Hoofdsponsor

Klaas Verhaeghen [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Droop

Guest
Hoi iedereen,

Graag had ik jullie hier laten zien hoe ik deze figuur een beetje aan de werkelijkheid heb aangepast.

Laat ik eerst voorop stellen dat de gedane werkzaamheden gedaan zijn aan de hand van tips & trics van Gary Radford.


Deel 1: De MG34


Laten we beginnen met de MG34:

1_DSCN9775.jpg
Zo ziet het machinegeweer er uit als het geleverd word.
Dit ziet er eerder een stukje speelgoed uit dan een MG34. Maar dit zal vlug veranderen.


1_DSCN9777.jpg
Ik ben begonnen met de kolf.
Om die er ietwat realistisch en verweerd te laten uitzien, heb ik die eerst een behandeling gegeven met grof schuurpapier.
Bij het schuren heb ik uiteraard steeds een horizontale richting aangehouden.


1_DSCN9778.jpg
Het is wat moeilijk te zien maar het mooie gladde oppervlak ziet er nu al wat ruwer uit.


1_DSCN9779.jpg
Daar zo'n machinegeweer in oorlogstijd heel wat te verduren krijgt, kreeg de kolf achteraf nog een behandeling met een Stanleymes.


1_DSCN9781.jpg
Vervolgens heb ik met Humbrol 6 een basiskleur aangebracht.
Toen de verf nog nat was heb ik dan hier en daar waar de kolf veel met het lichaam in kontakt komt, de verf met een doekje terug wat afgewreven.
In de kerven die ik eerder met het mes heb aangebracht, is de verf zich nu ook gaan zetten.


1_DSCN9782.jpg
Terwijl het houtwerk stond te drogen heb ik dan maar van de gelegeheid gebruik gemaakt om het metalen gedeelte van de MG34 onder handen te nemen.
Hier zien we hoe ik met Revell 91 een wash aanbreng.


1_DSCN9783.jpg
Het overschot van de wash werd dan direkt met een doekje verwijderd.


1_DSCN9784.jpg
Toen de eersteverf laag van de kolf droog was, kreeg die een beurt met Tamiya X9.
Tijdens het droogproces van die acrylverf, werd het teveel nogmaals met een doekje verwijderd.
Het afvegen van de verf gebeurt steeds in horizontale richting.


1_DSCN9787.jpg
Toen de kolf volledig naar mijn zin was, heb ik het metalen gedeelte met Revell 91 wat opgelicht.
Deze drybrush accentueert nu de plaatsen op het machinegeweer die voor extra slijtage gevoelig zijn.


1_DSCN9788.jpg
En dit is dan het uiteindelijke resultaat geworden.
Toch heel wat anders dan dat plastic gevalletje van eerst, niet?
 
Deel 2: de schutter


De schutter is een Duits soldaat die in 1944 aan het oosfront diende.
Zoals de figuur er nu uitziet, is het net of hij uit een beautysalon komt.
De werkelijkheid was heel anders: de Duitse soldaten hebben in de laatse oorlogsjaren heel wat te verduren gekregen en zeker aan het Oostfront.
Dit liet uiteraard z'n sporen na.




1_DSCN9793.jpg
Onze Klaas zal gaan we nu van een stoppelbaard voorzien.
Om te beginnen geef ik met een speld over de beide wangen kleine prikjes om zo later het stoppeleffect te verkrijgen.


1_DSCN9794.jpg
Zoiets dus.


1_DSCN9795.jpg
Met zwarte plakkaatverf gaan we nu de baard aanbrengen.


1_DSCN9796.jpg
Met een penseel word de verf hier onverdund aangebracht.


1_DSCN9797.jpg
Toen de verf eenmaal droog was, werd het teveel met een doekje verwijderd.
Dit kan je enige malen na elkaar doen tot het resultaat naar je tevredenheid is.
Ten laatste verzegelen we de plakkaatverf met een matte vernis.


En het eindresultaat is een ongeschoren Duits soldaat met een MG34.
Helaas is op de volgende foto's door de inval ven het felle zonlicht, het ongeschoren resultaat teniet gedaan. :(



1_DSCN9800.jpg


1_DSCN9801.jpg


1_DSCN9802.jpg




Aan dit verhaal is er zeker nog geen einde gekomen.
De volgende keer laat ik jullie zien hoe ik met wat gewone krijtjes het uniform van deze soldaat onder handen neem.




Ik hoop dat jullie het tot nu toe leuk én interessant vonden.



Wordt vervolgd,


Droop
 
Yep, ik vond het leuk en interessant.
Ik heb hier zelfs enkele zaken gezien die ik zelf nog ga toepassen in de toekomst op mijn te schilderen figuren.
 
prachtig gewoon.
nu lijkt het geweer net echt, alleen een beetje te warm gewassen.:)

grtz wouter
 
Grappig zo met die speld. Heb je die nu eerst verwarmt?

Het resultaat is goed zo. Ga je nog verweren. Omdat deze soldaten meestal niet echt schoon bleven toch?
 
Hoi Rik,

Het gelaat bestaat uit een soort latex (denk ik toch :huh:) en daardoor hoefde ik de speld niet te verwarmen.
Gewoon eventjes lichtjes prikken was genoeg om het stoppeleffect te verkrijgen.

Ik zal hier later ook nog laten zien hoe je met interieurvlokken 'echte' wollen handschoenen maakt.
Het uniform ga ik ook nog verweren met gewone krijtjes. Ook zal later nog alles netjes met een houtlijmoplossing 'in de plooi' gelegd worden.

Een u-boot kapitein die al enkele weken op zee is, zal hier ook de revue passeren.
Als er interesse voor is tenminste... ... ?



Droop
 
Hey Droop,

Knap gedaan , het moet niet altijd een 54-tigertje zijn, haal die andere maar uit zijn duikboot;)
Wel zou ik wel eens willen weten wat die Revell 91 is?
Ik werk nooit met Revell , vandaar die vraag.

Greetings

Famo
 
ik ben wel geintreseerd in het duikertje.
en revell 91 is verf ik denk gun mettalic.

grtz wouter
 
Hey hey Luc,

je hebt Klaas schitterend aangepakt...
Als je de foto's bekijkt zou je soms gaan denken dat het "real" is.
Nu nog de kledij en jouw Klaas zal niet meer van een echte te onderscheiden zijn. Transformeer je foto's dan ne keer naar zwart-wit of naar sepia... da wordt de max...

Heligroeten,

Nick
 
netjes hoor droop de mg is net echt als je hem vergroot Applaus
 
Bedankt Wouter en Erik ;)

Greetings,
Famo
 
Bedankt mannen. :)

Er is nog heel wat werk aan Klaas eer hij echt presentabel zal zijn.
Maar dat komt wel goed.




@ Famo: Revell 91 is eigenlijk een ijzerkleur en geen zilver. ;)



Blue Bird zei:
Als je de foto's bekijkt zou je soms gaan denken dat het "real" is.
Nu nog de kledij en jouw Klaas zal niet meer van een echte te onderscheiden zijn. Transformeer je foto's dan ne keer naar zwart-wit of naar sepia... da wordt de max...

Heligroeten,

Nick
Nick, bij deze dus:
1_Klaas_sepia.jpg


Droop
 
vandaag ben ik nog eens naar flanders scale models in grembergen geweest en daar haden ze klaas ook. samen met nog enkle ongeveer een 10 tal verschillende tussen de prijs van 55 en 120€ (soldaat met kanon) van dragon. en nu pas weet ik hoe groot ze zijn.

grtz wouter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan