Hoofdsponsor

1/48 F-4F Phantom ll (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier zijn wat foto's van 3734 :

0749447.jpg

Bron : Photos: McDonnell Douglas F-4F Phantom II Aircraft Pictures | Airliners.net

ID-0101.jpg

Bron : Germany Phantom

Is het metaal op het hoogteroer niet verder op te blinken met een doekje ?

"Wet Sellery"
 
Sorry dat ik zo laat reageer mannen, maar ik heb hier een paar uur mijn peren gezien. Ik had de drie basiskleuren lichter gemaakt om te weathereh. Dus o.a. die strepen trekken. Eerst een malleke proberen te maken daarvoor. Onbegonnen werk. Gewoon niet te plooien in al die kanten en dus onwerkzaam. Dan maar met de losse hand met behulp van een lat waarlangs ik de airbrush bewoog. Dat lukte wel. Maar dan me laten meeslepen. En jullie hadden nog gewaarschuwd: don't overdo it. En jawel, kleuren te licht en veeeeel te veel weathering aangebracht. Dan maar weer met de basiskleur erover. Ach het valt mee, maar nu heb ik natuurlijk te veel verf erop zitten en doordat ik nog niet genoeg ervaring heb met spuiten heb ik ook wat korrelige mist op de verf liggen. Teveel thinner? Te ver er vanaf gespoten? Te weinig druk? We zullen het nog wel leren.

Zoonlief is er met het fototoestel vandoor dus morgen pas foto's.

Hoe komt het dat jij die foto's van 37+34 vind? Ik heb zo lang zitten zoeken en van alles ingegeven.

En natuurlijk wijkt het schema van Revell af van de foto's. Ander tijdstip en dus andere camo?

Afin toch erg bedankt.
 
Joepie, het ding is aan het drogen en het ziet er allemaal terug redelijk goed uit.
Overspray op het zwart van de neus, maar dat is met herspuiten snel gefixt.

Camera terug: een paar foto's maar de kwaliteit is eigenlijk niet voldoende denk ik, sorry heb geen betere.
 
Laatst bewerkt:
Properkes gedaan hoor!

Een geslaagde recovery zou ik zeggen ;)

Ben benieuwd naar meer ;)
 
Ik vindt het er persoonlijk beter uit zien.
Zo ziet mijn F-4F er uit op de moment.
(markske die deze eens dringend moet afwerken:wub: )

1_DSC_8267.jpg

Deze is wel 1/32.
En ja alle begin is moeilijk en zoals je al aangaf het kan snel overdone zijn.

Markske
 
zo, ik heb opnieuw de metaaldelen aan de staart afgeschuurd met staalwol 000 en opnieuw gespoten. Dan heb ik ook opnieuw geweatherd.
De lichtere kleuren had ik al gedaan. Nu heb ik de basiskleur genomen en dan die wat verdonkerd met blauw en wat zwart voor het vuil.
Het resultaat in de foto's.
Het is wel zo dat de die bakken heel erg vuil en verweerd zijn. Dus het is toch nogal opvallend.

1_DSCN1014.JPG


1_DSCN1012.JPG


1_DSCN1017.JPG


1_DSCN1018.JPG


1_DSCN1019.JPG


Wat vinden jullie, nog wat milderen? Ik vind dat het zo kan, maar ja dat is maar een gedacht hee.
 
En nog wat foto's van de opgepoetste metaalvlakken. Ziet er al veel beter uit. Nu nog hier en daar wat verdonkeren enz...

1_DSCN1023.JPG


1_DSCN1022.JPG


1_DSCN1021.JPG


1_DSCN1024.JPG


En om de mods te plezieren, een spatie tussen de foto's:D
 
Ziet em gaan, ziet em gaan!

T'is precies een andere kit waar gij aan begonnen zijt :)! De contrasten ebben netjes weg, de overgang is mooi! Ik herken hem bijna niet meer met enkele foto's geleden. Met nog wat weatheren en panellines nog wat verder inkleuren kan je deze zo naast uwen F-14 zetten ;)!

Of leeft die al niet meer ;)?
 
Ziet er heel mooi uit, de subtiele overgang tussen de kleuren is goed gelukt ^^

stpeeke schreef :
Hoe komt het dat jij die foto's van 37+34 vind? Ik heb zo lang zitten zoeken en van alles ingegeven.

Ik heb gezocht onder F-4F 3734, als ge de "+" weglaat vind ge makkelijker het duitse toestel dat ge zoekt ;)

"Wet Sellery"
 
Mijn panellines zijn niet zo goed gelukt, teveel ingekrast en niet altijd mooi recht. Een juweeltje wordt het dus niet. Maar oefenen is de boodschap en hem zo mooi mogelijk krijgen.

Dus...
Ik zag nog twee druppeltjes secondenlijm die ik niet weggeschuurd had, goed zichtbaar op de vleugel. Die heb ik weggeschuurd en de omgeving opnieuw gespoten.
Ik heb nog eens goed naar de foto's van een f-4f gekeken en mijn weathering nog wat subtieler gemaakt.
Ik heb ook niet overdreven met die heldere herspoten lijnen waar die bakken mee volhangen.

Nu gaat hij glos vernist worden. Die Sols plus heb ik nog niet gevonden. En ik moet dan nog gaan lezen of die verdund moet worden en zo ja waarmee.

Mja, ik zie net dat mijn foto's weinig zin hebben. Ze zijn niet goed gelukt, maar ik heb geen andere camera.

Dus in afwachting daarvan ga ik model master custom enamel system gloss clear lacquer finish aanbrengen.

Dan ga ik de wielen spuiten en de deurtjes.

Een paar foto's van de huidige toestand.

1_DSCN1035.JPG


1_DSCN1029.JPG


1_DSCN1032.JPG


1_DSCN1037.JPG


Als dat droog is ga ik (binnen een paar dagen) de panellines laten vollopen. Daarna de decals aanbrengen. Maar dan zijn we een week verder.

Ondertussen start ik dan samen met mijn zoon met een ferrari enzo (of zoiets) gezien hij gek van auto. Ik zal een topic aanmaken daarover.

Even gewijzigd. De foto's vond ik poverkes, dus opnieuw geprobeerd.

Ik heb ook een foto gemaakt van mijn aangepaste legoconstructie.
De centrale as is nu een draadstang en het is zo gemaakt dat ik het model schuin kan zetten zodat ik het veel beter kan spuiten, weatheren en de decals kan aanbrengen.

1_DSCN1039.JPG


1_DSCN1038.JPG


1_DSCN1040.JPG


1_DSCN1043.JPG
 
Laatst bewerkt:
De draadstang kan perfect het gewicht dragen. Met de moet achteraan kan ik de lengte van de stang makkelijk regelen. Ik kan zo het vliegtuig in schuine stand vastzetten.

De armen waaraan het vliegtuig komt heb ik verlengd en ik heb ze zo gemaakt dat ze in de breedte gewoon verschuifbaar zijn.

Je kan zien dat je zonder het model aan te raken de onderkant kan spuiten, het vliegtuig kan keren en dan de bovenkant spuiten.

Dan moet ik de constructie alleen nog laten zakken en in de droogbak steken.

Voor het spuiten natuurlijk nog even afborstelen en niet vastnemet met de vingers maar met een stuk folie. Ik heb een kruis gestrokken op de kant van de folie die ik vastneem zodat ik ook via de folie geen vet overdraag.

1_DSCN1044.JPG


1_DSCN1046.JPG


1_DSCN1047.JPG


1_DSCN1048.JPG


Wat foto's van de aangepaste spuitconstructie.

1_DSCN1049.JPG


[
1_DSCN1045.JPG


En als ik nu op de een of andere manier de foto's had gedraaid, dan was het helemaal goed geweest. Maar dat is hogere krijgskunst voor mij.

Voila, glanslak gespoten, vliegtuig naar beneden gelaten en in de droogbak gestopt.

1_DSCN1050.JPG


1_DSCN1051.JPG


Ik heb ook voor 1,8 euro een bestekbak gekocht. Ik ben een knoeierke en dit maakt opruimen makkelijker en het is veiliger voor mijn spuit.
Ik heb er namelijk een moeske ingelegd waarin ik mijn spuit en onderdelen leg als ik ze zuivermaak. De onderdelen kunnen dan ook niet op de grond vallen.

Dat is me namelijk al gebeurd:@:angry::tongue: en jawel, ik had een nozzle aan mijn broek.

1_DSCN1052.JPG
 
Laatst bewerkt:
Die Sols plus heb ik nog niet gevonden.

Die kun je vinden in flessen van een liter bij o.a. Delhaize.

Sols Plus = Parket Plus = Vloeren Plus
 
Sols plus gevonden. Kan je het onverdund gebruiken of beter wat verdunnen?
 
Je gaat eerst je panel lines doen en dan verweren?
Ik plaats altijd eerst de decals vervolgens blinkende vernis op je model.
Als eind stap begin ik dan met het verweren van het toestel met enkele washes.

Op deze manier ga je je decals ook verweren en op het einde zet je er een laag mat of satine vernis over.

Heb ook gezien dat je de feultanks reeds gemonteerd hebt.
Ga je nog overal goed bijgeraken voor de panellines?

Deze plaats ik gewoonlijk eens alles zo goed als gebeurd is.
 
Hey, :)

Sol plus of andere aanverwanten kan je gewoon verdunnen met water, meestal doe ik de 50/50 oplossing, maar ook puur kan je spuiten, schilderen, doppen,...:wub:

Maar eerst een laagje leggen van dat spul om daarop de decals te plaatsen, nadien kan je terug verzegelen met de sol plus of met vernis. :wub:;)
 
Ah, en een laag sols plus is voldoende om de decals te plaatsen? Ik heb nu een laag vernis gespoten, moet daar nog een laagje sols plus bij alvorens decals te plaatsen? Hangt waarschijnlijk ervan af hoe grof het nog is. Ervaring weeral denk ik zo.
Dan die decals weer verzegelen en dan de panellines doen. Ik had dus het verweren van de verf naderhand moeten doen.
Maar ik was bang dat ik de decals teveel zou gaan beïnvloeden gezien die duitse phantoms heel erg begaaid zijn.

@ Markske: de tanks hangen niet vast. Ik heb er draadjes van 0,4 in gestoken waaraan ik hem lijm. Die draadjes zijn niet zichtbaar en makkelijk te plooien. Alzo kan ik de pylons makkelijk in de juiste positie brengen .................................................................. hoop ik :laugh:
 
Ik heb gisteren de panellines gevuld met verdunde olieverf.

Vandaag heb ik voor de eerste keer sols plus gespoten.
Eerst half verdund met water. Dat dreef wel heel erg. Dan maar puur in de spuit met nozzle 0.30 met verminderde luchtdruk. Dat ging al beter, maar de sols plus liet zich nog niet goed goed verdelen, het waren precies pareltjes tegen mekaar, heel anders dan vernis.

Maar er was toch niks meer aan te doen, dus afgebleven met de hoop dat die sols plus zich bij het drogen gelijk zou trekken.
Ik denk ook dat sols plus dat ook zelf doet bij het drogen.

Verder heeft een collega me vandaag gezegd dat het gebruiken van de macrofunctie op mijn camera geen goed idee is. Dat zou een digitaal gebeuren zijn en daarbij verlies je kwaliteit. Volgens hem is het beter met hoge resolutie te filmen en daarna te bewerken met een fotobewerkingsprogramma. Dat heb ik dus opnieuw geprobeerd. Het is meer werk, maar ik ben benieuwd of je nu meer details ziet.

1_F4_3.jpg


1_F4_2.jpg


1_f4_1.jpg


1_F4_4.jpg


Mja, ik denk toch dat hij een beetje gelijk heeft. Misschien niet spectaculair, maar toch meen ik dat de details beter zijn.
 
Ziet er al een stuk beter uit met die panellines!

Vooral de 1e en voorlaatste foto tonen duidelijk meer detail, ik denk dat de andere van te ver zijn getrokken!
 
Ja ik zit ook te sukkelen met lichtinvallen, met of zonder flits enz...
Maar oefening zal kunst baren (of een andere camera?, maar die bevalling zal nog even moeten wachten).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan