Hoofdsponsor

1/72 SA 365N Aerospatiale DAUPHIN 2

het ziet er al erg mooi uit :),
maar als ik je een tip mag geven, opletten voor de ruitenwissers, ze zijn een beetje aan de grote kant :D
 
Trouwens, de moraal van het prentje is: dadde het aangename aan het functionele moet koppelen. Bovendien toont het de ideale manier om water en energie te besparen... "save water, take a shower with two" was trouwens een slogan die op Engelse affisches stond tijdens of na WOII.

Heligroeten,

Nick

Vandaar de babyboom natuurlijk heh
 
Hey, :)

Inderdaad Nick, dat spul moogt ge ook gebruiken over de verflagen, geeft een extra bescherming aan het ding voor de washes en andere verweringstechnieken, als ge die gaat toepassen natuurlijk. :8:$

Nadien wel afwerken met vernis he.
 
In of naast elk helivliegerke hoort er volgens mij minstens een figurineke.
De voorbije modelbouwuurkes heb ik al Swaken zijn minifigurineschildertips proberen toepassen.
Gezien mijn Dauphin een civiele uitvoering wordt heb ik een militair pilootje geguillotineerd en voorzien van een burgerkopke.





Ook op de schrale interieurelementen heb ik mij een beetje uitgeleefd...



Verder ga ik niks meer toevoegen aan het interieur want er komen blauw getinte ruiten in de romp. Veel van deze poging tot figurine- en interieurschilderen zal er dus niet meer te zien zijn...

De volgende stap was het inpakken van het interieur in de romp... zo te zien wacht er mij heel wat plamuur en schuurwerk...





Heligroeten en tot gauw met het vervolg van de bouw,

Nick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Blue B,:)

Ja jong, wat is dat schoon geworden. Highlights op de figuur komen goed uit, maar zoals gezegd gisteren, wat meer schaduw geven in de diepte, zeker op deze schaal. ;)
Van mij hebt ge uw punten verdiend. ;):wub:
 
Thx voor de reactie en het advies Swa.

Omdat het hier zo stil bleef dacht ik al dat mijn eerste poging mega slecht werd bevonden en er daarom niemand reageerde...

Mijn volgende mannekes ga ik zeker in de diepte wa meer schaduw proberen geven. Deze was om te oefenen en verdwijnt zoals reeds verteld toch achter blauw getinte ruiten.

Heligroeten,

Nick
 
Nick,

figuren schilderen is een tak apart. Vandaar dat daar betrekkelijk weinig comments op komen.
 
figuren schilderen is een tak apart

awel Dominiek, ik heb dat hier en elders ook al menen te ervaren. Er zijn idd. niet zo heel veel vliegtuig- en helibouwers die er zich op toeleggen. Meestal worden de toestellen pilootloos afgewerkt en er zijn er ook weinig die hun toestellen in vlucht bouwen... (zou er enig verband zijn?).
Nu gelukkig hebben we bij IPMS-Gent een grootmeester (ons Swaken) in het figurineschilderen op schaal 1/72 en van hem kreeg ik op de laatste ledenvergadering een 8,5 op 10 ^^.
Volgende keer gaan we natuurlijk voor meer :tongue:

Heligroeten en tot gauw met de rest van de bouw,

Nick
 
Hey Nick,

Ziet er allemaal heel mooi uit, goe bezig ^^

Nog een reden waarom ge meestal vliegtuigen of heli's ziet zonder figuren erin, is dat de kwaliteit van heel veel van die figuren erg slecht is. Sommige piloten zien eruit alsof ze van de set van een horrorfilm zijn weg gelopen :8
Vliegtuig modellen worden niet vaak in de lucht (of vlucht) afgebeeld omdat men graag de cockpit-kap wil open laten om wat meer details van de cockpit te tonen.

"Wet Sellery"
 
Nu gelukkig hebben we bij IPMS-Gent een grootmeester (ons Swaken) in het figurineschilderen op schaal 1/72 en van hem kreeg ik op de laatste ledenvergadering een 8,5 op 10 ^^.

Ik zal op een van jullie volgende vergaderingen eens mijn kopke komen binnensteken, als dat mag uiteraard.
 
Dominiek, meer dan welkom, mare let op, het is een verslaving daar langs komen :)
 
Hey Dominiek,

normaal gaan de vergaderingen door op de eerste dinsdag van elke maand... MAAR soms zijn er hier uitzondering op, zoals bij de volgende bijeenkomst. Deze gaat niet door op de eerste dinsdag van november (3 november, want het is dan herfstvakantie), maar op de tweede dinsdag (dus op 10 november).
Als je komt, iets meebrengen hé... (modellekes bedoel ik, maar een rijsttaartje mag ook ;)).

Heligroeten,

Nick
 
Dominiek, :)

Meer dan welkom maat.;):$
Inderdaad, breng maar wat mee om naar te kwijlen, uwen BR52 in zijn bouwtoestand of zo, wil ik wel eens bewonderen. ;)

@Nick, zeg, 'grootmeester' is een veel te groot woord voor mij, 'grootprutser' zou er beter optrekken. :D:D;)
 
Ik kom zeker af de 10e, heb net een dagshift gedaan dan in het Loodswezen te Gent. Kan niet mooier passen.

Wil er iemand mij een pb'tje sturen met het adres en de uren? (ik ben te lui om te zoeken wegens te moe)
 
PB met alle gegevens is verstuurd...

Heligroeten,

Nick
 
je Dauphin begint er al zeer mooi uit te zien, ik kan niet wachten om hem afgewerkt te zien :)
 
Sommige bouwsels krijgen soms meer rust dan ne mens zelf zou willen, tijd dus om ook nog ne keer iets aan de Dauphin te doen...

De beglazing is erin gezet met canopy glue.

frame012beglazing640x48.jpg


Heligroeten,

Nick
 
Mooi, waar haal je die canopy lijm ?

Bij mijn vaste modelbouwboer "Modelbattalion" Da's op de Nederkouter in Gent. Tof winkelke, Stefaan die het openhoud is ne wijze kerel, en hij heeft heel veel modelbouwgereedschap en -materiaal in huis. Zijn prijzen zijn redelijk.
'k Moet hierbij wel bekennen da'k hem soms ontrouw ben en enkele keren per jaar durf naar Domino rijden. Da's just naast de Franse grens boven op den Zwarteberg in Westouter-Heuvelland. Die winkel is een modelbouwbeurs op zijn eigen en hun prijzen zijn onklopbaar... En nu ik toch aan het biechten ben, mijn RC-materiaal haal ik in de Helitempel, da's in Liedekerke.
Voor alle duidelijkheid, het is hier niet mijn bedoeling om reklame te maken, maar gewoon neer te pennen waar ik mijn spullen haal...

Heligroeten,

Nick
 
Daar heb ik nog nooit van gehoord van canopy lijm.
Weeral iets bijgeleerd.
Begindt er goed op te lijken ik krijg heimwee naar dit kitje heb ik jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden ook eens gebouwd.

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan