Hoofdsponsor

1/48 Protze " leichenwagen" (Tamiya)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Famo

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jul 2009
Berichten
2.758
Voila, een modelletje die ik zaterdagavond het laatste afwerkingstje gegeven heb .
De Protze was een vrachtwagentje uit WO II, gemaakt door Krupp en werd vooral gebruikt als artelerietrekkertje in het duitse leger.

De kit is van Tamiya , past goed in elkaar maar er zitten van die giet-ringen (of hoe noem je dat ?) op zichtbare plaatsen in de laadbak wat wel ambetant is.
Alles in de laadbak zijn accesoires vanTamiya. Uitgenomen de lijkkistjes die zijn scratch (fineer) alsook de bordjes "LW",de bevestigingbeugels voor schoppen , pikhouwelen en haken voor houten planken op de zijkant.
De rails boven de laadbak zijn geplooid koperdraad, ander scratch is geplooid koper (plaatwerk) de achterdeurtjes moest ik opensnijden om open te zetten.
En om eens iets anders te doen heb ik er maar een lijkwagen van gemaakt , voor zover ik weet heeft er daar geen enkele van rondgereden of ik moet me vergissen.
1_pr1.jpg
1_pr2.jpg
1_pr6.jpg
1_pr5.jpg
1_pr4.jpg
1_pr3.jpg
1_pr7.jpg

Greetings,
Famo
 
Dat ziet er idd heel origineel uit. Mooi geschilderd ook. Zeer knap.
 
Zeer apart om er lijkkisten in te zetten, goed gevonden en zeker origineel.
Mooi werkje, hoewel het mijn schaal niet is....

Chapeau,
Beyond
 
Knap gedaan, ik hou van de veelheid aan schakeringen in het koetswerk. Echt origineel met die kisten.
 
Famo,

Is dit gekwast op gespoten met de airbrush? Want dit is echt een mooi stukje met de, door Gunit reeds aangehaalde, kleurschakeringen.
Met de airbrush zou dit al een knap staaltje zijn, maar met de kwastjes nog meer.
Misschien eens in de toekomst een gedetailleerde versie van alle laagjes fotograferen en online zetten. Er zijn gegarandeerd veel mensen die hiervan iets kunnen opsteken, inclusief mezelf.
 
Hey ExSerCo,

Komt in orde hoor voor mijn volgende projectjes, maar ja hij was al afgewerkt hé.
In ieder geval zal ik een kort verslagje geven.
Eerst heb ik het model in matt wit (humbrol) gespoten ,daarna preshading met matt zwart (tamiya).
Een laagje Panzergrau (tamiya) eroverheen en daarop glanzende vernis (valleyo)
Volgende stap : een beetje raar om te zeggen , schaduwen leggen met scientic trackcolor van humbrol dmv drybrushing maar je borstel mag niet helemaal " dry" zijn maar nog "wakkig" met verf. Versta je ?
Eindafwerking : detailtjes afwerken en pigmenten aan brengen (Mig) en een beetje grafietpoeder
De lijkkisten zijn eerst in het wit gespoten,dan preschading met zwart en dan in het geel (tamiya) gespoten en vernist met glanzende vernis.
Daarop heb ik een wash gezet (burnt sienna Van Gogh) en afgewerkt met een beetje pigmenten .
En hopla , nog een onderplaatje en naamplaatje erop en dat is het !
 
Hey, :)

Inderdaad, zeer origineel gevonden en goed geschilderd ook. ;)8)
Ben ook bezig met zo'n beestje op 1/76, de oude Matchbox-toestanden, :wub: maar dan eentje als tussendoortje. :unsure:;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan