Hoofdsponsor

1/48 F-4F Phantom ll (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet het niet 100% zeker aangezien ik het nog niet zelf geprobeerd heb maar als je Sols+ of P+ verdund met water is het misschien een idee om er een druppel afwasmiddel bij te doen om de oppervlaktespanning te breken..
Dit doe je toch ook bij je washes? Volgens mij gaat de P+ dan beter mengen met het water...
Misschien eens testen?
Zelf heb ik de P+ gewoon onverdund gespoten en dat werkte vrij goed, al krijg je met een verdunde mix misschien een iets gladder resultaat?
 
Daar had ik ook al aan gedacht. Ik heb vanuit de delhaize dermo ultra doorzichtige vloeibare zeep van carrefour. Ik dacht dat het altijd beter zou zijn om kleurloze zeep te gebruiken. Misschien weten de ervaren rotten raad?

Ik zie trouwens dat je van Neerpelt bent. Niet zo ver van hier. Groeten.
 
Hola pola...vloeibare zeep en Sols Plus zijn niet hetzelfde vrees ik. Geen flauw idee hoe zeep spuit, maar P+ gebruik ik onverdund. De truuk is heel zachtjes aanbrengen (fijne laag na fijna laag) en voldoende laten uitharden.

het grote voordeel van P+ is dat het bedoeld is om een beschermende film te leggen op je vloertegels en niet zozeer om te reinigen/schrobben. Vandaar dat het in de modelbouw heel vaak wordt gebruikt.

ik vrees dat je vloeibare zeep je later nog parten gaat spelen
 
Hola pola...vloeibare zeep en Sols Plus zijn niet hetzelfde vrees ik. Geen flauw idee hoe zeep spuit, maar P+ gebruik ik onverdund.

De bedoeling is natuurlijk niet om alleen de zeep te spuiten. De bedoeling is om met toevoeging van een beetje zeep aan sols plus misschien een mengsel te verkrijgen dat zich beter laat aanbrengen.
Dat ga ik eens proberen op een scrapmodel. We verliezen er niks mee nietwaar?
Bedankt voor je tips.
 
Intussen heb ik de decals geplaatst. Ik heb er nog steeds bij die zilveren, maar toch valt het mee. Ik had nog een paar lagen sols + aangebracht, maar ik moet misschien opschuren of mijn eerste laag sols + was misschien te oneven. Volgende keer beter.

De landingspoten zitten er ook onder, maar de rest moet nog volgen.

Een paar foto's.
Iemand enig idee welke kleur blauw die oefensidewinders hebben?

Groeten

1_f4f5.jpg


1_f4f3.jpg


1_f4f2.jpg


1_f4f1.jpg


1_f4f4.jpg
 
Ik ben geen kenner maar je resultaat zou bij mij op de plank mogen hoor :) Erg netjes.
Wat je decals betreft, heb je micro sol gebruikt? Dit produkt laat je decal over de kleinste rimpeling vloeien ^^
 
Wat je decals betreft, heb je micro sol gebruikt? Dit produkt laat je decal over de kleinste rimpeling vloeien ^^

Jawel, ik heb eerst micro set gebruikt, dan met een wattenstaafje aangedrukt en vervolgens micro set erop gedaan en AFGEBLEVEN (dat heb ik bij mijn vorig toestel wel geleerd zeg, amai).

Maar ik denk dat ik de eerste decals te fel met het wattenstaafje aandrukte, want het zijn die, en met name de hele kleine, die verzilveren. De grote zijn zeer goed. Je houdt het toch niet voor mogelijk.

Vanavond heb ik nog wat kleine werkjes gedaan: raketvinnen, rode randen rond de roeren (nog nooit zo fel mijn adem ingehouden om niet te knoeien op de omgeving, ik zag met toeren zo blauw als de raketten), banden zwart gemaakt, remkleppen rood aan de binnenkant gespoten (moeilijke en hardnekkige kleur vind ik).

Morgen decals op de kleine stukken en matte vernis misschien. Tegen het eind van de week moet hij klaar zijn.

En dan maak in een dioramake ervoor. Klein maar fijn, ik wil dat vanaf nu voor allemaal doen. Gewoon een stukje tarmac met een kleinigheidje erbij. We zullen wel zien.
Groeten.
 
Ziet er goed uit ^^

Om het silveren van de decals op te lossen, kunt ge alsnog één of meerdere keren de decals met micro sol insmeren. Goed dik aanbrengen, en laten opdrogen. Eventueel kunt ge kleine blaasje voorzichtig met een naald doorprikken, en er opnieuw sol op aanbrengen.

Persoonlijk zou ik de panellines nog een wash geven, en de wash dan in de vliegrichting met een zacht doekje afvegen, zodat er strepen van de neus naar de staart lopen.

"Wet Sellery"
 
Schoonvader moet heel wat pillekes pakken.
De lege verpakking van die pillekes lag rond te slingeren en dat zag ik. Ik kreeg het idee om die lege verpakkingen te gebruiken om secondenlijm in te doen voor gebruik of houtlijm.

Ik heb het geprobeerd en het ging perfect. Na gebruik gewoon weggooien. Geen geprul meer met lepelkes of zilverpapier.

Dan een paar foto's van de kleine decals die verzilveren.
En de grote decals die heel goed zijn.

De cockpit moet ik volgende keer ook beter verweren.

1_DSCN1081.JPG


En de neuswielkap, toch wel gespoten in de verkeerde kleur zekers, Wheeeeeeee, lompe boer dat ik ben. Opnieuw voor mij.

1_DSCN1082.JPG


1_DSCN1083.JPG


1_DSCN1084.JPG


1_DSCN1085.JPG


Die panellines nog eens volgooien zeg je? Ok, dan doen we dat ook nog maar eens.
 
Amai kerel,

Dit is uiteindelijk toch wel een héél mooi resultaat geworden ik verschiet ervan hoe mooi de kleur overloopt. Aanvankelijk dacht ik niet dat dit goed zou komen omdat de grijstinten zo'n groot verschil vertoonden!

Na enkele washes en weathering zie je pas hoe goed dat je dit probleem hebt opgelost! Een dikke proficiat hoort hier wel op z'n plaats!

PS ergens in deze thread stond een vraag over Alclad2, wel dit weekend op de convension in Wieze staan praten met een paar "experts" en die wisten mij 3 héél belangrijke tips mee te delen:
1. Gebruik een zwarte ondergrond, die overal even donker is (geen zwarte schakeringen)!
2. Met lage druk spuiten (1 bar is max., liefst iets minder)
3. Daarna met rust laten, niks meer over heen spuiten of met productjes aan liggen komen, Alclad verdraagt dit niet goed!
 
Schone Double Ugly, spuitwerk is toch goed in orde gekomen ;)
 
Zeer sterk model dat je hier neerzet. Proficiat. het silveren kan ook aan de ouderdeom van de decals liggen.
 
ziet er toch netjes uit, enkel vraag ik me af (kan zijn dat het in het echt ook zo is hoor) of de stang waar het voorwiel op zit (hoe noemt dat ook al weer) niet te licht van kleur is tegenover de rest van het toestel
 
Ik ben nog niet klaar met het onderstel hee. Ik moet daar nog zilver aanbrengen en dan nog verweren, oliesporen enz...

Ik heb oefenraketten willen maken, maar die kleur is niet zo goed gelukt denk ik zo. Ik vind nergens een goeie foto. Ik ken de juiste naam ook niet. En zoals gewoonlijk kan ik van revell weinig hulp verwachten.

1_DSCN1087.JPG


1_DSCN1088.JPG


1_DSCN1086.JPG



En ik wil ook nog fod guards om die fantasieloze airintakes te camoufleren.
 
Laatst bewerkt:
Hey, :)

Een prachtig toestel tot zover. ;)
Een streling voor het oog, goe bezig. ;):D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan