Hoofdsponsor

1/35 Oud Hollands vissers dorp

  • Onderwerp starter mijn-kotter
  • Startdatum
Ja Beyond het is een heel levend verhaal wat er hier afgebeeld gaat worden ik heb al bij preiser gekeken die heeft wel wat voor mij bedankt voor de tip.
En inderdaad de schaal is 1:35

Het is een beste bouwwerk ik had een garage van het merk mini art in de doos zitten nog wat onderdelen om een lantarenpaal te maken en hekjes en uiteraard de garage om de garage te maken hebben ze binnen muren en buiten muren ,deze binnen muren ga ik ook als buiten muur gebruiken op de dak na heb ik genoeg om twee complete gebouwen te maken en een schuurtje.

Gr ron
 
hier nog even een overzicht van de schuurtjes en huisjes die ik nu heb.


IMG_0400.jpg

IMG_0399.jpg

IMG_0398.jpg

IMG_0397.jpg

gr ron
 
Hey Mijn-Kotter,

Ik zie dat je het piepschuim geschilderd hebt, maar zou het niet beter zijn om eerst nog een dun laagje plaaster oid erop te smeren?
Ik heb reeds slechte ervaringen gehad met piepschuim te schilderen, zeker als je verdunners gaat gebruiken om je verf te verdunnen (piepschuim smelt gewoon weg...)
Nu heb je er misschien nog geen last van, maar als je op een later tijdstip washes gaat aanbrengen met olieverf of een andere verf, ga je zeker problemen krijgen...
Ook zal het mooier ogen als je een dun laagje plaaster gebruikt, deze is makkelijker in model te brengen.

Verder ziet het er al goed uit hoor, kijk reikhalzend uit naat het vervolg ;)

Grtz,
Beyond
 
Beyond bedankt voor de tip
Ik had de piepschuim heerst geschilderd dan blijft het wat aan elkaar ik wilde er nog wat overeen doen maar wist niet wat. ik zat te denken aan gips of klei:wub:
Vraag wat is plaaster oid

Gr ron
 
bedankt Beyond

ik heb nog een vraag ik ben met gips bezig maar hoe kan ik een klinker weg maken of kinderkopjes voor in de haven

gr ron
 
hoi ron ik heb ook eens een dio gemaakt met klinkers en ik heb hier ertjes voor gebruikt het is wel een heel karwij want je moet ze één voor één leggen maar het rezultaat is dan ook heel mooi en je kunt ze leggen in cirkels of met boogjes. later spuiten met grijze verf en klaar.
 
Hallo dirk en Beyond en de rest

Bedankt voor de tips ik zal eens zien hoe dit uitpakt maar dat zijn best veel steentjes om te straten
Ik heb heest wat gips opgesmeerd dat ziet er toch beter uit dit is een hele uitdaging om dit tot een goed uiteinde te brengen boten bouwen vind ik makkelijker maar wel mooi om te doen:wub:

IMG_0401.jpg

IMG_0402.jpg

gr ron
 
Dit gaat straightforward jongens ! Ik krijg al een mooi beeld van het geheel nu. Dit zou wel eens heel sfeervol kunnen worden, en blij toe dat het eens geen militaire overspoeling wordt, maar een vreedzaam tafereel.

De brengun carrier staat momenteel op een bestraat weggetje en het is zeker de moeite waard om er, zoals hier reeds aangehaald door Beyond, eens te gaan kijken.

Om te bestraten met klinkertjes oid. een na een, dat is te doen hoor, je hebt immers perfecte controle over elke steen die je plaatst. Het wordt er ook echter door, een straatje hoeft niet perfect gelegd te zijn om mooi te worden.
 
Net even in een ander topic een advies gegeven voor gips plaat. Dat is iets dat ook jij kunt gebruiken voor je straatsteentjes.

deze gips plaat gebruiken, dan papier er afhalen. Je kunt dit voorzichtig doen, dan houd je gips over en daarin kun je dan weer met een bot mesje de straatsteentjes er in graveren. :D
 
Wat vinden jullie hier van, ik had wat uitgeprobeerd eerst één dun laagje klei en dan
Dat in blokjes snijden in het motief van straatstenen.








IMG_0403.jpg

Gr ron
 
Ron,

op het eerste zicht ziet het er zeker niet slecht uit, maar kun je eens een macro-foto van enkele stenen maken?
 
8) ziet er schitterend uit ron maar wat een klus man :)

heb je er eens aangedacht om een stempel te maken dan kan je deze in de klei of gips stempelen omdat het een heel werkje is om dit allemaal te maken.

je kan bv nu een stukje gips of klei over je gemaakte straat gieten en dan heb je u stempel. maar je kan ook zo voort gaan natuurlijk want ik vind het adembenement mooi hoor 8)
 
Ziet er goed uit (nu kunnen we beter oordelen)

Amazone, hoe zou jij tewerk gaan met een "stempel"? Want ik zie niet goed hoe je telkens op de juiste plaats zult kunnen herbeginnen met de stempel, na het verplaatsen van deze stempel. Toch niet op deze schaal.
 
ik zeg niet dat je moet stempelen natuurlijk maar zo zou ik het tog proberen.
als je de brete van een klinker tussen je stempels laat lijkt het me tog wel te doen , die steen die je er tussen laat moet je dan wel met de hand insnijden zodat alles in elkaar past, omdat ron tog recht aan het tegelen is en niet met bochten aan het werken is lijkt me dit een oplossing.

het is gewoon een sugestie die ik geef over hoe ik het presies zou aanpakken, niets moet natuurlijk maar alles mag ;)
 
Ik vind het nog niet zo’n raar idee een stempel ik heb er een gemaakt en uit geprobeerd

Dit is de stempel
IMG_0410.jpg

Dit is het resultaat
IMG_0413.jpg

Dis de klei die wij gebruiken
IMG_0411.jpg

gr ron
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hmm ron ik had een iets grotere in gedachten :D

en ik wil ook eerlijk met je zijn en vind dit rezultaat niet zo goed :nowink:

ik weet niet wat je er zelf van vind en mischien ziet het er in het echt beter uit omdat echt wel hard uitvergroot is.

ik zal je ff opweg zetten voor een stempel . het is ook een heel werkje om hem te maken maar dan heb je de hele dio ook in 2 min helemaal bestraat :laugh:

pak een plastike afvoorbuis van 3 of 5 cm doorsnede, maak deze een 10 a 15 cm lang naargelang je denkt makkelijk te werken. plak daar eerst alle lange strookjes op zoals op jou stempel. daarna kun je de korte vertikale groeven zullen we maar zeggen tussen lijmen.

de das klei kun je heel makelijk plat krijgen door er met een fles of deegroller over te rollen. daarna rol je gewoon met je stempel over de platte klei.

nu kun je novenant je nodig hebt stukken uitsnijden en op je dio leggen tot het vol licht.

je kan op de kopskanten van die stempel een houtblokje in steken daar boor je dan een gaatje door en dan kun je eventuweel er een handvat van een schilder rol er door steken kwestie van gemakkelijk te werken.

ik hoop dat je er iets aan hebt ;)
 
Hallo ik ben een beetje afgeweken van mijn beginwerk wat volgens mij te dun was maar wel een geslaagde proef ik vind het stempeltje wel gemakkelijk. ik kan er snel en goed mee werken. Het proef stukje was niet je van het, maar de steentjes waren wel mooi vond ik. wat er mis was ik had de stempels te ver van elkaar

Dit is wat ik tot nu toe gemaakt heb

IMG_0414.jpg

IMG_0415.jpg

Dit is het resultaat van dichtbij
IMG_0416.jpg

gr ron
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan