Hoofdsponsor

1/72 Billing Boats America #609

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Pierre,

De zwarte laklaag ziet er echt heel mooi uit. Om de koperplaatjes op deze manier te maken is een echt monikkenwerk, misschien kunt ge eens kijken of ge geen tandwieltje vind of ge kunt ook altijd dit gebruiken :

radeerwieltje.jpg

Dat is een radeerwieltje, heel makkelijk om de klinknagels te maken, ze staan dan ook altijd op dezelfde afstand van elkaar. Zo'n radeerwieltje vind ge al voor een paar euro's.

De dekhuisjes zou ik niet zo laten, want zelfs met een beits erop gaat het nog altijd op een blokje hout lijken. Als ge nog wat latjes over hebt, kunt ge de dekhuisjes met de latjes bekleden, op die manier heb ik het ook gedaan :

IMAG0527.jpg

Groeten

Wet Sellery
 
Ik heb deze lak. Dit is omdat deze in verschillende kleuren te koop is. Deze is ook water gedragen. Ik gebruik zo veel mogelijk watergedragen omdat ik dit goed kan mengen met Vallejo. Dan is dit ook als blanke afwerk lak. Maar dan kleurloos. Deze lak is niet uv bestendig... Dus als je dit over wit heen zou schilderen word dit wel vergeeld. Dit even als waarschuwing. De verf is wel sneldrogend dus moet je wel snel werken om alles streeploos te krijgen en deze is niet airbrusch geschikt... Deze zal echt gaan sputteren.
 
Zo na bijna een jaarke nog ens een kleine update.
Na herhaaldelijke afwrijven en herspuiten had ik de moed wat opgegeven. Telkens ik hem gespoten had zat er stof op (daar in mijn hok veel stof valt van de balken) en of viel de waterlijn tegen en mocht ik herbeginnen. Maar nu met mn spuitkabine zou ik van stof geen last meer mogen hebben. Dus vandaag hem terug volledig afgewreven en laagje gegeven.

attachment.jpg

attachment.jpg

Morgen eens kijken of het in orde is :unsure:
 
Dat zou een zeer mooi eerste resultaat zijn van je spuitkabine :).
Ik hoop dat het goed gaat en dat we weer vaker een update kunnen zien.
 
Strak werk, oefening en goed gerief baart kunst ;)
 
Amaai, en toen ik haar een tweetal weekjes geleden zag was nog in een zwarte en bordeau bikini :)

Nog een andere oplossing gevonden voor het dek ondertussen ?
 
Dat zou een zeer mooi eerste resultaat zijn van je spuitkabine :).
Ik hoop dat het goed gaat en dat we weer vaker een update kunnen zien.

Heb net eens gaan kijken en ziet er goed uit Wim :D
Dus mag je terug vaker update's verwachten.

oefening en goed gerief baart kunst ;)

Vooral oefenen....maar goed gerief doet er idd ook veel aan ;)

Nog een andere oplossing gevonden voor het dek ondertussen ?

Terwijl ik de romp aan het schuren was heb ik ook een stukje van het dek geschuurd. De vlekken zijn (gelukkig) maar opervlakkig en met wat schuren komt het terug goed hoor. Update volg daarover
 
Ik heb het opgegeven om stofvrij te schilderen. Bij grote oppervlakken lukt me dat nooit.
U romp ziet erg strak uit.
 
Tot nu toe tevreden van mn spuitwerk :)

attachment.jpg

Deze morgen opnieuw afgeplakt en bovenkant romp in het zwart gespoten.
 
dat ziet er heel strak uit hoor daar kan je geen haar tussen krijgen het is gewoon af 8)
 
Mooi gedaan hoor, voortaan even waarschuwen zodat ik een zonnebril kan pakken ;).
 
:8 Voor verder te werken..........in de watte leggen, hé.
eerlijk :( ik bibber van die :ohmy:plakband :ohmy:op het statief......of heb ik het mis?
Heeeeeel mooi spuitwerk hoor!
groetjes
Ward
 
Prachtig resultaat... wat een spuitcabine toch voor verschil maakt hé :)
 
Milj**r Pierre, ik krijg pijn in mijn ogen van die prachtige glans. Voila, zo is het beter : 8)

Wat een mooi spuitwerk zeg, ziet er schitterend uit. Welke verf en vernis hebt ge gebruikt ?

Groeten

Pascal
 
ja dat is nieuwer dan nieuw daar kunen de auto bouwers nog iets van leren ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan