Hoofdsponsor

Anders / onbekend Fransen 1807-1812 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

koekie

V.I.P.
Registered
Lid geworden
9 dec 2008
Berichten
728
Hier zijn de eerste figuren van een hele boel ( ik hoop toch dat ik er doorkom) Franse, Napoleontische figuren op schaal 28mm (ong. 1/60).

De WIP foto's ben ik vergeten te nemen dorr allerlei redenen, maar ik probeer dat nog goed te maken bij de volgende bende...

Fotokes:



Dit zijn 6 figuren van de 24, die het 30ste regiment Line Infantry moeten voorstellen, wat een (klein) deeltje uitmaakte van het 4de corps.

Om dit 4de corps volledig te hebben, mik ik op ong. 10 regimenten Line Infantry, 2 Light Infantry, 6 batterijen Artillery, 2x Dragoons en 1x Chasseurs en Hussars.

Zijnde een kleine 400 modellen.

En dan de Britten nog...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Koekie, ik ken er niks van, maar je soldaten zien er prachtig uit.
Gezien de schaal (1/60) moet het een enorm priegelwerkje om een dergelijk resultaat te bekomen.
Vertel eens wat meer over het materiaal (verf) en de techniek(en) die je hiervoor hebt gebruikt.

Heligroeten,

Nick
 
ze zien er inderdaad heel goed uik koekie en net als nick ben ik ook erg geintreseert hoe je dit zo mooi gekregen hebt 8)
 
De Fransen zouden zeggen "ils ont une belle geule" en zij hebben inderdaad een sterke gelaatsuitdrukking. Zal wel door de kleine schaal komen maar de gezichten zien er zeer goed uit.
Lijkt mij een indrukwekkend groepje te zijn. Mooi werk. Hoop dat mijn Fransman minstens net zo goed wordt.
 
Heel erg mooi gedaan hoor Koekie :ohmy:

Vraagje, die tekst op de vlag, zijn dit decals?
Zaten die bij de figuurtjes? Of heb je die ergens afzonderlijk kunnen kopen??

Ben benieuwd naar je volgende reeks ;)

Grtz,
Beyond
 
Fijn dat jullie ze goed vinden.
Foutjes worden op zo'n foto's extra "in de verf gezet" :P

De verf die ik gebruikte is voornamelijk Vallejo Acryl.

De technieken die ik gebruik verschillen nogal van kleur tot kleur.
De donkere kleuren (zoals het blauw), zijn in drie stappen gedaan.
Eerst komt er een basisblauw op dat iets lichter is dan de uiteindelijke kleur die ik wil hebben.

Dan word er wat donkerder blauw bij gemengd, waarmee ik de dieper gelegen delen inschilder, en daarna komt er een lichtere versie van de basis om de hoogst gelegen delen te "highlighten"

Met lichtere kleuren (zoals het wit en beige en ook de huidskleur) schilder ik weer een basiskleur, waarna ik een wash gebruik (GW Devlan Mud of Vallejo Sepia bv).
Na die wash zet ik er een lichtere versie van de basiskleur op, en dan nog een laatste highlight met alweer een lichtere tint.

Om witte kledij of zo te bekomen mag je eigenlijk geen zuiver wit gebruiken.
Ik gebruik een eischelp-achtig wit als lichtste kleur, en dan nog heel weinig.

Door de scheiding tussen de verschillende details in te lijnen met wat verdunde zwarte verf of inkt, krijg je wat meer contrast.

Zwart moet je ook altijd vermijden (behalve voor een klein detail of zo).
Gebruik in de plaats heel donker bruin, grijs of blauw.

De zwarte onderdelen (zoals de shako's of de bicorn) worden met zo'n donkere kleur geschilderd en dan worden de highlights gezet met grijs of beige.
Dus hier geen tussenstappen.

@ Beyond: De vlaggen kan je op het net wel vinden.
Met een tekenprogramma maak je ze op de juiste formaat, afdrukken, verdunde houtlijm erop en dubbelvouwen rond de vlaggestok.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan