Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Mijn toekomstige werkplek
Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13

Discussie: Mijn toekomstige werkplek

Herptile
    Gast

Standaard Mijn toekomstige werkplek

Bij gebrek aan ruimte voor een hobbykamer ga ik zelf aan het knutselen slaan om een soort verplaatsbare werktafel te maken.
    Deze zal dan voor het bouwen op de livingtafel komen te staan, en als de tafel vrij moet zijn verdwijnt ze op de kast.

Morgen ga ik in afwachting van aankomst van mn eerste modelletje de werktafel in elkaar knutselen.

Hier alvast een zeer ruwe schets van wat het gaat worden, als het klaar is zal ik er ook een fototje van nemen.

(de afmetingen op het schetsje zijn wel nog niet definitief :p, kan wat groter gaan uitvallen ook :p
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)
      You can't download the attachment before replay

Standaard

Lijkt zeer sterk op "The Painting Station" van Games Workshop.

Maar jouw versie is een stuk groter, en goedkoper ook, denk ik (die van GW kost ong €30,00)

Ik zie dat je het ongeveer 1 meter breed wil maken...Is dit nog te verplaatsen als er wat rommel op ligt?

Standaard

Misschien een handige tip (komt niet van mij, ergens gelezen op dit forum), plaats uw penselen niet verticaal, maar leg ze horizontaal.

Groeten, "Wet Sellery"

Herptile
    Gast

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koekie Bekijk bericht
    Lijkt zeer sterk op "The Painting Station" van Games Workshop.
    Maar jouw versie is een stuk groter, en goedkoper ook, denk ik (die van GW kost ong €30,00)
    Ik zie dat je het ongeveer 1 meter breed wil maken...Is dit nog te verplaatsen als er wat rommel op ligt?
    He, leuke foto, kan ik gebruiken als voorbeeld :p
    Is idd zoiets in die aard dat ik wil maken, maar had nog nooit van die painting station gehoord eigelijk.
    Qua verplaatsbaarheid ga ik het denk ik pas ondervinden als hij klaar is vrees ik (maar moet te doen zijn)
    Qua kosten is het zeker goedkoper, want ik heb al het materiaal ervoor liggen op zolder, dus buiten misschien een paar vijsjes kost me die niets (en wat verf om de boel wat mooier te maken misschien)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal Bekijk bericht
    Misschien een handige tip (komt niet van mij, ergens gelezen op dit forum), plaats uw penselen niet verticaal, maar leg ze horizontaal.
    Groeten, "Wet Sellery"
    Merci voor de tip, wordt rekening mee gehouden bij de bouw

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Succes met je werkplek want hier begint alles mee. Zo te zien ga je het grondig aanpakken dus dat moet goedkomen.

Herptile
    Gast

Standaard

Ik heb mijn plan toch wat moeten wijzigen.
    Zoals het getekend was was inderdaad voor het gewicht niet haalbaar.
    De werkoppervlakte is 85cm op 50cm, wat eigelijk best groot genoeg is om te beginnen :p

Er moet nog wel wat aan bijgewerkt worden en mooier afgewerkt worden, maar het is al bruikbaar he
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)
      You can't download the attachment before replay

Standaard

dat ziet er netjes uit; ben benieuwt hoelang dat gaat duren

veel plezier er mee want het is tog wel handig voor het opruimen

Standaard

Ziet er praktisch uit, veel handiger dan altijd de tafel te moeten opruimen

En zoals Kurt schrijft, laat je bouwsels die je hier op bouwt maar vlug zien

Grtz,
    Beyond

Standaard

Heb dit vroeger ook eens gemaakt.
    Om te werken, zeer handig.
    Om te verplaatsen, niet echt gemakkelijk.
    Misschien had ik verkeerd materiaal gebruikt, want het gewicht viel echt tegen.

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Banned

Standaard

Welk materiaal heb je dan gebruikt?
    Ik zou denken aan triplex, dat gewicht valt nogal mee...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExSerCo Bekijk bericht
    Welk materiaal heb je dan gebruikt?
    Ik had nog enkele stukken vezelplaat op overschot, die heb ik toen gebruikt.
    Veel gebruik van gemaakt, echter weinig keren verplaatst

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Herptile
    Gast

Standaard

Eigelijk is het bij mij een schuif van een salontafel :p
    De salontafel zelf gingen we toch wegdoen, dus heb ik er handig gebruik van gemaakt :p
    is allemaal gelamineerde vezelplaat trouwens.
    wat verplaatsen betreft valt het heel goed mee hoor.

Standaard

Yooo Herptile,

Ziet er interressant uit moet ik zeggen, MAAR....... als je die werktablet iedere keer moet verplaatsen wees dan voorzichtig jongen !!!!!
    Hier enkele tips om in acht te nemen:
    1. Laat geen lijmpotjes open staan tijdens het verplaatsen , als ze omvallen is dat miserie
    2. Verfpotjes, en andere vloeistoffen dichtdoen , zelfde reden.
    3. Messen en allerlei ander scherp gerief vastleggen , als er zo'n mesje in je voet terecht komt zal je model je op dat moment niet meer interresseren.
    4.Tijdens het verplaatsen zorg ervoor dat er geen kat,hond of kleine kinderen voor uw voeten lopen
    5. Zeer belangrijk !!!! verplaats eerst je model en dan pas je werktablet, moest er iets gebeuren, dan heb je toch je model gevrijwaard van schade.

Nee, even lachen apart man, ik ben indertijd ook begonnen als klein mannetje bij moeder aan de keukentafel totdat er een volledig lijmpotje omver viel .
    Na de stevige bolwassing die daarop volgde kwam vader voor de dag met een triplexplaat als werktablet en was het ook telkens een verhuis

If you want to save a few horses, drive a Famo

Soortgelijke discussies

1. Werkplek
    By mijn-kotter in forum Show je werkplek
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 14-09-09, 18:02
  2. mijn nieuwe werkplek
    By Ron in forum Show je werkplek
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 05-04-09, 18:55
  3. Toekomstige slotcars
    By Disturbed Angel in forum Slotcars