Hoofdsponsor

1/12 French imperial Guard 1815 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
den erwin is overal in thuis zoals ze zeggen,puik werk man
 
Dat begint er al op te trekken zie ! De rode afwerking op de rug van de jas is ronduit prachtig ! Komen daar beneden nog koperen knopen op ?
 
Dat begint er al op te trekken zie ! De rode afwerking op de rug van de jas is ronduit prachtig ! Komen daar beneden nog koperen knopen op ?

Het zijn geen knopen maar representaties van de granaat van de Grenadiers. Vergelijkbaar met deze van de vroegere Rijkswacht.
Maar ze zullen inderdaad koperkleurig zijn.
 
Dat ziet er goed uit. Gebruik je ook inkt? Dat is erg handig om de schaduwen weer te geven bij de omgeslagen kledingstukken.
De kop, is zeer goed gelukt.
 
Dat ziet er goed uit. Gebruik je ook inkt? Dat is erg handig om de schaduwen weer te geven bij de omgeslagen kledingstukken.
De kop, is zeer goed gelukt.

Moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit inkt gebruikt heb bij een model.
Lijkt een goed idee te zijn, eens het proberen waard.
Bedankt voor de tip.
 
Kleine update.
Heb een draagriem aangebracht aan het geweer. De oorspronkelijke kit voorziet geen ringen waar de riem door moet en heb deze dus zelf maar gemaakt. De kit voorzag wel een soort fijne plastiek kaart waaruit de riemen moeten gesneden worden maar ik betrouw dit niet omdat ik vrees dat die te gemakkellijk zullen breken. Daarom maar de riemen ineens uitgesneden uit flessenlood, geplooid en geschilderd.

De koperen knopen werden ook reeds geschilderd en hij ziet er al heel wat anders uit.
Heb ook zijn hoofd verlijmd. Nu zie ik tenminste een degelijk figuurtje om aan te werken. Die aparte onderdelen bewerken is toch ook niet alles.





De volgende stap is het aanbrengen van de bepakking.
 
Hmmm, net eens gekeken, maar zo'n riem, is dat niet om ervoor te zorgen dat je het geweer om je schouder heen kan dragen? Dan moet dat volgens mij toch wat langer lijkt mij. Het staat nu volgens mijn idee zo vanaf de foto redelijk strak gespannen, nu weet ik wel dat hij dit ook in zijn hand heeft maar toch. Dan zou er toch een langere kromming moeten ontstaan lijkt mij. Verder nog even geen kritiek. Maar kijk gewoon even lekker met je mee. :)
 
awel maf en ferm gedaan hoor
en die riem hangt die niet aant geweer zelf
 
Heb nog wat verder gewerkt aan de Imperial Guard, bepakking aangebracht, basis gemaakt en opgefleurd (letterlijk) en beetje bijgeschilderd.
Denk dat het resultaat best te pruimen valt. Zeker geen winnaar, daarvoor is de kit te oud en ben ik niet goed genoeg maar valt mijns insziens eigenlijk best mee.
Moet enkel nog een matter kleedje krijgen.
Kreeg van een collega 8,5 / 10 en ben daar best tevreden mee.
Ziehier het eindresultaat.









Voila sé, op naar de volgende.
 
Hey Erwin,

je keizerlijke wacht ziet er héél mooi uit. Alles behalve slecht gedaan voor een eerste oefening.
'k Kijk er al naar uit om je manneke live te bewonderen tijdens devolgende IPMS-Gent samenkomst.

Heligroeten,

Nick
 
Hij ziet er toch zeer geslaagd uit hoor!

En het matte laagje zal zeker nog dat ietsje extra geven...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan