Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Oud Hollands vissers dorp 1:35 [!]
Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 90

Discussie: Oud Hollands vissers dorp 1:35 [!]

Standaard Oud Hollands vissers dorp 1:35 [!]

Hallo allemaal

Het ligt in de planning rond de donkere botter zoals reeds ergens op dit forum getoond een oud Hollands visserij dorp te bouwen.
    Het lag al in de planning om er een schuurtje bij te bouwen alleen hebben we vorige week nog een oude botter gekocht die dus nog af gebouwd moet gaan worden en leek het ons wel een leuk idee om er dan maar een heel dorp om heen te bouwen .
    Het zal dan ook een volledig verslag gaan worden van de bouw van de gebouwen en de rest wat er om heen komt.

Vriendelijke groet ron

Standaard

Geweldig idee zo. Ga je ook een soort van haven enzo maken?? En een vis afslag? Zou leuk zijn.

Ga je iig volgen. En lekker veel foto´s ......
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Hallo rik

het is wel de bedoeling om er een compleet beeld van te maken alleen zal het er natuurlijk wel anders uit zien dan de visafslagen van nu.
    Wij zijn net nog in elburg geweest en daar stond een oud houten hok wat de visafslag van vroeger was geweest en vorige week nog in vollendam dus inspiratie genoeg en ook is er nog genoeg leesvoer over te vinden dus dat zal wel los lopen.

groet ron

Standaard

Anders eens een foto plaatsen van wat je wilt gaan bouwen, kunnen we meedenken.

Standaard

dat word een hele klus ron waar haal je de tijt tog ik zit altijt in tijtnood maar bij jullie duren de dagen presies altijt wat langer

Standaard

het moet een oud vissers dorpje worden waar de haven centraal staat
    het word vrij groot je moet je voorstellen een oud vissers dorp gezien van uit de haven dus je ziet de visafslag en de huisjes en de dijken erom heen ik zal gaan zoeken naar wat foto’s kom maar op met ideeën het word schaal 1$

gr ron

Standaard

Hallo dirk

Ook onze dagen zijn vaak nog te kort en soms voor je er erg in hebt staat de klok alweer op de volgende dag als wij ons nest in gaan.
    Dat is best wel eens een nadeel dat de dagen niet nog langer zijn dan kon ik nog meer van mijn ideeen maken,mijn hoofd zit altijd vol met dingen die ik nog wil doen en ik denk altijd zo ,zolang mijn gezondheid nog zo is als nu kan ik lekker door doen straks als het weer kouder wordt zal ik vast een stapje terug moeten doen ,dan zal mijn reuma wel weer erger worden.
    Alleen zijn dat dingen voor latere zorg ik probeer nu zo veel mogelijk te doen vooral het kleinere werk.
    gr ron

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door amazone Bekijk bericht
    dat word een hele klus ron waar haal je de tijt tog ik zit altijt in tijtnood maar bij jullie duren de dagen presies altijt wat langer

Standaard

Wat een leuk idee Ron, een diorama van een vissersdorp!
    Gezien jullie bouwnivo wordt dit vast en zeker een zeer bijzonder project.
    Ik zit weer op de eerste rij!

Groeten, Rinie

Standaard

Hallo Mega

Wij hopen er iets speciaals van te maken en zijn dan nu ook al bezig om de nodige informatie te zoeken zodat we er binnen kort mee kunnen starten.

gr ron

Standaard

Ik heb op het internet gezocht maar nog niet zo veel kunnen vinden en ik heb zelf eigenlijk ook geen foto’s waar ik veel mee kan dat is logisch denk ik want een visserij dorp zo als ik bedoel is nu niet veel meer van terug te zien in de havens van nu.
    Dus mochten er nog mensen zijn die de nodige foto’s of informatie hebben wij houden ons aanbevelen.

Dit is wat ik ongeveer in mijn hoofd heb:

Dit is wat ik nu aan foto's heb waarvan ik denk daar zou ik iets mee kunnen.

Gr ron

Standaard

Ik heb in het openlucht museum eens een foto genomen. Misschien heb je er wat aan. Dit is geen replica of na bouw. Dit is een origieel vissers huis.

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Dit is al een fantastisch topic nog voor de bouw begonnen is. Gedegen opzoekwerk en foto's die echt inspirerend zullen werken !
    Aan de kant mannen, want ik wil op de eerste rij zitten om dit te volgen. Ik hoop dat je een goed verslag zal doen van je bouwmaterialen en je aanpak want dit werk is : WHAT I LIKE !

Standaard

Hey GUnit, ge moogt naast mij komen zitten, ik ben dit ook met veel belangstelling aan het volgen

Grtz,
    Beyond

Standaard

Ja rik dat is een mooie foto daar kan ik wel wat mee bedankt

En bedankt mensen voor de enthousiast reacties het word een hele bouwwerk maar zeker leuk voor de afwisseling ik heb dit nog niet veel ervaring mee en hoop er wat moois van te maken

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Ik geef je een tip mijn-kotter, en je bent vrij om ermee te doen wat je wil natuurlijk. Probeer even zorgvuldig, volledig, nauwgezet en onderbouwd te werken aan je huizen als aan je boten, voertuigen...
    Als je verhaal wordt verteld door een razend realistische setting, is de buit half binnen. Veel bouwers maken ronduit meesterwerkjes van hun onderwerp zelf, maar de "rekwisieten" zijn maar gedeeltelijk af.

Ik ben zelf helemaal verslingerd geraakt aan het maken van huizen, en ik verzeker je, de foto's die hier in jouw topic staan, zijn een grote inspiratie (krijg al zin om mee te komen helpen !).

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. brabant vissers bootje
    By amazone in forum Voorbereidingen voor de bouw
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 21-09-09, 14:38

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten