Hoofdsponsor

1/80 Spirit of Mississippi (door Pat)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dany en Pat,
Is daar een speciale reden voor dat jullie schrapen en niet schuren?
 
Dany en Pat,
Is daar een speciale reden voor dat jullie schrapen en niet schuren?

De reden daartoe is die two-tone parket, als ze zou schuren, zou het stof van het donkere hout ook in de nerven van het lichte hout terecht komen, en omgekeerd.
 
;) ik vergeet altijt dat jullie met een mesje schrapen :D

ik schraap altijt met glas moet je ook eens proberen ;)

wel een scherp stuk glas pakken natuurlijk, de voordelen zijn dat je het goed groot kunt maken en dus makelijk kunt vast houden ( geen kramp in je vingers na 5 min ) en het blijft lang scherp en moest het bot worden gewoon ff met een glas snijder er een stukje af doen en je hebt weer een nieuw.
 
Amazone,
Waarom wij met een mesje schrapen is makkelijk.

Als je glas hebt heeft dit van nature een gekartelde rand. Deze is dus niet helemaal egaal. Dit komt door het breken van het glas. De rand is niet helemaal recht dus.

Dat is met metaal. Dus een mesje van een stanley mes niet zo. Wat je wel moet doen is de scherpe puntjes even afronden, je hebt dan voor jaren een goed werkstukje.

Natuurlijk kun je daar een houder voor maken. Dan heb je geen last meer van krampen in de handen. Bij onze schaal is dit vaak helemaal niet nodig. Bij jou schaal daarin tegen?? :huh: Zou ik zelfs voor een schraapstaal kiezen vanwege de oppervlakt. :O
 
En ondertussen heeft ook Pat nog een beetje verder gewerkt aan de Spirit ...

P1030693.jpg

P1030694.jpg
 
Ik zie dat de cigaret al klaar ligt, is dit om de stress te verbijten :D
 
ziet er goed uit pat. en ook zie ik dat de randjes netjes met fineer worden afgeplakt .8)

komt er nu eerst een laagje vernis op de bodem plaat of word het gewoon blank gelaten wat later tog voor mooilijk heden kan zorgen als je de opbouw er op hebt staan.
 
Ben nu toch wel benieuwd naar de opbouw. Dus hoe dit er uit komt te zien. Ik blijf je volgen....
 
Hoi Pat.,

ik ben benieuwd volg nieuwsgierig de volgende opdate's op!!
Ga morgen ook nog een paar foto's van deze bootje nemen.
Kun je eventuul een paar idee op doen, nooit weg res. foto's


[mod] Wegens geen activiteit slotje er op gezet. Bij vervolg kan dit er weer af.[/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan