Hoofdsponsor

1/35 Oud Hollands vissers dorp

  • Onderwerp starter mijn-kotter
  • Startdatum
:ohmy: dat ziet er tog niet slecht uit hoor. allee ik ben blij dat de stempel werkt ron want anders ga je scheel beginnen kijken na een half uurtje snijden met de hand. ik vind vooral de golving die de stenen maken mooi. het mag zeker niet te strak zijn en dat komt hier goed naar voor dat golf achtig straatje. volgens mij ben je op de goede weg hoor.

knap man -foto-
 
Een kleine update

Ik heb de kade nu ge straat en het stuk pier en een trapje gemaakt:$

IMG_0417.jpg

gr ron
 
Mijn -kotter, je vliegt erdoorheen zie ik, wat een tempo man.
Dit ziet er heel erg mooi uit.
Prachtig gedaan hoor.

Benieuwd naar de volgende post....

Grtz,
Beyond
 
Bedank

De eeste verf zit er op. nu de huisjes kleuren:wub:
IMG_0420.jpg

gr ron
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:wacko: eu ron wat is dat met die kleur ? is dat nu rood bruin achtig het lijken wel stenen in plaats van kinderkopjes. normaal is dit tog grijs. of er moesten in holland in die tijt stenen op straat liggen wat natuurlijk wel kan natuurlijk.

het ziet er wel echt uit zo
 
ja dirk dit zijn stenen dit is de haven er komt nog een straat boven bij de huisjes daar komt een kombinatie van steenen en kinderkopjes
en ja die zijn grijs :wub:

gr ron
 
;) ok ron ik dacht al zoiets maar wou tog zeker zijn dat je niet kleuren blind was :laugh:

of dat er mischien iets met mijn beeldscherm scheelde wat natuurlijk ook kan :dry:

ziet er goed uit ron maar dat had ik natuurlijk al gezegt maar ga het tog nog een keer doen :D

en ron probeer een iets lichtere tint voor je huisjes te gebruiken anders is alles de zelvde kleur en komt het niet mooi naar voor en lijkt het van ver één grote rode plek
 
Hallo Dirk

Ik moet tot mijn spijt zeggen dat je gelijk hebt, ik ben namelijk wel kleurenblind,alleen omdat antje mij altijd de kleuren wijst kan ik ze erop doen en de rest schildert zij natuurlijk.
Maar dat is ook het mooie van onze combinatie wat de één niet kan de ander wel ;)

gr ron
 
Dat is een zeer mooie manier van samenwerken ;)

Maar ik zou de straatsteentjes ook wat meer in het grijs schilderen, denk dat het mooier zal uitkomen....
En de gevels dan wat meer in het "baksteenrood", hoewel in die tijd veel huisjes in het wit gekalkt werden....(en een boord onderaan in het zwart ??)

Ga je ook nog een interieur maken voor die huisjes?
Want ik kan mij voorstellen dat je toch wel één van die poorten open zal laten staan? En door het raampje ga je ook wel iets kunnen zien denk ik...

Grtz,
Beyond
 
Hier nog een paar foto's

Voor een duidelijker beeld

IMG_0423.jpg

IMG_0424.jpg

IMG_0426.jpg

gr ron
 
ja Beyond ik ga die huisjes inrichten deuren van de schuurtjes komen gedeeltelijk open, dat zijn loodsen waar de netten in hangen en de andere visgerei hier worden ook neten gemaakt door de vissers of reparaties uitgevoerd :$

gr ron
 
Dit is mijn bedoeling van de huisjes(schuurtjes op dit moment )
Wat vinden jullie nu van de kleur en dergelijke?


1_IMG_0432.jpg

1_IMG_0431.jpg


1_IMG_0430.jpg 1_IMG_0429.jpg 1_IMG_0428.jpg

gr ron
 
Ron, dat ziet er netjes uit.
Ik zie het helemaal voor mij.
Doe zo verder.

Erik.
 
Ziet er erg mooi uit.
Toch heb ik een vraagje.
Is het de bedoeling dat dit een oud dorpje in de huidige tijd is, of uit vroegere tijden?
Want ik denk dat, als het uit de oude tijd is, dat er toen nog geen kleuren zullen gebruikt zijn om vb een fietspad of de straat aan te geven.
Het zouden eerder gewone kasseien geweest zijn (hier in Belgie toch ;) )
En als het de huidige tijd is, dan zouden de straten mooi recht aangelegd geweest zijn... (zonder zoveel putten en bulten)

Mocht mijn persoonlijke mening van enige waarde zijn, ik zou de kasseien gewoon in het grijs schilderen. Ik weet dat het extra werk is, maar het zou ook beter contrasteren met je huisjes...

Verder is je werk zeer mooi.
Dit wordt/ IS een mooi werk ;)

Grtz,
Beyond
 
Oja, nog een tip, tussen je twee huisjes heb je een kier, deze kan je verbergen door er een regen afvoerbuis voor te plaatsen ;)

Grtz,
Beyond
 
Hey Ron,

Ziet er heel knap uit ^^ Ik ben het eens met Beyond, een andere kleur voor de straatstenen, laat de straat meer opvallen t.o.v. de huisjes en omgekeerd.

Groeten, "Wet Sellery"
 
ron nu het straatje opgevoegt is ziet het er heel anders uit dus denk ik wel dat de kleur goed is . maar heb je dit gewoon met zand dicht gesmeert of zit daar nog iets onder zodat het hard word ? ( het voegsel wel te verstaan)

ook de huisje zo laten mooi geschilderd ook de ramen en deuren vind ik helemaal af. en het regen pijpje is natuurlijk een heel mooie oplossing voor de naad tussen de gevels.

die gele stenen lijken me wel te kunnen in die tijt vooral in holland :laugh:. in belgié had men toen nog geen kleur uitgevonden :nowink:

ik zie in de achtergrond op de dijk ook al een grasmat liggen waar ik nog niets van gezien heb :8

het schiet lekker op als je er met 2 aan kunt werken en ik kan nog altijt niet geloven dat de steentjes allemaal gestempelt zijn je ziet het dus langs geen kanten mooi werk man en antje natuurlijk niet te vergeten 8)
 
Ziet er al goed uit, wel een klein puntje weten te vinden. De scharnieren van de schuurdeuren. Die kunnen nog zwart gemaakt worden.
 
Is het de bedoeling dat dit een oud dorpje in de huidige tijd is, of uit vroegere tijden?

Het is de bedoeling dat het een visserijdorpje gaat worden uit de tijd dat de botter werden vervangen door de nieuwe generatie vissersboten dus laten we zeggen zo rond 1950 of iets later of vroeger dus niet geheel terug in de tijd dan moeten we bijna plaggehutjes gaan bouwen als we naar friesland kijken.:D
Je moet je voorstellen dat de botter ,begin 1900 voor het eerst gebouwd werd ,en dat ze halverwege 1900 over gingen naar de boten met benzine motoren.
Dat begon met het ombouwen van de botter,de eerste botters kregen een benzine motor om mee in en uit de haven te varen.
Een aantal botters zijn later zover omgebouwdt dat ze de zeilen thuis lieten en op motor kracht dat was de tijd eerste scheerborden gebruikt werden.
Maar ook de tijd dat de kotter het eerste levens licht zag .
En als je de havens van harlingen en zoutkamp gaat bekijken zie je genoeg gebouwen en straten waar de stenen nog uit de tijd stammen en dat er wel al kleur werd gebruikt.
Hier in friesland werd zelfs al heel vroeg met hele felle stenen gewerkt.
Je kunt namelijk al oudere huizen vinden die fel rood of geel waren.
Maar ook oude weggetjes hebben hier al vrij rode klinkers liggen vaak donder rood, en geel achtig omdat men hier veel zandgrond had waar men stenen van maakte en de zand gebieden hier vertonen een vrij donder gele kleur .
de oude haven van harlingen is er een goed voorbeeld van de muurtjes langs de kade en het spoor van toen zijn al redelijk van kleur .


Gr ron
 
Ziet er al goed uit, wel een klein puntje weten te vinden. De scharnieren van de schuurdeuren. Die kunnen nog zwart gemaakt worden

ja rik dat is ook wel de bedoeling hoor alleen was de verf gister nog niet droog genoeg om ze netjes te kunnen schilderen en komen die vandaag nog aan de beurt.
Al hebben we vandaag de SC -20 buiten staan om die nog even van de laatste verf en dergelijke te voorzien.
De eigenaar en schipper van de SC-20 komt zo langs om even bij zijn model te kijken dat is toch altijd weer een hele eer als de schipper bij je langs komt en zijn model wil komen bekijken.

Gr ron
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan