Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Rijdend Militair Protze " leichenwagen" 1/48
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Protze " leichenwagen" 1/48

Standaard Protze " leichenwagen" 1/48

Voila, een modelletje die ik zaterdagavond het laatste afwerkingstje gegeven heb .
    De Protze was een vrachtwagentje uit WO II, gemaakt door Krupp en werd vooral gebruikt als artelerietrekkertje in het duitse leger.

De kit is van Tamiya , past goed in elkaar maar er zitten van die giet-ringen (of hoe noem je dat ?) op zichtbare plaatsen in de laadbak wat wel ambetant is.
    Alles in de laadbak zijn accesoires vanTamiya. Uitgenomen de lijkkistjes die zijn scratch (fineer) alsook de bordjes "LW",de bevestigingbeugels voor schoppen , pikhouwelen en haken voor houten planken op de zijkant.
    De rails boven de laadbak zijn geplooid koperdraad, ander scratch is geplooid koper (plaatwerk) de achterdeurtjes moest ik opensnijden om open te zetten.
    En om eens iets anders te doen heb ik er maar een lijkwagen van gemaakt , voor zover ik weet heeft er daar geen enkele van rondgereden of ik moet me vergissen.

Greetings,
    Famo

Standaard

O - ri - gi - neel !!!
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Dat ziet er idd heel origineel uit. Mooi geschilderd ook. Zeer knap.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Zeer apart om er lijkkisten in te zetten, goed gevonden en zeker origineel.
    Mooi werkje, hoewel het mijn schaal niet is....

Chapeau,
    Beyond

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Knap gedaan, ik hou van de veelheid aan schakeringen in het koetswerk. Echt origineel met die kisten.

Banned

Standaard

Famo,

Is dit gekwast op gespoten met de airbrush? Want dit is echt een mooi stukje met de, door Gunit reeds aangehaalde, kleurschakeringen.
    Met de airbrush zou dit al een knap staaltje zijn, maar met de kwastjes nog meer.
    Misschien eens in de toekomst een gedetailleerde versie van alle laagjes fotograferen en online zetten. Er zijn gegarandeerd veel mensen die hiervan iets kunnen opsteken, inclusief mezelf.

Standaard

Hey ExSerCo,

Komt in orde hoor voor mijn volgende projectjes, maar ja hij was al afgewerkt hé.
    In ieder geval zal ik een kort verslagje geven.
    Eerst heb ik het model in matt wit (humbrol) gespoten ,daarna preshading met matt zwart (tamiya).
    Een laagje Panzergrau (tamiya) eroverheen en daarop glanzende vernis (valleyo)
    Volgende stap : een beetje raar om te zeggen , schaduwen leggen met scientic trackcolor van humbrol dmv drybrushing maar je borstel mag niet helemaal " dry" zijn maar nog "wakkig" met verf. Versta je ?
    Eindafwerking : detailtjes afwerken en pigmenten aan brengen (Mig) en een beetje grafietpoeder
    De lijkkisten zijn eerst in het wit gespoten,dan preschading met zwart en dan in het geel (tamiya) gespoten en vernist met glanzende vernis.
    Daarop heb ik een wash gezet (burnt sienna Van Gogh) en afgewerkt met een beetje pigmenten .
    En hopla , nog een onderplaatje en naamplaatje erop en dat is het !

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

Hey,

Inderdaad, zeer origineel gevonden en goed geschilderd ook.
    Ben ook bezig met zo'n beestje op 1/76, de oude Matchbox-toestanden, maar dan eentje als tussendoortje.

Soortgelijke discussies

1. Hydroplane Ferrari "Arno" van Achille Castoldi
    By Furioza in forum Houten Schepen
    Reacties: 431
    Laatste bericht: 25-12-13, 01:37
  2. Reacties: 10
    Laatste bericht: 02-08-08, 00:04

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten