Hoofdsponsor

1/48 F-4F Phantom ll (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja jong, kakelen gaat je in elk geval goed af :P:laugh:

Maar dat malleke maken met de wand van een tube, dat is knap gevonden.
 
Een plastic scriber en templates zijn dus nodig. Welke haal ik het best en waar verkopen ze ze? Dank voor de info.
Toktoktoook
 
Ik vind je schietstoelen zeer geslaagd hoor, knap gedaan en ook het idee om zo een eigen tool te maken om je panellines te trekken is zeer goed gevonden, men complimenten voor het mooie resultaat tot nog toe.

Eentje om te blijven opvolgen ;)
 
@ exserco: bedankt voor de tip. Ik heb er gelijk eentje besteld met wat algemene templates.
 
En om het model levendig te laten ogen, en omdat de meeste phantoms de flaps en de ailerons toch enigzins naar beneden hebben hangen, en om het bouwen te oefenen... en om mijn stressbestendigheid te oefenen, heb ik besloten de flaps, ailerons en het staartroer los te snijden en aan te passen zodat ze in afhangende positie kunnen getoond worden.

Tjonge is dat veel werk zeg. Ik heb net het staartroer en een flap klaar. Daar ben ik de hele namiddag zoet aan geweest.

Eigenlijk kan je beter een model kopen waarbij deze dingen al los zijn geleverd. Maar ja, bouwen moet ook geoefend.

Enkele foto's, ik ben nog niet halverweg en mijn vakantie zit erop:(

1_DSCN0861.JPG


1_DSCN0856.JPG


1_DSCN0858.JPG


1_DSCN0859.JPG


1_DSCN0860.JPG
 
Ik heb de flaps en ailerons zo verklaar als nodig is volgens mij. Ze passen erg goed, maar zijn niet perfect. In mijn ogen voldoende zodat het niet opvalt als ze gemonteerd zijn in de positie die ik wil. Met plakband die positie eens geprobeerd.
Ik moet alles wel nog fijnschuren.
De gunport die meestal openstaat als het toestel stilstaat, heb ik ook maar gemaakt.
Veeeel werk. Ik hoop dat ik het niet verknoei met spuiten. Maar zelfs als dat zo is, toch weer wat geleerd.

Foto's nu, want daarin zijn jullie terecht geïnteresseerd, meer dan in de tekst.
Ik vind zelf ook dat foto's het meeste zeggen.
Verrekte jammer dat ik niet naar die forumdag kan komen. Volgend jaar beter.

1_DSCN0862.JPG


1_DSCN0863.JPG


1_DSCN0864.JPG


1_DSCN0866.JPG


Op de rechter flank zie je dat er nog een luikje in moet. Ik zie in mijn boek dat dit iets te maken heeft met "rain removal valves & gun purge". Maar ik kan geen duidelijk beeld vinden, ook niet op het internet, van hetgeen daarin moet komen.
Iemand enig idee? Misschien een foto? Alhoewel het misschien toch wel te laat is om daar nu nog iets in aan te brengen.
Groeten.
 
Ik ben ook eens gaan zoeken in men boeken en vindt er ook geen duidelijke foto van.
Dus daar moet ik je het antwoord schuldig blijven.

Voor de rest ziet het er goed uit.

Mark
 
ge gaat behoorlijk goed vooruit vind ik stpeeke en het ziet er verdomt nog goed uit ook. knap werk wat je hier laat zien 8)
 
Maar de angst slaat me om het hart met het spuiten in het vooruitzicht. Maar als ge uit schrik daarvoor al niet aan het detailleren begint, dan komt ge nooit nergens hee.
Die toestellen van de luftwaffe zien er behoorlijk "begaait uit trouwens en daarom wordt ook dat een goeie oefening in weatheren".
Nu alleen nog wat vrije tijd, maar ook dat komet in orde. Alleen moet ik dit weekend ook volledig werken. Dat voor diegenen die vinden dat het niet snel genoeg vooruit gaat. Geduld is een schone deugd.
 
Na nog wat schuren en plamuren heb ik dan de flaps en ailerons ook gelijmd.

Deze papa heeft vroeger uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren met lego gespeeld en dat dus ook gekocht voor zijn zoon. Maar... die heeft er minuuuuuuuuuuuuuuuuuten mee gespeeld en het voor bekeken gehouden.

Dus daar heb ik de oudste delen van genomen om verstelbare spuit-droogrekjes van proberen te maken. We gaan zien of het handig is.

Foto's om de heren van het forum te dienen:
1_DSCN0875.JPG


1_DSCN0874.JPG


1_DSCN0873.JPG


1_DSCN0872.JPG
 
Wel opletten dat je test dat het stevig in mekaar staat. Niet dat het ineen stuikt wanneer je je model gespoten hebt en alles verknoeid is. Daarom denk ik eraan om een basis met blokken te bouwen van pakweg twee stenen hoogte en dan twee gaatjesblokken bovenaan en dit alles te verlijmen. Wat denk je daarvan, zou het nodig zijn? Want het nadeel is natuurlijk dat je dan vastzit met die configuratie.
 
Dank voor de foto's. Ik heb bij favorieten een afdeling modelbouw. Daar zet ik de link bij F4. Altijd nuttig.
 
Graag gedaan, trouwens de foto die jij zoekt vind je terug op de 6e rij, 4e kolom (uiterst rechts) of anders doe je maar een search op "gun gas purge vent"!

PS Trouwens ik wou je nog bedanken voor je Revell 1/72 F-14 build, deze heeft ervoor gezorgd dat ik terug met de hobby ben begonnen (de Hasegawa's zijn terug uit de kast gehaald, nu terug het studioke in orde brengen :))
 
Wel opletten dat je test dat het stevig in mekaar staat. Niet dat het ineen stuikt wanneer je je model gespoten hebt en alles verknoeid is. Daarom denk ik eraan om een basis met blokken te bouwen van pakweg twee stenen hoogte en dan twee gaatjesblokken bovenaan en dit alles te verlijmen. Wat denk je daarvan, zou het nodig zijn? Want het nadeel is natuurlijk dat je dan vastzit met die configuratie.

Knap bedacht die constructie uit lego ^^ Om te voorkomen dat het ineen stuikt, kunt ge in plaats van de blokken te lijmen, misschien de groene bodemplaat van lego met tape vastplakken ?

Phantom ziet er heel mooi uit :)

Groeten, "Wet Sellery"
 
Ik heb nu zo een bare metal scriber toegekregen en ik heb dus een heel deel van het vliegtuig terug ingekrast. Veel te diep volgens mij. Maar ja, leergeld hee. Ook dat kan je niet zomaar uit een boekje leren. Hoe het eruit zal zien na het spuiten , dat weet ik niet.
Ik ben ook bezig de cockpit af te werken en de tanks en missilerails. Nog ff, en er komen nog foto's van.
 
1_DSCN0917.JPG


1_DSCN0916.JPG


1_DSCN0913.JPG


1_DSCN0911.JPG


1_DSCN0922.JPG


Zo weer even een update.

Ik heb dus een heel deel van de lijnen terug ingetrokken met die bare metal scriber. Ik denk dat ze nogal diep zijn, een les voor volgende keer.

Dan heb ik de cockpit bovenkant nog een beetje bijgewerkt.

Vervolgens heb ik de canopy wat bijgewerkt.

En de tanks met pylons heb ik met twee draadstukjes van 0.4 mm voorzien in de stabilisators. Zo kan ik ze goed vastzetten.
 
Wat die diepte van die lijnen betreft. Vergeet niet dat wanneer je spuit, je er terug verf in spuit ook? Dus die diepte wordt kleiner en smaller........

Afwachten en eens bekijken als het resultaat er is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan