Hoofdsponsor

1/80 Spirit of Mississippi (door Pat)

Status
Niet open voor verdere reacties.

dancooper

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 dec 2007
Berichten
3.425
De tijd is dus aangebroken om één van de souveniertjes uit Bercelona te openen. Hoewel hare hoogheid QM II nog lang niet klaar is, heeft ze er niets op tegen om eventjes een stapje aan de kant te zetten en voorrang te verlenen aan een oudere dame, met name de Spirit of the Mississippi.

Over de doos :

Het merk is "Occre", hier in de lagere landen zelden of nooit in winkels te vinden, wel via internet te bestellen, maar duur.
Prijs van de bouwdoos in Barcelona (waar Occre ook gevestigd is) 187 euro.

Schaal 1/80
Lengte 74 cm
Hoogte 32,5 cm
Breedte 15 cm

Bijzonderheid : in tegenstelling tot de mississippiboten van andere merken, heeft deze kit een gedetailleerd interieur met ; tafels en stoeltjes, bedden, bar, roulettetafels, behangpapier enz.

Ook kan je gratis een plaquette vragen bij Occre met daarop de naam van het model, en je eigen naam als bouwer (dit schijnt bij alle kits van Occre het geval te zijn, maar ik heb nog niet uigevonden hoe dat precies moet).

Enfin, foto's .... oeps, daar zal ik de andere pc voor nodig hebben, maar die is momenteel door de zoon in beslag genomen, dus dat zal voor morgen zijn :)

Dany (voor Patcooper)

PS : nog steeds de andere pc niet ter beschikking, maar ik was vergeten dat ik al een fotootje van de doos geplaatst had in "off-topic", bij dezen nogmaals posten omdat het nu nog steeds van toepassing is in dit draadje :

P1030576.jpg
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed Dany! Ik ben ook benieuwd naar dat gedetailleerde interieur.
Veel plezier met dit project!

Groeten, Rinie
 
Weer een prachtig project.De rivier of radarboten hebben ook al altijd in mijn hart een plaatsje gehad,zuiver omdat ze meestal zulke mooie lijnen en details hebben.En ook omdat ze vrijwel geheel uit mooi houtwerk bestaan.

En ook ik ben wel erg benieuwd naar het interieur.Dat is eens iets nieuws,althans om zo te lezen.
En is dit dan ook wel later goed te overzien,kortom erg spannend.

Ben benieuwd naar de inbox foto`s ervan.En hoe het je gaat lukken met de benaming,wel erg tof eigenlijk dat dit een gratis service is van de fabrikant.

Ron.
 
wauw met intrieur en al dat gaat een zalig ding worden. nog veeeeeeeeeeeel bouwgenot met deze schuit
 
Dany en Pat,

Ze gaat de werf al op!!!!
Heel veel plezier en succes met de bouw van de raderboot.
De moeilijkheid bij een raderboot zit hem niet direct in de romp, maar in de afwerking, de versieringen en noem maar op. En dat is nu net ook waarom het van die mooie schepen zijn.
 
ziet er een heel mooi project uit. zal zeker opvolgen. veel sucses ermee.
 
Pa Fifi,

je zou anders eens moeten afspreken met DanCooper. Die woont volgens mij maar een paar straten van bij jou weg.
 
Ah, is dat zo, dat wist ik niet. Ik woon in een zijstraat van de ***********
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mod....

jongens even ingrijpen...

ik heb je staatnaam verwijderd, dit vanwege de publieke toegang van dit forum, graag via bp te adressen uit te wisselen. ;)


Verder, ik wacht, wacht, wacht, op van die mooie bouwfoto´s :P:P:P Ik ben er al helemaal klaar voor. ;)
 
:unsure:...Ook ik heb al nachten niet durven slapen,om de foto`s niet te missen van de inbox.

Help ons uit ons lijden...

Ron.
 
[admin]
Modelengeneer heeft gelijk met zijn mod-ingrijpen.
Maar Dany, maak je postbus eens leeg, dan kunnen de mensen je een bericht sturen.
[/admin]
 
[admin]
Modelengeneer heeft gelijk met zijn mod-ingrijpen.
Maar Dany, maak je postbus eens leeg, dan kunnen de mensen je een bericht sturen.
[/admin]

Is ondertussen al lang gebeurd hoor, en pb's zijn uitgewisseld. Maar euh, ik had ook niet mijn straatnaam geschreven heh, enkel zijstraat van... en die heeft er toch wel een klein tiental denk ik :)

En ondertussen ben ik er al in geslaagd de foto's op pc over te zetten, maar nog geen tijd gehad om ze te uploaden (wegens eigen laptop in beslag genomen ter vervanging van madam haren laptop die in herstelling is :/) Maar ik zal proberen de foto's morgen te uploaden... als ik eventjes heel erg veel geluk heb.
 
Wel, belofte maakt schuld, nietwaar ? Dus hier is de inhoud van de doos :

054.jpg

En nu moet ik verder gaan zoeken waar de andere fotootjes staan.
 
Gevonden :D

De bouwster aan het werk :

P1030677.jpg

Een nieuwe carriëre als parketlegster misschien ?

P1030675.jpg

P1030676.jpg

Momenteel is ze bezig met het beplanken van de romp, daarvoor worden latjes met een dikte van 1,5 mm gebruikt. Verdere foto's volgen nog.
 
Het begin ziet er al goed uit zo. Mooi dat dek met de duo tone hout.

Ben benieuwd naar de rest. ;)
 
Hoi Dany,

Veel suc6 bij de bouw is zal bij geregelde tijd een kijkje nemen!
Het ziet er al strak uit.
 
Even ter verduidlijking, John, ik ben het niet die dit schip bouwt, da's Pat, maar ik haar je gelukwensen over gedaan.
 
moet je die fineer stripjes nog schuren ?

en blijven ze mooi liggen als je ze lijmt want ik zie nergens gewichten staan die je er op zou kunnen zetten eenmaal het gelijmt is.

maar het ziet er lekker strak uit hoor en een goede start inieder geval 8)
 
De latjes zijn niet geschuurd, echter wel geschraapt (het mesje is duidelijk zichtbaar op de laatste foto). En er zijn geen gewichten nodig omdat dat fineer van slechts een halve mm dik is, dus zelfs voor de lijm droog is, blijft ze mooi liggen op het dek. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan