hoe zoiets werkt?

Ik ben een man van de verfkwast zoals jullie weten en doe het normaal met verf en terpentine.

Wij hadden hier zoveel over gehoord en gelezen zodat we dit ook graag zouden willen proberen


1_IMG_0783.jpg

Gr ron
 
hallo Beyond

op de verpakking staat weateringset (farbpigment-pulverfarben):wacko:
er vertelde mij iemand over poederverf en dat het heel goed
werkte ik had er wel vaker over gehoord en dacht laat mij dit eens proberen maar nu heb ik het maar weet niet juist hoe het werkt:(

gr ron
 
Die pigmenten zijn op verschillende manieren te gebruiken...
De simpelste manier is het poeder droog aanbrengen op de gewenste ondergrond (huis, tank, schip, vlieger,.......), en dan langs de rand met een penseel wat verdunner er laten inlopen door capilaire werking om het te fixeren....

Probeer maar, heel makkelijk ;)

Grtz,
Beyond
 
Hallo Beyond

Je hebt het over verdunner ,vraagje wat gebruik je hiervoor?


Gr ron
 
Zelf gebruik ik verdunner van Revell, maar dan wel verdunner waar ik reeds mijn penselen in heb uitgewassen (recycling ;) )
Andere verdunners zoals White Spirit en consoorten zullen ook wel gaan denk ik.

Grtz,
Beyond
 
Het gaat ook met brandalcohol, dat blauwe spul. Het verdampt heel snel en dan kan je desgewenst weer verder met extra bewerken zoals droge poeder her en der. Het stinkt wel, maar water en aanstekerbrandstof (essence F) voldoet ook.
 
ron niet smoren als je brandalcohol gebruikt he of u dio is weg :O
 
Heren bedankt voor uw advies en als ik het goed begrijp is dat in nederland spiritus.(brand)
Ik zal dit weekend eens even gaan expirimenteren.

En Dirk ik rook niet;) dus ik mag hopen dan mijn dio dit zal overleven:)

zal dit weekend even weer bezig met mijn dorpje.

Morgen vroeg gaan we even naar lauwersoog waar de SC vloot weer binnen komt na een weekje op zee te zijn geweest .
Hoop nog een paar mooie foto's te kunnen maken.
Vrouw lief had een dag vrij van haar werk dus maken we er een dagje weg van.

Gr ron
 
Hallo Allemaal

Ben weer bezig met de grote dio en heb de straat vandaag omhoog gebracht.
Ik heb dit keer gekozen om de bruine klei te gebruiken zodat het gemakkelijker naar de juiste kleur te krijgen is.

1_IMG_0827.jpg 1_IMG_0830.jpg 1_IMG_0829.jpg

gr ron
 
8) mooi ron ik zie dat je ook een beetje klei op de oude stenen gedaan hebt en van daar verder bent gaan stempelen om een mooi vloeénd geheel te hebben.

ziet er bizonder fraai uit hoor;)
 
Die stenenstructuur heb je mooi te pakken.
De vormgeving van de straatjes en dt reliëf zien er ook goed uit, boeiend om naar te kijken.

GUnit.
 
Hallo allemaal

vandaag bezig geweest met beide dio's en enkele onderdelen gemaakt.
En omdat vrouw lief vanmiddag vrij was heeft die weer de nodige onderdelen van verf voorzien.


En ja GUnit als je dat eenmaal te pakken hebt werkt het heel erg mooi en heb je ook zo een straatje liggen.

Ik heb voor deze dio een viskar gemaakt hij moet nog met zeil bekleed worden en natuurlijk nog verder in de verf. ,emmertjes van hout.

1_IMG_0831.jpg

1_IMG_0834.jpg 1_IMG_0835.jpg

1_IMG_0836.jpg



gr ron
 
Ook deze haven is momenteel dicht gevroren en hebben de bouwvakkers vrij gekregen die mogen zich voor bereiden op de elfsteden tocht ook al zie ik ie er direct nog niet komen gezien de ijs toestand hier in het noorden veel gaten en erg slecht ijs.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan